HAUPPAUGE PVR150 PCI
Vista (RTM NL) herkent de kaart en installeert de drivers correct.
Maar als ik via mediacenter live-tv kies (of gelijk welk programma waarmee de kaart samenwerkt) dan "hangt" mijn pc.
Hij wil dan ook niet meer opstarten in windows.
Dus moet ik via veilige modus opstarten, dan naar apparaatbeheer en dan de driver verwijderen om vervolgens terug gewoon op te starten. Als hij dan terug de drivers installeert valt het soms voor dat hij tijdens het installeren ook gewoon vastloopt, met als gevolg, terug via veilige modus , verwijderen, ....
Heb de vista drivers al geprobeerd, zelfde probleem. Kan ze trouwens enkel maar installeren in veilige modus. Anders blijft de installatie hangen en moet ik terug gaan verwijderen via veilige modus.
Heb de laatse nieuwe software/drivers geprobeerd (CD-Analogue-PVR-PCI-26; cd-digital-33a/b) Niets dat helpt
heb deze pc:
http://nl.packardbell.be/products/at-ho ... 0-140.html
Hier een screenshot van mijn apparaatbeheer
http://img365.imageshack.us/my.php?imag ... tendf4.jpg
Kan dit te maken hebben met de realtek HD audio onboard?
Heb de laatse vista drivers draaien (R1.55)
Ik heb gelezen dat realtek HD audio onboard geen hardware mixing ondersteunt. dat je maar 1 audio-source tegelijkertijd kan gebruiken.
Kan dit het probleem zijn.
Wie kan me helpen?
TV kaart blokkeert PC
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
-
- Premium Member
ja, deze zijn vista WHQL
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 70 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ge moet ook maar Vista gebruiken, ik bedoel ...theduvelking schreef:HAUPPAUGE PVR150 PCI
Vista (RTM NL) herkent de kaart en installeert de drivers correct.
Maar als ik via mediacenter live-tv kies (of gelijk welk programma waarmee de kaart samenwerkt) dan "hangt" mijn pc.
Hij wil dan ook niet meer opstarten in windows.
Dus moet ik via veilige modus opstarten, dan naar apparaatbeheer en dan de driver verwijderen om vervolgens terug gewoon op te starten. Als hij dan terug de drivers installeert valt het soms voor dat hij tijdens het installeren ook gewoon vastloopt, met als gevolg, terug via veilige modus , verwijderen, ....
Heb de vista drivers al geprobeerd, zelfde probleem. Kan ze trouwens enkel maar installeren in veilige modus. Anders blijft de installatie hangen en moet ik terug gaan verwijderen via veilige modus.
Heb de laatse nieuwe software/drivers geprobeerd (CD-Analogue-PVR-PCI-26; cd-digital-33a/b) Niets dat helpt
heb deze pc:
http://nl.packardbell.be/products/at-ho ... 0-140.html
Hier een screenshot van mijn apparaatbeheer
http://img365.imageshack.us/my.php?imag ... tendf4.jpg
Kan dit te maken hebben met de realtek HD audio onboard?
Heb de laatse vista drivers draaien (R1.55)
Ik heb gelezen dat realtek HD audio onboard geen hardware mixing ondersteunt. dat je maar 1 audio-source tegelijkertijd kan gebruiken.
Kan dit het probleem zijn.
Wie kan me helpen?
Zou ge niet beter wachten totda da spel een half jaar op de markt is ?
-
- Elite Poster
- Bedankt: 1 keer
heb je deze driver geïnstalleerd:
http://www.hauppauge.com/pages/support/ ... html#vista
Die is speciaal voor vista gemaakt.
Heb je trouwens een Engelse of Nederlandse Vista? Op de nederlandstalige site (www.hauppauge.tv) vind ik namelijk geen melding van Vista drivers. De taal zou normaal niets mogen uitmaken maar je weet nooit met die mannen van MS he
Verder staat er nog dit bij:
/EDIT: Sorry erover gelezen, je hebt een NL Vista ... heb je toevallig een extra harde schijf om eventjes een MS Windows Media Center 2005 te installeren? Kwestie van zeker te zijn dat je kaart niet defect is.
http://www.hauppauge.com/pages/support/ ... html#vista
Die is speciaal voor vista gemaakt.
Heb je trouwens een Engelse of Nederlandse Vista? Op de nederlandstalige site (www.hauppauge.tv) vind ik namelijk geen melding van Vista drivers. De taal zou normaal niets mogen uitmaken maar je weet nooit met die mannen van MS he

Verder staat er nog dit bij:
Heb je de drivers op de goeie manier geïnstalleerd?Note: This is a driver for the WinTV-PVR-150/500 which will operate under Windows 'Vista'. Though the driver is the same for both 32-bit and 64-bit Vista, the installation proceedure is different. This driver has been tested with Vista Beta 2 using the Media Center application.
For 32-bit Vista: Download this file and then run it. It will unzip to a directory.
For 32-bit Windows "Vista", run HCWDriverInstall.exe from this directory.
For 64-bit Vista: Download this file and then run it. It will unzip to a directory.
Then undate the WinTV-PVR-150/500 driver from device manager to install the new 64-bit driver.
/EDIT: Sorry erover gelezen, je hebt een NL Vista ... heb je toevallig een extra harde schijf om eventjes een MS Windows Media Center 2005 te installeren? Kwestie van zeker te zijn dat je kaart niet defect is.
-
- Premium Member
Ben ik momenteel mee bezigheb je toevallig een extra harde schijf om eventjes een MS Windows Media Center 2005 te installeren? Kwestie van zeker te zijn dat je kaart niet defect is.
-
- Premium Member
Heb bij media center 2005 net hetzelfde probleem.
De kaart is splinternieuw. Iemand met een soortgelijk probleem?
De kaart is splinternieuw. Iemand met een soortgelijk probleem?
-
- Elite Poster
- Bedankt: 1 keer
Heb je al eens een search gedaan op het forum van www.hauppauge.tv ? Da's de Benelux site van hauppauge en daar zit vrij veel actief volk op ...
Desnoods even een postje maken.
Desnoods even een postje maken.
-
- Premium Member
Heb daar ook mijn probleem opgezet alsook op hauppauge.co.uk.
Maar nog altijd geen oplossing.
Maar nog altijd geen oplossing.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 105 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Hauppauge is nu niet bepaald goed in zijn drivers. Ik heb zo een jaar zitten prusten met hun crappie Windows drivers (een algemeen probleem ism bepaalde chipsets dat ook gemeld werd op hun benelux site, maar niet werd opgelost dmv nieuwe drivers) tot ik die kaart gewoon buitengezwiereld heb.
-
- Premium Member
heb gezien dat er een nieuwe bios update is voor mijn moederbord.
Ga deze proberen, lukt het dan nog niet dan vrees ik dat er een hamer aan te pas komt!
Ga deze proberen, lukt het dan nog niet dan vrees ik dat er een hamer aan te pas komt!
-
- Premium Member
Heb mijn gigabyte geforce 7300GT verwijderd, men ati onboard terug gebruikt en nu werkt het!
Zit dus met een conflict met mijn geforce kaart. Of met het PCI-e slot.
Iemand die hier weet van heeft??
Zit dus met een conflict met mijn geforce kaart. Of met het PCI-e slot.
Iemand die hier weet van heeft??