UPC hapklare brok voor Telenet?

Nieuws omtrent telecommunicatie
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

dopke schreef:Volgens mij gaat met deze overname het laatste sprankeltje hoop op een echte breedband verbinding verloren :cry: .
Klopt. Ik ben eens gaan kijken op internetten.nl en lesproviders.com om de situatie in FR & NL te bekijken en 't is toch bedroevend.

Welke ministeries moeten we aanschrijven om de uitbuiting van de Belgische consument aan te klagen? Ik dacht al aan Consumentenzaken en de Vlaamse Ministeries van o.a. Media. 't Wordt tijd dat wij - de consumenten - iets gaan doen.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

dopke schreef:chello extreme
• met 5 computers tegen ongekende topsnelheid surfen en met een buitengewoon downloadvolume.
• surf 1 jaar aan 39,95 € per maand
• éénmalige activatiekost van 39,99 €
• + gratis basisinstallatie (i.p.v. € 49.95)

Hier is duidelijk geen sprake meer aup of fup . Het zou me niet verwonderen dat binnen enkele maanden alle upc klanten de telenet voorwaarden door de strot geduwd krijgen .
Dat heeft der nooit bijgestaan hoor ( bij de reclamekes ) ... ge kunt misschien es moeite doen om de producteigenschappen op te zoeken:

http://www.upc.be/upcbe_lvnl2/index.php ... 67&R=26381

Trouwens ... ik denk dat gij geen UPC klant zijt ... ik wel dus stop whining !
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

We zullen ons er jammer genoeg moeten bij neerleggen , of emigreren 8) .
dopke
Elite Poster
Elite Poster

En toch zie ik het heelspoedig wijzigen , en ik vrees niet in ons telenet klanten hun voordeel . Aangezien het nu onder dezelfde holding gaat vallen , gaan ze toch hun producten op elkaar moeten gaan aanpassen .

P.s , http://www.upc.be/upcbe_brnl2/index.php ... 7379&R=199

Ik doe wel degelijk moeite om het op te zoeken hoor 8) .
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

Das niet de volledige productinformatie hé ... dus uiteindelijk vertel je BS !
dopke
Elite Poster
Elite Poster

Niet de voledige ,maar het staat er wel zwart op wit , en ik zie er geen fup of aup nemeer bijstaan :wink: . Misschien hebben ze die andere pagina's nog niet aangepast :lol: .
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

dopke schreef:Niet de voledige ,maar het staat er wel zwart op wit , en ik zie er geen fup of aup nemeer bijstaan :wink: . Misschien hebben ze die andere pagina's nog niet aangepast :lol: .
Zoals ik je nogmaals heb gezegd, dat heeft _daar_ nooit bijgestaan, stop nu met whinen. Der staat niets over beperkingen, niets over limieten, ...
dopke
Elite Poster
Elite Poster

ditCh schreef:
dopke schreef:Niet de voledige ,maar het staat er wel zwart op wit , en ik zie er geen fup of aup nemeer bijstaan :wink: . Misschien hebben ze die andere pagina's nog niet aangepast :lol: .
Zoals ik je nogmaals heb gezegd, dat heeft _daar_ nooit bijgestaan, stop nu met whinen. Der staat niets over beperkingen, niets over limieten, ...
Maar dat komt nogwel :p .
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

dopke schreef: Maar dat komt nogwel :p .
*sigh*
dopke
Elite Poster
Elite Poster

En anders dezelfde voorwaarden voor mij als de jouwe.
zelfde holding dus ..... .
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

dopke schreef:En anders dezelfde voorwaarden voor mij als de jouwe.
zelfde holding dus ..... .
Maar ik heb op dit moment betere voorwaarden so quit whining ... fsckin $*!?8##

PS: Omdat het dezelfde holding is wil totaal niet zeggen dat de voorwaarden afgestemd dienen te worden, er zijn wel meerder holdings die bedrijven in hun bezit hebben in dezelfde brange en waar het ene product goedkoper is als het andere ...

Ten tweede ... het Telenet netwerk kan de voorwaarden van UPC gewoon niet aan ;) ( mach 5 in januari ... RIGHT )
dopke
Elite Poster
Elite Poster

Het netwerk van indi is ook mach 5 hoor , 600mbps to the home , kan dus wel is gelukkig ook niet TN .

Het zou me niets verwonderen dat binnen 6 maanden upc/chello gewoon verdwijnt en TN z'n monopolie in brussel en leuven ook stevig in handen heeft , ofwel blijven ze beide gewoon bestaan , maar worden de producten op elkaar afgestemd . En dit zal geloof me daar maar in , niet in de chello klanten hun voordeel gaan zijn .
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

dopke schreef:Het netwerk van indi is ook mach 5 hoor , 600mbps to the home , kan dus wel is gelukkig ook niet TN .
Zeg ik dan iets over Indi ... ik praat hier over het TN kabelnetwerk dat tot op heden nog lang niet klaar is voor mach 5.
dopke
Elite Poster
Elite Poster

ditCh schreef:
dopke schreef:Het netwerk van indi is ook mach 5 hoor , 600mbps to the home , kan dus wel is gelukkig ook niet TN .
Zeg ik dan iets over Indi ... ik praat hier over het TN kabelnetwerk dat tot op heden nog lang niet klaar is voor mach 5.

IK ook nie , ma we hebben hetzelfde probleem als u , nl telenet , die is hier ook een serieuze bottleneck hoor .

TN heeft nu een volledig monopolie , en daar ga jij zeker niet je voordeel uit halen , integendeel vrees ik (weer concurrent minder in het brusselse ) . Volgens mij ga jij nu hetzelfde door je strot krijgen als de gemiddelde vlaming .En ander is dit een vette kluif voor de ombudsman voor comunicatie . Same group , same limits , same price :wink: .

En kijk maar eens goed in de kleine lettertjes van je contract , net als iedere andere isp zal ( ik heb er geen , dus kan k ze ook nie lezen ) en zoals bij TN zal er ook wel instaan dat ze eenzijdig en zonder voorafgaande verwittiging de voorwaarden kunnen veranderen , en er dus ook geen sprake kan zijn van contractbreuk .
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

dopke schreef: IK ook nie , ma we hebben hetzelfde probleem als u , nl telenet , die is hier ook een serieuze bottleneck hoor .

TN heeft nu een volledig monopolie , en daar ga jij zeker niet je voordeel uit halen , integendeel vrees ik (weer concurrent minder in het brusselse ) . Volgens mij ga jij nu hetzelfde door je strot krijgen als de gemiddelde vlaming .En ander is dit een vette kluif voor de ombudsman voor comunicatie . Same group , same limits , same price :wink: .
Neen ik heb geen Telenet probleem ... want ik zit op het nieuw aangekochte netwerk van Telenet :P ( je gaat me niet vertellen dat ze zomaar even al die klanten op hun bestaande netwerk in leuven gaan gooien, terwijl het upc netwerk gewoon van een beter kwaliteit is -> heb zelf nog Telenet gehad op deze zelfde locatie en dit viel regelmatig uit ).

Ik ga mij trouwens niets door mij strot laten rammen ... er is keuze te over aan deftige isp's.
dopke
Elite Poster
Elite Poster

Tn heeft nu ook een deftig netwerk in leuven en brussel .

En welke deftige isp heb je in gedachte , een adsl resseler van BGC of tn/chello .
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

EDPNet is geen reseller van BGC.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

dopke schreef:Tn heeft nu ook een deftig netwerk in leuven en brussel .

En welke deftige isp heb je in gedachte , een adsl resseler van BGC of tn/chello .
Niet ook ... Telenet heeft nu enkel een deftig netwerk in Leuven & Bxl ( geloof me vrij, in de rest van Vlaanderen is het maar pover gesteld met het telenet netwerk ).

Ik had Evonet al in gedachten bv. ( het vroegere xs4all ), of EDPnet lijkt me ook geen slechte keuze ...

Maar ondertussen heb ik nog altijd een limietloos supersnel abonnement dus dien nog niet uit te kijken voor een andere provider.
dopke
Elite Poster
Elite Poster

En ik hoop echt dat dit voor u ook zal blijven . Dat ze een groot gedeelte van vlaanderen hopeloos achterblijftis een feit , dat was al zo toen we hier de ombouw naar 850 mhz hadden afgerond ( 2jaar heeft dat gedeurd ).

In elk geval , edpnet en de rest is hier geen optie , meer dan 7 km vazan de centrale . Dit zou tenvroegste voor midden 2008 zo zijn , pas dan zal ook hier bgc tv beschikbaar zijn .

Maar ik ben benieuwd als ze hier interactief , en waarschijnlijk ook gaan overgaan op iptv ( vod, misschien ook voor de hd kanalen na verloop van tijd als de content stijgt ), dan zal het 50 jarige contract serieus moeten worden aangepast , en laat ons hopen dat dan de weg wordt geoppend naar een serieuze isp , of meerdere .

We zullen zien , maar als da laatste gebeurd , onmiddelijk bye bye zwaai zwaai telenetniet 8) .
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

dopke schreef:onmiddelijk
Beter onmiddellijk Nederlands leren ...
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 17 keer
Provider

Steeds lees ik hoe slecht het wel niet gesteld is met het Telenet netwerk.

Ikzelf en andere Telenet klanten van mijn vriendenkring zijn uitermate tevreden over de producten van Telenet.

Ik beschik over Telenet expressnet turbo. 20mbit down 512kbps upload.
Ok de upload is wel wat aan de lage kant.
30gb limiet (60gb nachtsurfen) voor mij persoonlijk meer dan voldoende, aangezien ik geen linux distro's afhaal :-)

Mijn verbinding is op enkele uitzonderingen na in al die jaren nog nooit offline gegaan.

Terug even on topic: UPC netwerk is moderner dan Telenet dus waarom zou Telenet ineens beperkingen invoeren als de maximale capaciteit van het UPC netwerk niet bereikt wordt?
Je kan de dekking van UPC ook wel niet vergelijken met die van Telenet, lokaal uw netwerk 'upgraden' of over heel Vlaanderen...
UPC ook dekking in dichtbevolkte gebieden.

Mvg, Jellen
Everything that has a beginning has an end.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

Jelly schreef: Terug even on topic: UPC netwerk is moderner dan Telenet dus waarom zou Telenet ineens beperkingen invoeren als de maximale capaciteit van het UPC netwerk niet bereikt wordt?
Omdat Telenet gelijke producten wil over heel vlaanderen. Dus op termijn gaan de abos van UPC/Chello verdwijnen.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

't kan ook zijn dat chello in augustus 2007 wanneer het exclusiviteit contract van telenet afloopt, gewoon over de kabel van telenet abonnementen gaat aanbieden, ..
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 17 keer
Provider

Ofloo schreef:'t kan ook zijn dat chello in augustus 2007 wanneer het exclusiviteit contract van telenet afloopt, gewoon over de kabel van telenet abonnementen gaat aanbieden, ..
Was die exclusiviteit niet verlengd?
Mvg
Everything that has a beginning has an end.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

niet bij mijn weten, .. als ze dat klaar spelen dan zijn ze hier in BE toch een bende prutsers.. trouwens ik denk niet dat dit mag, aangezien volgens de EU de markt op telecom moet open gesteld worden, er is een verplichte liberalisering tov nutsvoorzieningen en telecom, zover ik verstaan heb toch..
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 35 keer
Recent bedankt: 1 keer

telenet had toch voor 50 jaar (ja u leest het goed) alleenrecht op de kabel?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

_rEuTeL_ schreef:telenet had toch voor 50 jaar (ja u leest het goed) alleenrecht op de kabel?
Tja, dat dacht ik ook ... daar is onlangs nog een post rond geweest omdat Interkabel (dacht ik) onder het contract met Telenet wil uitkomen. Wat is het nu : eindigt het monopolie in augustus 2007 of pas binnen 40 jaar ? Dat is wel een wereld van verschil ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”