FullAdsl vraagje

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Rockfan
Starter
Starter

( er is hierover een soortgelijke topic gepost, maar ik besloot een nieuwe te maken... hopelijk geen probleem :? )

Hallo,

ik had een vraagje ivm een probleem bij mij thuis. Het zit namelijk zo :
ik ben reeds een tijd klant bij FullAdsl ( ook wel bekend onder SignPost ) en sinds een tijdje valt mijn verbinding veel weg.

Als ik naar mijn router menu ga kijken, krijg ik het volgende in de systeemlog :

Code: Selecteer alles

zondag 7 januari 2007 22:25:55 ADSL Signal Lost! Trying to connect again...
zondag 7 januari 2007 22:25:55 Connection is broken
zondag 7 januari 2007 22:25:55 PPPOA start to hang-up
Als dit gebeurt herstelt hij zichzelf, en na een kleine 10-15seconden kan ik terug surfen/op internet. Het probleem ligt erin dat de router dit elke 1m10secs heeft. Dit is echt op de seconde na nauwkeurig. :?

In de 2 jaar dat ik klant ben, heb ik dit nooit dit soort problemen meegemaakt... Meestal stabiliseert dit na een tijdje, soms ook niet. Raar is ook dat het op compleet willekeurige momenten doorheen de dag kan gebeuren. :?

Specs :

EM4114 - 802.11g 54 Mbps( ingebouwde ADSL Modem )

Status rechtstreeks uit de router gekopieerd :

Firmware version : 3.9.25
Line Type : Fast Mode
Line Coding : ANSI T1.413 mode
Line Status : Showtime
ADSL Link Time : 00:00:28

Item / DownStream / UpStream
Channel Bit Rate(Kbps) / 4640 / 512
Relative Capacity Occupation(%) / 75 / 52
Noise Margin(dB) / 13.5 / 24.0
Output Power(dBm) / 20.0 / 12.0
Attenuation(dB) / 22.5 / 14.0

Kan ik hier iets aan doen of moet ik me er gewoon bij neerleggen? :(

Alvast bedankt :-)
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Ik ken dat eminent modem niet, maar het zou, gezien de goede lijngegevens, goed moeten werken.
Maar op sommige lijnen hebben sommige modems (met sommige software levels) problemen met regelmatige terugkerende disconnects om de zoveel minuten of uren.
Hier bleek dat de speedtouch 510 op een lijn plotseling om de 4 uur disconnect maakte en dat tot dat moment de latency steeds verder opliep tot een paar seconden.
Een Speedtouch pro of een speedtouch 546 bleek geen probleem te geven, terwijl andere 510's met andere software wel problemen gaven.
zie http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... uux#136483

Probeer eens ander modem(s) te lenen om te proberen en misschien kent de helpdesk van fulladsl het probleem zodat zij voor een oplossing kunnen zorgen.
Rockfan
Starter
Starter

bedankt voor de snelle reply :)

Ik zal eerst eens een telefoontje plegen naar de provider zelf :|
kindtje
Member
Member

hetzelfde hier maar met andere router
De enige uitleg die ik krijg ( ik stuur iedere dag een mail) is dat het aan belgacom ligt, dat ze een lijntest zullen doen ( die uiteraard in orde is),...
Communictaie naar klanten toe is nul komma nul en als je hen daarop wijst reageren ze er niet op.
Zal hier toch niet lang meer duren eer ik weg ben.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Rockfan schreef:ik ben reeds een tijd klant bij FullAdsl ( ook wel bekend onder SignPost )
Vanaf nu dus bij Scarlet :wink:

Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 012007_041
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 105 keer
Recent bedankt: 1 keer

Lees eens beter: bij Full Telecom dus, een onderdeeltje van het Scarlet Emperium.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

lithion schreef:Lees eens beter: bij Full Telecom dus, een onderdeeltje van het Scarlet Emperium.
Op dit moment gewoon nog bij Signpost ... volgens die artikels is de overdracht ed. nog niet gebeurd.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”