Netwerk prob (sharen vaan mappen/printer)

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Toen ik in september mijn laptop koch heb ik meteen een wireless network geinstalleerd thuis en na wa prutsen wist ik het toch voor elkaar te krijgen beide systemen (PC en laptop) met de router/internet en elkaar te verbinden door middel van 1 netwerk.
Maar sinds een maand of zo is er iets mis gegaan (weet echt niet wat) en nu zitten beiden nog hetzelfde netwerk maar kan ik hun shared maps en mijn printer (aangesloten op PC boven) niet meer delen op het andere systeem.
Wat meer info:
- beide systemen lopen op XP
- ik gebruik MAC filtering waar beide system in de lijst zijn opgenomen
- Netwerk beveiligd door . . sorry vergeten WEP2 ? in ieder geval dat recentste protocol
- beide systemen delen dus hetzelfde netwerk maar opt moment delen ze enkel internet voor de een of andere reden.
- Ik wil geen host die steeds moet aanstaan wil ik mijn laptop beneden even gebruiken om te internetten

Ik heb geen flauw idee wat er veranderd is zodat het delen van bestanden niet meer werkt, ik merkte hat pas toen ik medio vorige maand een bestand wou afprinten vanaf mij laptop beneden maar die geen toegang meer had tot de printer en de gedeelde bestanden van de PC.

Alle hulp/suggesties zijn zeer welkom, ben zelf maar een netwerk NewB dus :D
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Op de 2 pc's terug de 'Wizard Netwerk Instellen' laten lopen..? Zeker dat de beide pc's in dezelfde werkgroep zitten?
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Ja ze zitten beide op zelfde netwerk, dat ik wel handmatig heb moeten instellen, om de een of andere reden gaat die wizard niet echt goed, kan mischien te maken hebben dat een versie Pro en de andere home is en de eerste engels de taal is en de tweede nederlands?
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

Enkele dingen die je direct kan nakijken:

- Staat Simple File Sharing (Eenvoudig Delen van Mappen) aan op 1 van de toestellen? (na te kijken in Explorer - Folder Options)

- Werkt het als je op beide toestellen even de Windows Firewall uitschakelt? Indien ja kan je nakijken of de 'File and Printer Sharing' exclusion nog aangevinkt is op beide toestellen.

- Zjin er evt nog andere firewall producten geïnstalleerd? Norton bijvoorbeeld kan al eens moeilijk doen.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”