Verbrekingskosten betalen als Belgacom je lijn afsluit?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Edward1
Starter
Starter

Reeds een 4-tal jaren heb ik ADSL go bij Belacom. Ben reeds 2 maal verhuisd en de eerste keer geen enkel problemen gehad. Maar sinds ik in het leuvense woon gaat er duidelijk iets mis. Facturen ontvang ik soms niet. Soms enkel de herinneringen. Eind oktober blijkt plots dat mijn ADSL afgesloten is wegens het niet betalen van enkele rekeningen. Bij navraag blijkt dat te kloppen dat enkele maanden niet betaald zijn. Hiervoor heb ik geen waarschuwing of aangetekende brief ontvangen.De volgende dag nadat mijn lijn afgesloten is betaal ik het volledige bedrag en ik dacht dat hiermee de zaak zou zijn afgesloten.

Tot ik vorige week een rekening krijg van 200 en zoveel €. Blijkbaar rekenen ze 55€ voor heractivatie kosten en 140€ verbrekingskosten. Heeft iemand hier ook ervaring mee en die me zou kunnen helpen? Die 55€ kan ik nog begrijpen en wil ik eventueel nog betalen maar 140€ kosten omdat zij mijn contract verbreken zonder me ook maar te verwittigen dat mijn lijn zou afgesloten worden.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 649 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider

Je vraagt je nooit af of je je internet abo niet moet betalen dus? Je stelt je geen vragen als je 'enkele maanden' geen factuur krijgt?

Dit zijn toch kosten waarvan je weet dat je elke maand moet betalen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Ik kan het ergens wel begrijpen omdat vroeger Belgacom 2maandelijks aanrekende voor telefonie, en internet per kwartaal, toch toen ik het had, toen was het nog wel skynet..
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Het is toch niet aan u als klant om te gaan vragen achter uw factuur ?

J.
Weetgraag
Erelid
Erelid

Dit zijn de algemene voorwaarden
http://www.belgacom.be/private/gallery/ ... lus_nl.pdf
bij artikel 5 "prijzen en facturatie".
Als je geen facturen en/of herinneringen gekregen hebt ligt de fout bij hen wat me sterk zou verwonderen.
Als je de facturen betaald via "Certipost" moet je normaal gezien een mail krijgen iedere keer je een factuur moet betalen(ik dacht dat je dit zelf moet activeren)

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Lion
Pro Member
Pro Member

Ik zelf gebruik reeds een jaar da systeem en men moet dit wel zelf activeren en zo kan men alles mooi opvolgen of afrekening correct is
Men kan ook verkiezen voor een maandelijkse factuur op die manier
Via dat systeem krijgt zelfs Belgacom bevestiging dat men zijn factuur heeft ontvangen
Met rubriek Bill Viewer kan men alle betalingen online volgen
Als klant heeft men dan alle mogelijkheden, alleen moet men zich een beetje de moeite ervoor doen
Uittreksels van bankrekening volgt men toch ook op, allee hoop ik toch
Weetgraag
Erelid
Erelid

Lion schreef:Ik zelf gebruik reeds een jaar da systeem en men moet dit wel zelf activeren en zo kan men alles mooi opvolgen of afrekening correct is
Men kan ook verkiezen voor een maandelijkse factuur op die manier
Via dat systeem krijgt zelfs Belgacom bevestiging dat men zijn factuur heeft ontvangen
Met rubriek Bill Viewer kan men alle betalingen online volgen
Als klant heeft men dan alle mogelijkheden, alleen moet men zich een beetje de moeite ervoor doen
Uittreksels van bankrekening volgt men toch ook op, allee hoop ik toch
Dit kan ik alleen maar bevestigen, dit systeem werkt maar je moet er een beetje moeite voor doen(en dat is dan ook maar miniem)

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer

Volgens mij is er iets fout gelopen bij je verhuis, facturen zullen nog op het oude adres zijn aangekomen.
Als je in een belgacom-winkel alles rustig gaat uitleggen zal dat wel in orde komen.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Die Certipost-mail om te zeggen dat je een nieuwe factuur hebt, heeft bij mij toch ook al een paar keer niet gewerkt.

Een geluk dat ik regelmatig zelf eens ga kijken op de 'Bill Viewer' pagina van Belgacom.
Lion
Pro Member
Pro Member

Even ter info
Ik maak ook gebruik van verwittiging naar bijkomend emailadres als een factuur aankomt op credipost
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”