adsl usb + netwerkkaart

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
peterpan
Starter
Starter

sinds mijn installatie van adsl met usb van skynet is mijn verbinding van mijn netwerkkaart van mijn xp machine met win98 machine weg.
MIjn win 98 is een soort printerserver en testmachine.
Voor de installatie van adsl had ik geen problemen , na 20 sec herkende de 2 computers elkaar via TCP/ip en dit met automatische aanmaak van het adres.
Nu reeds geprobeert met vast adres op de win 98 , maar ook niets.
Het domein staat hetzelfde .
En het mooiste is als netwerkverbinden oproep , zie ik mijn LAN en als ik veranderingen aanbreng , dan mag ik mijn adsl modem uitvegen en opnieuw installeren.
Iemand nog een idee ?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

En als je een "ipconfig /all" uitvoert op beide machines. Wat is dan het resultaat?

Kijk eens bij het apparaatbeheer van beide PC's of er nergens conflicten zijn. Als er uitroeptekens tussen staan, dan is dit geen goed teken. Dan geven de verschillende aparaten conflicten met elkaar.

Heb je ergens speciale instellingen? Zoja, welke.

Cheers
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ok, doe eens volgende, ik ga er van uit dat de usb modem op je winxp machine ligt.

Installeer de modem volgens het boekje. Kijk anders op het solution center over de juiste werkwijze.

Stel vervolgend op de winxp machine als static ip: 192.168.0.1 in en op de win98 machine: 192.168.0.2. Beiden met Subnet 255.255.255.0

Zorg ervoor dat alle firewall's uit liggen of configureer de firewalls dat Lokale verbindingen toegestaan worden.

Normaal gezien moet deze configuratie perfect werken.

Ik vermoed dat je nu in verkeerde ip-ranges aan het werken bent.

Kijk eens naar de tutorial over netwerken. En probeer eens te pingen vanop beide pc's naar de andere pc...
I love it when a plan comes together!
peterpan1

Bedankt voor de antwoorden, maar het juiste antwoord op het probleem heb ik niet gevonden , MAAR HET WERKT NU . :eek: :eek:
Het enige dat problemen kon veroorzaken was norton firewall
Hopelijk blijft hij zo werken.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm vermoedelijk de firewall die het lokaal netwerk nog niet kende.

Ofwel heb je tijdelijk de firewall afgezet waardoor het werkte, ofwel heb je eens op een reactie van de firewall positief gereageerd ivm het netwerk...

Als ze in hetzelfde ip-range zitten, moet het zeker werken :-)
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”