Windows XP Installatie

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Ik zit met een probleem:

ik moet een notebook formateren en installeren, maar bij de installatie vindt de windows setup de vaste schijf niet terug.

Dit ligt namelijk aan het ontbreken van SATA drivers. Nu kan je die toevoegen door in het begin van de setup op F6 te duwen, maar dan zegt de setup dat er geen diskettestation gevonden is (deze notebook heeft inderdaad geen floppy).

Ik ben ten einde raad...

Het betreft hier een Sony Vaio VGN-AR11B

PS: Vista instelleren lukt wel, maar de eigenaar van de notebook heeft geen licentie, en is ook niet van plan die te kopen.

De originele cd's gebruiken van Sony is ook geen optie, daar zit enorm veel rommel op, hij wil een cleane install van Windows XP.

Al merci op voorhand!
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

zoek eens op innet voor een netwerk install te doen
Please help, looking for a way to get rich and fast
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Of doe het met nLite!
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Of met een USB diskette station... 15-25 EUR en je hebt er één. Moet je wel zeker zijn dat je ook de juiste drivers hebt van dat moederbord...

2de optie, toch via de sony cd's installeren en alles deleten van sony zelf... Grote cleanup etc en het draait ook wel vlotjes! :-) Ik spreek uit ervaring!
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Inderdaad, ik ben heel die miserie beu, kga mij straks een USB floppy halen.
Kost wel zo'n 25 euro, maar er zal ooit nog wel zo'n probleem de kop op steken, en dan ben ik tenminste voorzien van de nodige apparatuur...
Ik laat wel weten of het gelukt is dan.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Dat dacht ik ook dat het opgelost ging zijn met een USBfloppy. Maar blijkbaar zijn er floppies met een bepaald soort controller, die in het 2de deel van de Windows Setup niet meer gezien wordt. Dat probleem had ik toch althans bij m'n 1U waar ook geen floppy aanzat. Windows installeren, F6 drukken, driver gaan halen van het disketje, daarna de windows files willen kopieren, en dan doodleuk terug voor het disketje komen vragen ... omdat de windows setup het dus niet meer zag.

Ik 'vermoed' dat deze floppies een echt USB device zijn, en dat andere floppydrives die dit probleem niet hebben een echte A: schijf emuleren, dat de Windows setup dus niet eens door heeft dat ie via een USBdevice bezig is...

'k hoop voor u dat ge zo geen usbfloppydrive gaat halen, want anders is het 25€ weggesmeten :)

ps: en don't worry, op die 1U draait nu Slackware :p
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”