siemens Santis ADSL 50/500 router

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
wrc1
Starter
Starter

Hallo,

Ik heb een siemens router gekocht om draadloos te surfen. Nu heb ik wat problemen met die ingebouwde firewall. Als ik hem afzet is er geen enkel probleem. Maar wanneer die op low staat of op de middelste optie dan kan ik op geen enkele chatbox meer inloggen en lukt het mij ook niet om kazaa te gebruiken. Zijn er nog mensen die dit probleem hebben en hoe kan ik dit oplossen. Ik heb al eens gekeken en ik zie dat je daar zelf je firewall kan configureren maar wanneer ik poort 6667 (voor de chat) zelf openzet dan lukt het nog niet.

Wie kan er mij helpen ???
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Er bestaat al een topic over deze materie> zie onderstaande link
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 3854#13854
Waarschijnlijk vind je daar al de oplossing :wink:
Je kan ook nog eens zien op volgende link >
http://www.diskidee.nl/internet/testen/index.htms/4114
zie onderaan die pagina > Lees de reacties
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Blue-Sky, dit heeft er niks mee te zien.

Aangehaalde topic omvat de security van de wireless connecties.

Deze topic bevat de connectie met het internet. Maw de firewall zoals gezegd.

Normaal gezien zou je voor irc 6667 moeten doormappen en dat zou moeten werken normaal gezien. Kan je het 'profiel' van 'low' bekijken of editten, zoa ga je misschien zien, hoe ze het dichtzetten ofzo. Voor Kazaa is dat poort 1214 als ik me niet vergis.

Bewaar de settings eens en herstart de router eens. Misschien niet goed bewaard gebleven... let ook dat geen locale software routers op de clients roet in het eten gooien.
I love it when a plan comes together!
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Bovendien wisselen irc-poortnummers wel eens tussen de 6660 en de 6669, misschien een iets bredere range kiezen om open te zetten.

Trouwens, hier is niks te mappen, het gaat immers om een uitgaande connectie en NAT zou die terug moeten doorsturen binnen het netwerk. Poorten mappen heeft enkel zin als je servertjes draait binnen je netwerk (en ik vermoed niet dat hij een irc-server draait).
Ik kan hier de router instellen dat hij een inkomende connectie op een poort enkel toestaat als ook een uitgaande connectie is, misschien is er bij jou ook een dergelijke optie?

@Bleu-Sky: ik zie dat je www.diskidee.nl gebruikt. Waarom de nederlandse extensie als de site eigenlijk Belgisch is (Turnhout)? www.diskidee.be dus :-). Een beetje chauvenisme van mijn kant dus, we hebben ook eens een goeie IT-site ;-)
Blue-Sky
Erelid
Erelid

@meon, met de onderstaande tekst had ik eens gegoochelt, deze geeft dan als adres diskidee.nl tot mijn spijt vond ik daar niet diskidee.be
ADSL+50/500+router
In mijn vorig bericht verwijs ik naar > Lees de reacties < op de site be vind ik natuurlijk dit artikel niet.
Of zal ik nog eens zoeken? Soms kijk ik er wel eens naast. :wink:
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 16 aug 2003, 21:06, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
wrc1
Starter
Starter

hoe moet ik die "low" optie van firewall editen. Ik zie geen optie "EDIT" ??
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik heb niet gezegd dat je dat kan.. ik heb gevraagd of je dat kan... indien je dat kan kan je eventueel zien hoe je je best je configuratie zet voor irc.

Probeer eens met wat wijde portranges open te zetten ;-)

Btw met dat portmappen was idd niet exact juist.. maja.. meestal zijn et servers en nu ist enkel poortje openzetten.. beetje verkeerd :cry:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Voor irc, probeer eens poort 1037 en de range 6660 -> 6670 open te zetten.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”