Virus biedt zich aan als Microsoft-patch!

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Virus biedt zich aan als Microsoft-patch > zie link :
Opletten geblazen :!:
http://www.zdnet.be/News.cfm?id=29816&mxp=27
Afbeelding
Massachusetts
Plus Member
Plus Member

Bedankt voor de tip Blue-Sky. Ik zal uitkijken voor m'n doppen. :wink:
Make a wish, make a move, make up your mind, you can choose.
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hallo,

Simple regel hierop voer nooit een bestand uit da u per e-mail ontvangt waarvan de afzender "claims to be" microsoft de bijgevoegde bestanden zijn dan zogezegd een belangrijke securityfix terwijl dit een virus is

mijn persoonlijke raad:

gooi die shit onmiddellijk in de vuilbak de enige betrouwbare (en zelfs dit staat ter discussie soms) waar u windows beveilingsfixes kunt afhalen af

http://v4.windowsupdate.microsoft.com/nl/default.asp

microsoft stuurt zijn klanten geen updates per e-mail
Registered Linux user #286313
008
Member
Member

Precies, weg met die rommel :evil:
Het is ook een beetje veel oud nieuws van ZDNet, die zgn. Microsoft mailtjes kreeg ik al sinds weken geleden binnen.
Het is jammer dat er blijkbaar nog steeds veel mensen zijn die dit soort ongein vertrouwen en klakkeloos allerlei attachments gaan zitten uitvoeren.
Ik zit me wel eens af te vragen of het niet tijd wordt voor een soort Ministerie van Informatica oid. die oa. via de ouderwetse reguliere weg (landelijke dagbladen, lokale nieuwsbladen) mensen kan inlichten. Ik denk dat er zat zijn die wel weten hoe ze moeten emailen maar verder van toeten nog blazen weten en zeker niet via het Internet op de hoogte blijven.

Grtz.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ivm het identificeren van een virus-mailtje kan je best even kijken op onze Antivirus-guide

Er zijn weinig bedrijven die een patch sturen naar de klanten. Het meeste wat bedrijven doen is verwittigen via email dat er een patch is,maar die moet je zelf ophalen op hun server.

Ze sturen nooit iets mee. Enkel misschien bij kleine ondernemeningen... maar dan komt dat toch niet van microsoft of whatever.

En indien je met een AV zit die je mails checkt, dan wordt dit toch tegen gehouden.
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”