[Telenet] Kan ik het internet zo laten installeren?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Darks
Starter
Starter

Hallo, ik ben al langer aan het denken om naar Telenet te gaan. Waarom ga ik nu niet allemaal vertellen, maar ik zit nog met een vraagje omtrent de installatie van Telenet Internet.

Op de site van Telenet staat duidelijk dat men een NIU + Modem plaatst op de plek waar de kabel je huis binnen komt, en van daaruit vertrekt met een UTP-kabel naar je Pc/Router/Switch.

Dit zou hier echter een probleem vormen. Ik woon in een redelijk groot huis. De kabel komt 'rechtsonder' binnen en mijn kamer is 'linksboven'. Er ligt géén UTP-kabel door het huis. Er een leggen doe ik liever niet aangezien ik dan door 2 vloeren moet en 4 muren.

Ik heb echter wel 2 aansluitingen voor de kabel op mijn kamer. Eén daarvan is momenteel in gebruik voor de Tv, de andere wordt niet gebruikt. Ik vraag me nu af of deze installatie mogelijk is:

De technieker plaatst de NIU in de kelder waar de kabel binnenkomt. Deze sluit hij aan op de coax kabel die door het huis loopt naar mijn kamer. Op mijn kamer sluit hij dan de modem aan op de coax, waarna ik verder kan met UTP naar mijn switch.

Kan deze installatie? Of moet het gebeuren zoals het op de site van Telenet staat?

En dan is er nog iets. We hebben al een versterker staan in de kelder voor 4 Tv's en die zijn alle 4 in gebruik. Hoe gaat men dan tewerk met de NIU voor het internet?

Bedankt!
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Dit is perfect mogelijk ... de technieker sluit dan de 2de coax op de datapoort op de NIU ...

En het tweede is geen probleem ... de versterker die er staat ( dat is dus de NIU ;) ) wordt vervangen door een multi-tv NIU ( heb ik hier ook gehad, heb nu echt chello / upc en die plaatsen hun eigen NIU ).
Darks
Starter
Starter

ditCh schreef:Dit is perfect mogelijk ... de technieker sluit dan de 2de coax op de datapoort op de NIU ...

En het tweede is geen probleem ... de versterker die er staat ( dat is dus de NIU ;) ) wordt vervangen door een multi-tv NIU ( heb ik hier ook gehad, heb nu echt chello / upc en die plaatsen hun eigen NIU ).
Ok dat is goed :)

Bedankt
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”