Belgacom en hinderen van concurrentie ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Asfen
Starter
Starter

Ik ben 2 jaar Skynet klant geweest, en haalde makkelijk stabiel 4mbit. Ik ben geen expert in het technisch gedeelte maar meende op 3,7 km te zitten hier in Diest en te connecten via de BAS van Leuven..

Nu overgestapt naar mobistar (promotieprijs 1j aan dezelfde limieten als SkynetGo) en internet bolt voor geen meter van 0.5 - 1 mbit, regelmatig disconnects etc...
Technische dienst van mobistar heeft de lijn uitgemeten, 3,9 km en een maximum profiel dat ze kunnen waarborgen is 1mbit (waar ik overigens niet mee akkoord gegaan ben) .Volgens mijn router connect hij via BAS Antwerpen.

Mijn vraag is of BGC mij niet op een andere koperkring heeft gezet omdat ik naar een andere provider gegaan ben ? Ik lees dingen over Turboline en Brabu providers ? kan dat er iets mee te maken hebben.

Nu ga ik weer naar een andere ISP maar kan ik dan enkel bij Belgacom (gratis lijnuitmeting en aanpassing) terecht of ook bij andere. Ben meer geinterreseerd in EDPnet of Dommel.

Als Belgacom voor een andere ISP mij een slechte lijn geeft kan ik nergens anders heen, maar hun prijs / traffiek is niet interessant. Anders is er nog Telenet maar is nog minder interessant qua prijs/traffiek en flexibiliteit.

Wie weet er raad ? groeten, Sven.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

*zucht* Even reageren, heb zo indruk dat er weer een gebrainstormed is?
Technische dienst van mobistar heeft de lijn uitgemeten, 3,9 km en een maximum profiel dat ze kunnen waarborgen is 1mbit (waar ik overigens niet mee akkoord gegaan ben) .Volgens mijn router connect hij via BAS Antwerpen.
Mobistar gebruikt dan wel het Belgacom netwerk, ze zullen niet op alle lokaties aanwezig zijn. 400 meter valt echter danig goed mee. Wat betreft uw 1mbit profiel.... Dit heeft niets met Belgacom te maken. Het profiel is wordt bepaald door Mobistar, maw dat is hun keuze.
Mijn vraag is of BGC mij niet op een andere koperkring heeft gezet omdat ik naar een andere provider gegaan ben ? Ik lees dingen over Turboline en Brabu providers ? kan dat er iets mee te maken hebben.
Neen. Brabo I & II zijn twee verschillende systemen die enkel tot doel hebben om derden de mogelijkheid te bieden het Belgacom netwerk te gebruiken. Dit staat volkomen los van het koperpaar.
Nu ga ik weer naar een andere ISP maar kan ik dan enkel bij Belgacom (gratis lijnuitmeting en aanpassing) terecht of ook bij andere. Ben meer geinterreseerd in EDPnet of Dommel.
Je kunt overal terecht, in zoverre ze jou willen aansluiten. Maar 3.9 km is echt verre van onoverkomelijk hoor. Informeer eens zou ik zeggen.
Als Belgacom voor een andere ISP mij een slechte lijn geeft kan ik nergens anders heen, maar hun prijs / traffiek is niet interessant. Anders is er nog Telenet maar is nog minder interessant qua prijs/traffiek en flexibiliteit.
Geen idee wie je dat vertelt heeft? De kwaliteit van uw ADSL verbinding is de verantwoordelijkheid van je ISP, niet van Belgacom. Er zijn veel mogelijke oorzaken voor je slechte verbinding, maar Mobistar heeft de verantwoordelijkheid om dit in orde te brengen aangezien zij je leverancier zijn.
Siglo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

En welke leukerds doen de technische interventies die dit probleem zou kunnen oplossen? rarara
Joris84
Pro Member
Pro Member

Siglo schreef:En welke leukerds doen de technische interventies die dit probleem zou kunnen oplossen? rarara
Wees dan ff zo vriendelijk van ineens te zeggen hoe het opgelost zal worden, dan is de threadstarter ook geholpen :)
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer

1 Mb op 4 km, dat kan veel beter, normaal is 3.3 vlot haalbaar, de vraag lijkt mij eerder of ze op die manier geen bandbreedte willen uitsparen.
Het zou m.a.w. goed kunnen dat je maar op 30% capaciteit zit met 30dB noise margin of zo, kan je dat niet in je modem zien?
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Contacteer:

En welke leukerds doen de technische interventies die dit probleem zou kunnen oplossen? rarara
En welk bedrijf moet die 'leukerds' verwittigen? ik zie niets staan dat die 'leukerds' moeten komen. Ik zie iets staan dat dit volgens dit bedrijf normaal is op 3.9 km, en dat ze zijn profiel daarom op 1 mbit zetten. Al eens bedacht dat dit geen beslissing is die uitgevoerd noch beslist wordt door die 'leukerds'? Overigens, zijn die 'leukerds' nu ook al verantwoordelijk voor beslissingen van derden?!
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Asfen schreef:Ik ben 2 jaar Skynet klant geweest, en haalde makkelijk stabiel 4mbit. Ik ben geen expert in het technisch gedeelte maar meende op 3,7 km te zitten hier in Diest en te connecten via de BAS van Leuven..

Nu overgestapt naar mobistar (promotieprijs 1j aan dezelfde limieten als SkynetGo) en internet bolt voor geen meter van 0.5 - 1 mbit, regelmatig disconnects etc...
Indien je 2 jaar bij Skynet abonnee was had je moeten (kunnen) weten, dat er ook bij andere providers problemen waren waar de snelheid lager diende ingesteld te worden.
(niet enkel naar Mobistar)

In een andere thread kan men lezen:
qless schreef:Hm volgens de online tool zit ik op 2900 meter van de centrale en dan zou ik max 4 mbps / 512 kbps kunnen halen.

Nu heb ik op mijn lijn nog geen sync test met de modem zelf gedaan maar op mijn vorige aansluiting zat ik op 2500 meter en kon ik nog 7.8 mbps halen dus het lijkt dat de online tool nogal "conservatief" is met schatting van maximum snelheid.

Is het wel mogelijk om dan toch een 6 Mbps profiel te proberen?
Dus, er ook zijn identieke gevallen van downgraden na provider wissel.
Zoals van Skynet naar edpnet .

In een andere thread over Dommel:
meon schreef:
Zambo schreef:Dommel zijn ze Belgacom afhankelijk?
Welke ADSL-aanbieder niet?
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 10 keer

Blue-Sky schreef:
Asfen schreef:Ik ben 2 jaar Skynet klant geweest, en haalde makkelijk stabiel 4mbit. Ik ben geen expert in het technisch gedeelte maar meende op 3,7 km te zitten hier in Diest en te connecten via de BAS van Leuven..

Indien je 2 jaar bij Skynet abonnee was had je moeten (kunnen) weten, dat er ook bij andere providers problemen waren waar de snelheid lager diende ingesteld te worden.
Jamaar, dat is het juist : bij Skynet had hij blijkbaar _geen_ problemen. Dus kon hij dit _niet_ voorzien bij een overstap naar een andere provider.
If you can't beat them, confuse them.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

CueBoy schreef:bij Skynet had hij blijkbaar _geen_ problemen. Dus kon hij dit _niet_ voorzien bij een overstap naar een andere provider.
Dat is ook juist, bij de andere welke ik aanhaalde waren er wel slechte resultaten gekend.
Waarom het risico nemen om een onstabiele of minder snelle verbinding te hebben.

Een spreekwoord uit het Duits vertaald,... "Als het de ezel te goed gaat,... gaat hij op het glad-ijs" :-)

Zelf ben ik een tevreden Belgacom/Skynet abonnee, jammer iets te ver van de centrale om 4 MB te halen.
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 3402 kbit/s or 425 kbyte/s
- Upload speed : 326 kbit/s or 41 kbyte/s
Sun Jan 28 2007 at 08:15:32 UTC+0100

Maar steeds 3402 Downloadspeed.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 10 keer

Ah, op die manier - zo had ik je bericht niet geïnterpreteerd :-)
If you can't beat them, confuse them.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Blue-Sky schreef:
CueBoy schreef:bij Skynet had hij blijkbaar _geen_ problemen. Dus kon hij dit _niet_ voorzien bij een overstap naar een andere provider.
Dat is ook juist, bij de andere welke ik aanhaalde waren er wel slechte resultaten gekend.
Waarom het risico nemen om een onstabiele of minder snelle verbinding te hebben.

Een spreekwoord uit het Duits vertaald,... "Als het de ezel te goed gaat,... gaat hij op het glad-ijs" :-)

Zelf ben ik een tevreden Belgacom/Skynet abonnee, jammer iets te ver van de centrale om 4 MB te halen.
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 3402 kbit/s or 425 kbyte/s
- Upload speed : 326 kbit/s or 41 kbyte/s
Sun Jan 28 2007 at 08:15:32 UTC+0100

Maar steeds 3402 Downloadspeed.
Tja sorry ze dan moesten we allemaal maar bij skynet gebleven zijn als je van dat standpunt bent. Hoe moest hij nu weten dat hij zover van de centrale zit, ik vind het toch heel vreemd dat hij bij belgacom wel goed had en bij een andere provider niet, als die andere provider geen connectie in die centrale kan bieden waar hij het wel goed heeft, vind ik dat die provider het dan ook niet moet aanbieden. Dan is de dekking van die provider niet goed, en zouden ze beter hun klanten waarschuwen ipv een slechte naam te creëren. Dit ligt in mijn ogen dan ook niet aan BGC. Natuurlijk als een gebruiker overal slechte dekking heeft is dit wel een ander verhaal maar mij maak je niet wijs dat het bij BGC wel ging en bij een ander niet..
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Ofloo schreef:Tja sorry ze dan moesten we allemaal maar bij skynet gebleven zijn als je van dat standpunt bent...
Neen, zoals ik aanhaalde in vorige reply waren er aanwijzingen dat er na een provider - wissel moeilijkheden waren, qua afloop en steeds weer discussie "te ver van de centrale" door ISP's welke ongevraagd de snelheid omlaag zetten.
(Je dient enkel maar die desbetreffende threads na te zien daarover)

Sorry voor die gaat hij op het glad-ijs in mijn vorige reply, was geen bemerking naar iemand...
Asfen
Starter
Starter

Vieten schreef:1 Mb op 4 km, dat kan veel beter, normaal is 3.3 vlot haalbaar, de vraag lijkt mij eerder of ze op die manier geen bandbreedte willen uitsparen.
Het zou m.a.w. goed kunnen dat je maar op 30% capaciteit zit met 30dB noise margin of zo, kan je dat niet in je modem zien?
Ik heb met dezelfde hardware bij belgacom gezeten en daar haalde ik 430 kb bij downloaden dus...

Heb trouwens 2 verschillende lan modems en 2 verschillende routers en geen 1 van de 2 geven een verschil.

Bij Mobistar doen ze agressieve reclames door de mens op te bellen en te overhalen (zelfde voorwaarden, minder geld....) .
Goendi schreef:En welk bedrijf moet die 'leukerds' verwittigen? ik zie niets staan dat die 'leukerds' moeten komen. Ik zie iets staan dat dit volgens dit bedrijf normaal is op 3.9 km, en dat ze zijn profiel daarom op 1 mbit zetten. Al eens bedacht dat dit geen beslissing is die uitgevoerd noch beslist wordt door die 'leukerds'? Overigens, zijn die 'leukerds' nu ook al verantwoordelijk voor beslissingen van derden?!
Het is zo dat ze mijn profiel ongevraagd op 2Mbit gezet hadden, en toen ik belde naar de technische dienst was men zelfs verwonderd dat ik dat zelf kon zien *ahum.

Na verder onderzoek konden ze mij enkel 1Mbit stabiel geven maar daar moest de klant wel mee akkoord gaan (niet dus en aangetekend schrijven is al weg voor opzegging)
Blue-Sky schreef:Dus, er ook zijn identieke gevallen van downgraden na provider wissel.
Zoals van Skynet naar edpnet .
Hier was ik dus al bang voor, maar het betreffende voorbeeld haalt nog steeds 4Mbit wat het maximum is bij skynet voor een vergelijkbaar abbo.

De vraag rest nog of er bij een andere provider ook zo'n goede support is als bij BGC zoals lijnuitmeting enzoverder maar dit zal ik misschien in de desbetreffende ISP forums moeten navragen ?

Alvast bedankt voor de reacties allemaal, Groeten, Sven.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Ik vind het wel positief dat er een agressievere isp op de markt is, natuurlijk zorgt dit ook voor enig ongemak :p

Op deze manier zal er toch nog concurrentie druk ontstaan.
Blue-Sky schreef:
Ofloo schreef:Tja sorry ze dan moesten we allemaal maar bij skynet gebleven zijn als je van dat standpunt bent...
Neen, zoals ik aanhaalde in vorige reply waren er aanwijzingen dat er na een provider - wissel moeilijkheden waren, qua afloop en steeds weer discussie "te ver van de centrale" door ISP's welke ongevraagd de snelheid omlaag zetten.
(Je dient enkel maar die desbetreffende threads na te zien daarover)

Sorry voor die gaat hij op het glad-ijs in mijn vorige reply, was geen bemerking naar iemand...
Hij wist dat hij zover zat? Ik was van de indruk dat hij het niet wist.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”