Tot nu toe verloopt mijn ADSL verbinding nog met een Asus USB-modempje, maar 'k heb me net een wireless kaartje (D-Link DWL-G510) geïnstalleerd om zo mijn verbinding tot stand proberen te brengen.
Nu lukt het me echter niet om de modem geconfigureerd te krijgen via de Belgacom Easy Install CD. De modem kan tijdens de installatieprocedure niet teruggevonden worden. Nochtans zie ik hier wel dat ik verbinding heb: Draadloze netwerkverbinding (WiFi_DO), Snelheid 54.0 Mbps, Signaalsterkte uitstekend.
Laat ik er voor alle veiligheid maar bij vertellen dat ik een absolute leek ben op dit gebied, en dat, eens het niet lukt via de automatische install, het zowat stopt voor mij.
Wel heb ik eens geprobeerd om de modem manueel te configureren, maar als ik in mijn browser de voorgestelde link (http://195.168.1.1) ingeef krijg ik geen respons (normaal gezien zou ik dan het inlogscherm van de Philips modem te zien moeten krijgen waar ik mijn instelling voor mijn ADSL-verbinding kan ingeven).
Pingen (pas op, ik leer bij

Iemand enig idee wat ik mis doe? Moet ik eerst mijn oude verbinding (via USB-modem) volledig verwijderen om een nieuwe te kunnen installeren (zou me sterk lijken, maar 'k wil het altijd wel es proberen)?
Alvast bedankt.