Hey,
Ik heb hier thuis en bij een collega van op het werk al pogingen ondernomen om een draadloos netwerk te installeren. Op mijn eigen laptop lukt het zonder problemen met beveiliging, maar op een andere pc hier in huis en op de laptop van die collega wil het enkel lukken wanneer ik geen encryptie gebruik.
Als de encryptie aanstaat, dan krijg ik ofwel helemaal geen verbinding, ofwel komt er wel een verbinding tot stand met de router, maar valt deze ook direct terug weg (soms meerdere keren heel kort achter elkaar), om dan uiteindelijk uit te blijven.
Wanneer ik handmatig een IP nummer ingeef, dan doet bovenstaande zich meestal voor, en als ik de router de pc een IP laat toekennen, dan wilt hij meestal gewoon helemaal niet connecteren.
Zoals ik al zei lukt het met men laptop wel en ik weet dus wel dat ik dezelfde encryptiemethode moet opgeven en natuurlijk hetzelfde 'passwoord'. Maar op de andere toestellen lijkt het dus maar niet te lukken.
Daar het dus bij men collega en hier thuis is, gaat het ook over verschillende routers/wlan kaarten en hierzelf heb ik er ook al een paar verschillende gehad.
Voor wie het wil weten : mijn collega heeft een "Wireless ADSL2+ Router
9111" en ikzelf heb een "D-Link AirPlus Xtreme G wireless router DI-624".
Omdat mijn collega toch graag zijn draadloze verbinding al had (heeft speciaal een laptop gekocht om o.a. in zijn living draadloos op internet te kunnen) heb ik tijdelijk de encryptie uitgezet en in de plaats MAC filtering aangezet. Maar omdat dit toch nog niet echt veilig is, zou ik het toch graag fatsoenlijk instellen.
In een andere topic hier heb ik gelezen dat als je verbinding telkens na een bepaalde tijd uitvalt, dat dit door de "wireless-zero configuratie" van windows kan zijn, is dat hier mss ook het geval?
Mijn eigen laptop (waar het op werkt) gebruikt trouwens de "intel proset/wireless" configuratie manager, niet die van MS. Maar op de pc hier is het niet mogelijk (d-link wlan-adapter), bij de collega eventueel wel
WLAN problemen (als encryptie actief)
- Braindamage
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 11 keer
- Recent bedankt: 4 keer
ik gebruik dezelfde router DI-624
heb daar ook een tijd mee gesukkeld met die beveiliging
was bij mij opgelost na een upgrade van de firmware
welke versie firmware staat er bij u op ???
- Braindamage
- Elite Poster
Ik heb firmware versie 2.59pwr schreef:ik gebruik dezelfde router DI-624
Hier krijg ik de pc nu wel op internet (via D-Link tool), zal mss aan de wireless zero van windows liggen, al zou het raar zijn (alhoewel, het is van MS hé)
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Ik heb nochtans nog nooit problemen gehad met WZA... meestal installeer ik enkel de drivers voor het wireless gedeelte, en absoluut NIET de software die erbij zit.Braindamage schreef:Hier krijg ik de pc nu wel op internet (via D-Link tool), zal mss aan de wireless zero van windows liggen, al zou het raar zijn (alhoewel, het is van MS hé)
- Braindamage
- Elite Poster
heb het geïnstalleerd, werkt wel, maar had met vorige firmware het nu ook wel aan het werk gekregen hier. Bij men collega ga ik toch is proberen zonder wz, maar nieuwe firmware zal er nog niet zijn denk ik, nieuw toestelpwr schreef:der is wel een recentere firmware beschikbaar
2.76 van 24/08/2006
is tenslotte vlug uitgeprobeerd
- Braindamage
- Elite Poster
Bij de collega heb ik ondertussen de wireless tool vervangen door die van Intel (intel wireless kaart), zoals ik zelf ook heb op mijn laptop.
Maar bij die collega wil het maar niet lukken om met zijn laptop een verbinding te maken met de wlan router als er encryptie actief is (heb wep, wpa & wpa2 geprobeerd). Toch wel redelijk vervelend, maar ik weet echt niet wat ik nog kan proberen
Maar bij die collega wil het maar niet lukken om met zijn laptop een verbinding te maken met de wlan router als er encryptie actief is (heb wep, wpa & wpa2 geprobeerd). Toch wel redelijk vervelend, maar ik weet echt niet wat ik nog kan proberen

-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 11 keer
- Recent bedankt: 4 keer
wat je eventueel nog kan proberen is die router eens in te stellen op 802.11b only
het zal dan wel iets trager gaan maar om gewoon te surfen geeft dit geen probleem of is dit nauwelijks merkbaar
het zal dan wel iets trager gaan maar om gewoon te surfen geeft dit geen probleem of is dit nauwelijks merkbaar
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
Er zijn wel meer pc's die daar problemen mee hebben, meestal de wat oudere.
Laat misschien gewoon de encryptie af staan en gebruik enkel de beveiliging op het mac-adres.
Laat misschien gewoon de encryptie af staan en gebruik enkel de beveiliging op het mac-adres.
- Braindamage
- Elite Poster
Zal het eens gaan proberen, mercipwr schreef:wat je eventueel nog kan proberen is die router eens in te stellen op 802.11b only
Is een nieuwe Acer LaptopVieten schreef:Er zijn wel meer pc's die daar problemen mee hebben, meestal de wat oudere.
Heb tijdelijk enkel de Mac-filtering op staat, zodat hij toch tenminste op internet kan met zijn laptop. Over het algemeen is dat wel voldoende daar er dan niemand op jou kosten op het internet kan, maar het is wel mogelijk voor anderen om gegevens die je van je laptop naar router stuurt te onderscheppen en te misbruiken (al moet je daar natuurlijk wel voor weten wat te doen en is die kans wel klein)