Weet er iemand of en hoe ik meerdere html files in 1x aan kan passen?
Natuurlijk moet er altijd hetzelfde veranderen.
P.
meerdere html files wijzigen
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
Ultraedit
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Wat bedoel je met in meerdere pagina's hetzelfde veranderen ? Op stijl vlak ? of .. ?
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
euh, ik begrijp niet wat je er niet aan begrijpt?
Stel dat ke index1.html tot en met index10.html hebt, en daarin staat links naar .../files/... maar je wil in elk van die indexX.html bestandjes die "files/" directory eruit halen ... of het nu dat is, of ergens een class of div weghalen, werkwijze blijft hetzelfde toch?
Stel dat ke index1.html tot en met index10.html hebt, en daarin staat links naar .../files/... maar je wil in elk van die indexX.html bestandjes die "files/" directory eruit halen ... of het nu dat is, of ergens een class of div weghalen, werkwijze blijft hetzelfde toch?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Elite Poster
Dat is een mogelijk ja, doet me terugdenken hoe omslachtig statische html is.selder schreef:euh, ik begrijp niet wat je er niet aan begrijpt?
@selder:
dat is wat ik nodig had. Bestaan er ook freeware alternatieven?
@crapiecorn: ik heb een foto album met een slide show wizard (xp powertoys) gemaakt maar wil de achtergrondkleur wijzigen.
Bij het genereren van die html code, zet hij oa in ieder bestand de kleur op zwart maar ik wil die met css meegeven.
Daarnaast wil ik nog wat veranderingen doen en het zijn zo'n 100 foto's - en html files.
Misschien dat het ook anders kan maar het ontbrak mij nog enkel aan een programma waarmee ik een simpele find & replace kon doen in al die asci files.
Bedankt guys!
P-ken

@crapiecorn: ik heb een foto album met een slide show wizard (xp powertoys) gemaakt maar wil de achtergrondkleur wijzigen.
Bij het genereren van die html code, zet hij oa in ieder bestand de kleur op zwart maar ik wil die met css meegeven.
Daarnaast wil ik nog wat veranderingen doen en het zijn zo'n 100 foto's - en html files.
Misschien dat het ook anders kan maar het ontbrak mij nog enkel aan een programma waarmee ik een simpele find & replace kon doen in al die asci files.
Bedankt guys!
P-ken
-
- Elite Poster
Ik denk toch dat het makkelijker is een alternatief te zoeken waar je de achtergrond etc kan instellen ipv de files achteraf aan te passen.