media centers sagetv - mediaportal e.d.

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
sander19
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Ik ben van plan om me hier zo'n mediacenter aan te schaffen, maar ik kom er niet echt uit welke software ik me best zou aanschaffen.

Momenteel liggen volgende producten in mijn top lijstje: sagetv - mediaportal en windows media center.

Nadeel van windows media center tov de rest zou zijn dat ik opgenomen dingen niet op andere pc's kan zwieren, klopt ?

Wss zal de keuze gaan tussen sagetv en mediaportal. Iemand die hier ervaring mee heeft ?

Heb al wat zitten google'n, maar zit zoveel tussen dat het moeilijk is om tot een concrete conclusie te komen.

Alvast bedankt !

Sander
flt
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Mediaportal is gratis en dat merk je er ook aan. Bij mij is het redelijk veel vastgelopen (wel al met een oudere versie).

Persoonlijk was ik het meest tevreden van powercinema van cyberlink.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

flt schreef:Mediaportal is gratis en dat merk je er ook aan. Bij mij is het redelijk veel vastgelopen (wel al met een oudere versie).

Persoonlijk was ik het meest tevreden van powercinema van cyberlink.
Dat het vastloopt ligt misschien aan het OS ;)

MythTV is anders ook een goeie ( en gratis ). Je dient hiervoor wel Linux te installeren ( maar met Ubuntu is dit peace of cake ).
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Voor MythTv bestaat er ook een dedicated distro : KnoppMyth, dan verspil je geen "opname hd ruimte" aan windowmanagers enzo.
Peterken
Premium Member
Premium Member

Zelf gebruik ik al een paar maanden Mediaportal en ik heb er niks dan lof over.
Ja, het is gratis maar daarom ZEKER niet minder goed en sinds een paar dagen is er een nieuwe release uit die ik vandaag heb geïnstalleerd.
In vergelijking met MCE heeft MP veel meer mogelijkheden om aan te passen met de vele plug ins die er zijn - om die reden heb ik het boven MCE gekozen.
De leercurve ervan is dan wel wat steiler maar het plezier is er ook naar.

Hier draait het als een fluitje van een cent en omdat je xp ook op veel vlakken kan aanpassen zie je hier ook nog amper dat het om een pc gaat die dan ook nog eens xp opstart.

Dat vastlopen zoals flt omschrijft heb ik helemaal niet en zal in zijn geval wel een andere reden hebben gehad dan dat het gratis software was.

Het is een beetje (veel) lezen om een idee te krijgen van wat er allemaal bestaat hieromtrent - heb er ook een tijdje over gedaan en ondanks dat ik er speciaal een nieuwe barebone voor heb gekocht, ben ik blij dat ik die keuze heb gemaakt.

In het begin heb ik ook overwogen om op de linux trein te springen maar heb dat niet gedaan omdat ik vreesde voor de moeilijkheid om daar iets werkend te krijgen dat niet zo alledaags is. Daarnaast weet ik niet of een linux pc zich zo soepel laat instellen/bedienen als een windows pc.
Ik bedoel bv de verschillende modules geconfigueerd krijgen; als je geen ervaring hebt met linux is dat niet zo evident als bij een windows pc.
Verder weet ik ook niet of die dingen bv hibernating ondersteunen en ik vond altijd dat de opstarttijd van een linux desktop zo lang duurde.

Het kan natuurlijk zijn dat dit allemaal aan te passen is maar dan moet je ook nog eens de geheimen van linux ontsluieren.
Ik heb hier wel een linux server staan maar voor de desktop hou ik het toch bij windows.
Enfin, dit is mijn ervaring en zo zullen er nog wel vele anderen zijn die voor of tegen het een of ander zijn.

Suc6.
P.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”