modem -> server -> switch of modem -> switch ->

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

Misschien een domme vraag maar ik wil in een nieuwe woning een server installeren (windows 2003 sbs std) voor volgende toepassingen: fileserver, mediaserver, ftp-server, domoticaprogramma, mediacenter, etc.

Ik zal een 16 / 24 poort 10/100/1000 switch nodig hebben voor o.a.:
- 3 computers
- 3 dreamboxen
- 1 voip-box (asterisk centrale)
- 6 voip / dect telefoontoestellen
- misschien een paar ip camera's

Mijn vraag is nu of ik een adsl modem rechtstreeks verbind met de switch (wat me het meest logisch lijkt), of dat het beter is om in de server 2 netwerkkaarten te voorzien: één voor de adsl verbinding (modem) en een 2de voor het netwerk (de switch).

Bijkomende vraagjes:
1) Is de Linksys AM200 een goede keuze als adsl modem?
2) Het is mogelijk dat ik twee adsl accounts zal gebruiken: 1 privé / bijberoep en 1 van werkgever. Hoe kan ik dat regelen?
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Maakt eigenlijk niet uit, de meeste modems tegenwoordig kunnen ook NAT/DHCP/.. dus kan je deze rechtstreeks op je switch hangen, andere oplossing is ook perfect mogelijk en geeft je misschien iets meer mogelijkheden (packet van kerio (winroute) vind ik niet zo slecht.)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”