Router D-Link DI-604 Acces denied

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
eds
Starter
Starter

Ik heb een router van D-Link (Di-604). Deze is correct aangesloten tussen mijn PC en mijn modem (D-Link DSL-300G+).

De werking van internet gaat zonder probleem wanneer ik enkel de modem gebruik.

Doch, de router zelf krijg ik niet aan praat. Ik krijg geen toegang tot het opgegeven adres http://192.168.0.1 voor initialsatie van deze router. De acces wordt mij geweigerd. Volgens de handleiding dien ik dit adres in te geven om een initialisatie via de brower.

Dezelfde procedure heb ik immers moeten toepassen voor mijn modem., hetgeen probleemloos verliep.

Waaraan kan dit liggen en liefst, hoe kan ik de router toch nog initialiseren?
Ik vermoed dat het iets te zien heeft met een automatische connectie met Internet wanneer ik enkel de modem gebruik...

Bedankt bij voorbaat,
EDS
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Euhm, kan het zijn dat je je in een fout IP-range bevindt? De netwerkkaart aangesloten op de router moet een IP hebben in de zin van 192.168.0.x, je mag x zelf invullen, tussen de 2 en 254. Ik weet niet hoe het voor je modem juist zat. Een veelvoorkomend probleem bij de instaalatie van die dingen is dat je soms in een fout IP-range zit.

Cheers
Afbeelding
eds
Starter
Starter

Eerlijk gezegd heb ik niet gelet op het adres van de netwerkkaart. Ik veronderstelde dat dit alles automatisch zou worden geconfigureerd.
Bij het installeren zelf van de modem is dit trouwens automatisch gebeurd.

Stel dat ik nu een verkeerd IP-range heb, hoe herstel ik dit dan?

Het probleem is wel degelijk dat ik geen toegang meer krijg tot de html-pagina voor initialisatie van de router. (Doch, de eerste keer dat ik deze wilde installeren, had ik nog wel toegang maar kreeg ik mijn modem niet aan de praat.) In deze initialisatie kan ik in principe zowel de WAN als de LAN instellingen zetten. Doch, ik krijg nu geen toegang meer tot de betreffende html-pagina.
Op de achterkant van de router staat wel een knop voor het terugschakelen naar de fabrieksinstellingen, hetgeen ik ook al heb geprobeerd, doch zonder resultaat...
Als ik het goed begrijp dien ik de instellingen van mijn netwerkkaart te wijzigen?

EDS
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

open ees een command prompt (start/run/cmd) en daar tip je ipconfig , kijk daar wat er bij ip-adres staat, als daar niet 192.168.0.x staat, dan moet je in het configuratiescherm en network gaan, daar vraag je de proprties van de netwerkkaat op, dan bij tcp/ip setting vul je een ip van de vorm 192.138.0.x in, (x is tss 2 & 255)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
eds
Starter
Starter

Ik heb de pagina voor de initialisatie van de router dan toch eindelijk open gekregen. Ik heb inderdaad de tcp/ip settings aangepast en een ip van de vorm 192.138.0.x (x is tss 2 & 255) ingegeven.

Doch, de router zelf krijg ik nog niet juist geïnitialiseerd.
Ik veronderstel dat het iets te zien heeft met het MAC-adres.

Mag ik veronderstellen dat, nu mijn modem wel correct werkt, deze geen bijkomende wijzigingen qua instellingen moet ondergaan in de huidige constructie met de router?
In dat geval denk ik dat mijn probleem beperkt is tot de correcte communicatie met de netwerkkaart.

Heeft iemand hier suggesties hoe ik het probleem verder kan aanpakken?

Bedankt bij voorbaat,
EDS
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”