De kwaliteit van de Skynetdiensten gaat zeer vlug achteruit.
Het is al enkele dagen dat de meeste nieuwe berichten niet meer op de server komen van alle gewone tekstnieuwsgroepen.
Het is niet meer te doen en dit voor zo een grote internetaanbieder.
Heb ik daarom een ADSL plus abbonn.?
Ze zijn zelfs van plan om de binaries af te schaffen om (denk ik)terrabytes vrij te maken op hun servers.
De resolutie van de muziekconcerten trekt ook op niet veel meer,
vroeger waren er concerten in een prachtige beeldkwaliteit te zien.
Ja het positieve is dat het gewone surfen en e mailen vlekkeloos verloopt
en dat zal voor de meeste mensen voldoende zijn zeker?
Ze zijn zelfs van plan om de binaries af te schaffen om (denk ik)terrabytes vrij te maken op hun servers.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
...krisje7 schreef:Het is al enkele dagen dat de meeste nieuwe berichten niet meer op de server komen van alle gewone tekstnieuwsgroepen.
Heb je Skynet als ISP genomen of als content provider ? Gewoon surfen & e-mailen loopt vlekkeloos, is dat nu net niet de core business van Skynet ?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Geloof het of niet, maar als Skynet dit als een unique selling proposition gebruikt moeten ze het wel (blijven) waarmaken. Dus ja: Skynet is ook een content aanbieder.ditCh schreef:Heb je Skynet als ISP genomen of als content provider ? Gewoon surfen & e-mailen loopt vlekkeloos, is dat nu net niet de core business van Skynet ?
-
- Elite Poster
Ik heb nog nooit Skynet weten aanbieden dat ze een superduper newsserver hebben ( met binaries ?!?!? ) ...meon schreef:Geloof het of niet, maar als Skynet dit als een unique selling proposition gebruikt moeten ze het wel (blijven) waarmaken. Dus ja: Skynet is ook een content aanbieder.
Nogmaals dergelijke zaken zijn gewoon value added services ( net zoals je mail adres van je provider ).
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
Je kan wel enkel voor jezelf spreken hé, dat muziek downloaden en foto's afdrukken gebruik ik dus wel en ik vind ze van goede kwaliteit.hellsnake schreef:Het is inderdaad schandalig die "bijzaken" van zulke slechte kwaliteit zijn. Ze gebruiken die dingen namelijk zo graag om hun hogere prijs te rechtvaardigen. Terwijl er eigenlijk bijna niemand van gebruik maakt.
-
- Elite Poster
En gij kiest uw provider dus op basis van dergelijke zaken ... fout bezig me dunkt !kUmbro schreef:Als er reclame is voor Belgacom ADSL maken ze toch ook reclame voor hét voordeel: adsl.be = al de bijhorende extraatjes als concerten bekijken, muziek downloaden en foto's printen
- meon
- Administrator
Verdedig ze eens niet zo, de consument heeft in dit geval gelijk!ditCh schreef:En gij kiest uw provider dus op basis van dergelijke zaken ... fout bezig me dunkt !
-
- Elite Poster
Ik ben ook een consument ... therefore ... ?meon schreef:Verdedig ze eens niet zo, de consument heeft in dit geval gelijk!ditCh schreef:En gij kiest uw provider dus op basis van dergelijke zaken ... fout bezig me dunkt !
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 3 keer
Neen, ik ben zelfs weggegaan bij bgc omdat ik die extraatjes niet wil (betalen). Maar bij adverteren leggen ze de nadruk op de extraatjes die je krijgt. En als de kwaliteit van bv de concerten bagger is zoals in de TS, is dat gewoon slechte service.ditCh schreef:En gij kiest uw provider dus op basis van dergelijke zaken ... fout bezig me dunkt !kUmbro schreef:Als er reclame is voor Belgacom ADSL maken ze toch ook reclame voor hét voordeel: adsl.be = al de bijhorende extraatjes als concerten bekijken, muziek downloaden en foto's printen
-
- Premium Member
Het is niet omdat dat voor jou geen punt in je keuze voor ISP is, dat dit voor anderen niet zo is. Iedereen heeft zo zijn redenen om voor een provider te kiezen. Als mensen nu graag dergelijke extra content hebben: so be it, maar daarom moet jij hen niet afkraken.ditCh schreef:En gij kiest uw provider dus op basis van dergelijke zaken ... fout bezig me dunkt !kUmbro schreef:Als er reclame is voor Belgacom ADSL maken ze toch ook reclame voor hét voordeel: adsl.be = al de bijhorende extraatjes als concerten bekijken, muziek downloaden en foto's printen
Het is trouwens zo dat skynet juist hiermee reclame maakt en hiermee schermt om de hogere prijs te rechtvaardigen. Dan lijkt het me ook logisch dat deze van een minimale kwaliteit zijn.
Over de news server: ze hadden toch net het bericht id. wereld gestuurd dat ze de (weinige die ze nog hadden) binaries zouden wegdoen om betere tekstretentie en kwaliteit op tekst te kunnen bieden. Nu blijkt het te zijn dat in de tekstgroups de berichten niet goed, of allemaal, worden gedownload. Dan zou ik mij ook in het zak gezet voelen.
-
- Elite Poster
Mag ik jullie er op wijzen dat Telenet ook geen deftige binaries meer aanbied ( sinds geruime tijd ), en geen haan dat der naar kraait.Praetorian schreef: Over de news server: ze hadden toch net het bericht id. wereld gestuurd dat ze de (weinige die ze nog hadden) binaries zouden wegdoen om betere tekstretentie en kwaliteit op tekst te kunnen bieden. Nu blijkt het te zijn dat in de tekstgroups de berichten niet goed, of allemaal, worden gedownload. Dan zou ik mij ook in het zak gezet voelen.
Ik heb trouwens nog nooit & nog nergens reclame van skynet gezien voor hun nieuwsserver. Trouwens voor text only zijn er genoeg gratis alternatieven, dus daarvoor moet je zeker niet moeilijk gaan doen.
Ik snap het toch echt niet hoor, dat is toch in de krant geweest een jaar of zo geleden, dat zowel TN als BGC hun news server gingen "zuiveren" om ilegaal downloaden tegen te gaan.
Ik herinner nog goed hoeveel poeha ze errond verkochten over hun strijd tegen tegen het kwade lol.
Ik herinner nog goed hoeveel poeha ze errond verkochten over hun strijd tegen tegen het kwade lol.
jah, de telenet klanten zijn het al gewoon zeker dat er stukje bij beetje iets weg valt? Op de snelheid na maar dat is ook maar recentelijk.ditCh schreef:Mag ik jullie er op wijzen dat Telenet ook geen deftige binaries meer aanbied ( sinds geruime tijd ), en geen haan dat der naar kraait.
Please help, looking for a way to get rich and fast
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Van mij mogen ze HUN extraatjes steken waar de zon niet schijnen kankUmbro schreef:adsl.be = al de bijhorende extraatjes als concerten bekijken, muziek downloaden en foto's printen

Ik ben 13 maanden geleden overgestapt naar dommel maar dat had ik al veel vroeger moeten doen .Belgacom is in mijn ogen pure oplichterij van niet nadenkende mensen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Vroeger is er veel ophef over telenet geweest hoor.
Prijzen verhogen en een limiet toevoegen
Goed bezig telenet !
Maar ik wist toen niet beter, veel te veel werk voor ADSL kabel tot aan mijn bureau te krijgen, nu recentelijk toch gedaan(aanbod van dommel was te mooi!) en ben er zeer blij mee, had ik dat maar vroeger gedaan.
Voor de rest, BGC en telenet zijn goed voor huismoedertjes, de serieuze internetters zijn meer gediend met dommel/EDPnet.
Prijzen verhogen en een limiet toevoegen

Maar ik wist toen niet beter, veel te veel werk voor ADSL kabel tot aan mijn bureau te krijgen, nu recentelijk toch gedaan(aanbod van dommel was te mooi!) en ben er zeer blij mee, had ik dat maar vroeger gedaan.
Voor de rest, BGC en telenet zijn goed voor huismoedertjes, de serieuze internetters zijn meer gediend met dommel/EDPnet.
-
- Elite Poster
LOL ? Ik heb bij mijn ouders al 6 of 7 jaar ( als het niet meer is ) Belgacom adsl, en heb daar nooit problemen mee gehad, en ik gebruik internet dan nog voor professionele zaken.Coop schreef: Voor de rest, BGC en telenet zijn goed voor huismoedertjes, de serieuze internetters zijn meer gediend met dommel/EDPnet.
Trouwens ik heb Chello nu, denk dat Chello atm dommel & edp wel een poepje laat ruiken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 34 keer
Nog maar eens een open deur ingetrapt ... UITERAARD is Chello beter dan Edpnet en Dommel. Als Chello landelijk beschikbaar zou zijn, dan denk ik dat zo ongeveer 99% van de mensen hier op dit forum onmiddellijk zouden overschakelen. Enigste probleem is dat Chello niet landelijk beschikbaar is, dus ik vind de vergelijking tussen Chello aan de ene kant en Dommel/Edpnet aan de andere kant niet echt opgaan.ditCh schreef:Trouwens ik heb Chello nu, denk dat Chello atm dommel & edp wel een poepje laat ruiken.
-
- Premium Member
mijn woorden niet maar half lezen he. Ik zeg dat ze net zeiden dat ze de retentie van text groups net zouden verhogen. Dan mag je toch verwachten dat ze dat zouden doen. Overb inaries etc heb ik niets te zeggen, dat was slechts een zijsprongetje.ditCh schreef:Mag ik jullie er op wijzen dat Telenet ook geen deftige binaries meer aanbied ( sinds geruime tijd ), en geen haan dat der naar kraait.Praetorian schreef: Over de news server: ze hadden toch net het bericht id. wereld gestuurd dat ze de (weinige die ze nog hadden) binaries zouden wegdoen om betere tekstretentie en kwaliteit op tekst te kunnen bieden. Nu blijkt het te zijn dat in de tekstgroups de berichten niet goed, of allemaal, worden gedownload. Dan zou ik mij ook in het zak gezet voelen.
Ik heb trouwens nog nooit & nog nergens reclame van skynet gezien voor hun nieuwsserver. Trouwens voor text only zijn er genoeg gratis alternatieven, dus daarvoor moet je zeker niet moeilijk gaan doen.
-
- Elite Poster
Niet om moeilijk te doen ... maar in hun aankondiging zei Skynet dat dit vanaf 1 feb. ging gebeuren ( wegnemen van de binaries ), de retentie verhogen van text groepen & optimaliseren van dit systeem is ook niet op 1,2,3 gebeurd ... dus je mag ze wel een beetje tijd geven.Praetorian schreef: mijn woorden niet maar half lezen he. Ik zeg dat ze net zeiden dat ze de retentie van text groups net zouden verhogen. Dan mag je toch verwachten dat ze dat zouden doen. Overb inaries etc heb ik niets te zeggen, dat was slechts een zijsprongetje.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Of wel bied je iets aan dat werkt of bied het niet aan en laat u prijs zakken 
Als dat pas in feb in voege gaat zou ik zeggen dat ze de binairies er pas vanaf feb mogen afhalen.

Als dat pas in feb in voege gaat zou ik zeggen dat ze de binairies er pas vanaf feb mogen afhalen.
-
- Elite Poster
De meeste binaries waren al een hele tijd af ... ze gaan ze er nu volledig van af halen ( wat hun volste recht is me dunt ).Ofloo schreef:Of wel bied je iets aan dat werkt of bied het niet aan en laat u prijs zakken
Dit is me dunkt toch niet hun volste recht. Toen ik me aansloot bij BGC was er een dienst genaamd nieuwsservers. Nu zijn ze weg maar we betalen nog steeds hetzelfde of beter gezegd: we betalen nog altijd veel voor (te) weinig. Dommel kan 50GB download geven inclusief alle nieuwsgroepen. Dat ze daar maar eens een voorbeeld aan nemen.ditCh schreef:De meeste binaries waren al een hele tijd af ... ze gaan ze er nu volledig van af halen ( wat hun volste recht is me dunt ).
voor 32.95/ maand krijg je bij Dommel:
• max 4 computers tegelijk toegestaan
• 4,0 mbps max downloadsnelheid
• 256 kbps max uploadsnelheid
• 50 gb downloadverkeer per maand
• ongelimiteerd uploadverkeer
Nu betaal ik veel meer voor veel minder.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
rottekop ik zou er geen sec over moeten nadenken wat ik in jou plaats zou doen hoorrottekop schreef:Dit is me dunkt toch niet hun volste recht. Toen ik me aansloot bij BGC was er een dienst genaamd nieuwsservers. Nu zijn ze weg maar we betalen nog steeds hetzelfde of beter gezegd: we betalen nog altijd veel voor (te) weinig. Dommel kan 50GB download geven inclusief alle nieuwsgroepen. Dat ze daar maar eens een voorbeeld aan nemen.ditCh schreef:De meeste binaries waren al een hele tijd af ... ze gaan ze er nu volledig van af halen ( wat hun volste recht is me dunt ).
voor 32.95/ maand krijg je bij Dommel:
• max 4 computers tegelijk toegestaan
• 4,0 mbps max downloadsnelheid
• 256 kbps max uploadsnelheid
• 50 gb downloadverkeer per maand
• ongelimiteerd uploadverkeer
Nu betaal ik veel meer voor veel minder.

- brooklyn
- Elite Poster
Ze hebben 40 Miljard oude BFR winst, dat geld moet van ergens komen.Ik zelf betaal elke 2 maand +-160 EURO das nog altijd +-6400 oude BFR voor wat internet en een telfoon die ik nie gebruik, zo maken ze monsterwinsten natuurlijkIk ben 13 maanden geleden overgestapt naar dommel maar dat had ik al veel vroeger moeten doen .Belgacom is in mijn ogen pure oplichterij van niet nadenkende mensen.

PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 771 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Haha! Hier moet ik eens héél hard mee lachenCoop schreef: Voor de rest, BGC en telenet zijn goed voor huismoedertjes, de serieuze internetters zijn meer gediend met dommel/EDPnet.

Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Ge waard de "onbeperkte" (zolang ge broadband hebt) toegang tot Giganews vergetenrottekop schreef:Dat komt nog welketter schreef:rottekop ik zou er geen sec over moeten nadenken wat ik in jou plaats zou doen hoor

Ik kom ook net van bij BGC/Skynet (in januari overgestapt naar Dommel). En ik moet zeggen dat ik op en jaar tijd de service (helpdesk en zo) van BGC ook heb zien afgleiden, ongeveer vanaf het moment dat ze de omschakeling aankondigden van hun naam, van Skynet terug naaar BGC . .

- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Geef dan eens je definitie van serieuze internet gebruiker? Wat doet die dan?selder schreef:Haha! Hier moet ik eens héél hard mee lachenDat ge EDPnet (en dus het Scarlet netwerk) in uw vergelijking opneemt laat zien dat ge zélf geen serieuze internetgebruiker bent, maar wél een serieuze p2p gebruiker
- meon
- Administrator
Een serieuze internet-gebruiker heeft zijn leven afgestemd op het internet: hij zoekt telefoonnummers op via het web, bepaalt zijn aankopen via vergelijkende sites, leest de krant digitaal, haalt zijn kennis van onbekende onderwerpen van Wikipedia, gebruikt Google Calculator om 10*4/2 te doen, en zit continu op userbase.Deej_1977 schreef:Geef dan eens je definitie van serieuze internet gebruiker? Wat doet die dan?
Een niet-serieuze internet-gebruiker gebruikt het internet enkel voor recreatieve doeleinden.
Gebruiker uit scenario 1 heeft baat bij een stabiele verbinding, maar verbuikt niet veel
Gebruiker uit scenario 2 heeft baat bij een verbinding met hoog debiet en limiet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
En waarom kan dit niet beide ?meon schreef:Een serieuze internet-gebruiker heeft zijn leven afgestemd op het internet: hij zoekt telefoonnummers op via het web, bepaalt zijn aankopen via vergelijkende sites, leest de krant digitaal, haalt zijn kennis van onbekende onderwerpen van Wikipedia, gebruikt Google Calculator om 10*4/2 te doen, en zit continu op userbase.Deej_1977 schreef:Geef dan eens je definitie van serieuze internet gebruiker? Wat doet die dan?
Een niet-serieuze internet-gebruiker gebruikt het internet enkel voor recreatieve doeleinden.
Gebruiker uit scenario 1 heeft baat bij een stabiele verbinding, maar verbuikt niet veel
Gebruiker uit scenario 2 heeft baat bij een verbinding met hoog debiet en limiet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Ik ben 13 maanden geleden overgestapt naar dommel maar dat had ik al veel vroeger moeten doen .Belgacom is in mijn ogen pure oplichterij van niet nadenkende mensen.
I believe in an open mind, but not so open that your brains fall out.Voor de rest, BGC en telenet zijn goed voor huismoedertjes, de serieuze internetters zijn meer gediend met dommel/EDPnet.
En dan? Wat heeft dit te maken met het onderwerp?selder schreef: Haha! Hier moet ik eens héél hard mee lachenDat ge EDPnet (en dus het Scarlet netwerk) in uw vergelijking opneemt laat zien dat ge zélf geen serieuze internetgebruiker bent, maar wél een serieuze p2p gebruiker