Kopieerbeveiliging cd's van de baan

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Platenfirma's maken geen gebruik meer van kopieerbeveiliging op muziekcd's. EMI is er onlangs als laatste mee gestopt. Dat meldt de Nederlandse brancheorganisatie voor de muziekindustrie NVPI op haar website.

Platenmaatschappijen introduceerden de techniek enkele jaren geleden. Ze wilden het onmogelijk maken om illegale kopieën van cd's te maken.

Nu is echter duidelijk geworden dat de kosten niet opwegen tegen de resultaten, aldus de NVPI, die zich baseert op het Amerikaanse vakblad Billboard. Bovendien konden de beveiligde schijfjes in sommige apparaten niet worden afgespeeld.

Bron: De Standaard & NVPI
Dave
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 10 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

En DVD's hoe zit het daar dan mee?

Ik denk dat alle platen- en filmmaatschappijen erop rekenen dat op termijn de conventionele CD & DVD-markt vervangen wordt door nieuwere media, met nieuwe types beveiligingen. Er zal nooit iets onkraakbaar zijn (zie ook recentelijke posts ivm dergelijke nieuwe media), maar op die manier blijven ze het de doorsnee particulier wat moeilijker maken om een 'backup' te nemen.
Ze zullen hun geld liever in de ontwikkeling van die nieuwe beveiligingen steken en niet langer meer in een technologie die déjà passé composé is ...
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

't Heeft weer ff geduurd eer ze het begrepen hadden.
Nu nog aan een gerechtvaardigde prijs, en we zitten al heel wa verder.
12,5 euro als maximum prijs bvb.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 16 keer

Eindelijk! Nu maar hopen dat ze de beveilgde cd's heruitgeven zonder beveiliging. Dan kan ik eindelijk To Tusla and Back van J.J. Cale kopen....
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Dave schreef:En DVD's hoe zit het daar dan mee?

Ik denk dat alle platen- en filmmaatschappijen erop rekenen dat op termijn de conventionele CD & DVD-markt vervangen wordt door nieuwere media, met nieuwe types beveiligingen. Er zal nooit iets onkraakbaar zijn (zie ook recentelijke posts ivm dergelijke nieuwe media), maar op die manier blijven ze het de doorsnee particulier wat moeilijker maken om een 'backup' te nemen.
Ze zullen hun geld liever in de ontwikkeling van die nieuwe beveiligingen steken en niet langer meer in een technologie die déjà passé composé is ...
Ik snap het niet het moet moeilijker zijn, maar wij moeten wel extra betalen voor blanco cd's ..

En het omzeilen van is illegaal..
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 35 keer

FezzFest schreef:Eindelijk! Nu maar hopen dat ze de beveilgde cd's heruitgeven zonder beveiliging. Dan kan ik eindelijk To Tusla and Back van J.J. Cale kopen....
idd, illusion retro classix 2 was ook zo eentje
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”