SMC7404BRA PPPoE probleem!

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Heatryn
Pro Member
Pro Member

Wie kan er mij helpen met het instellen van de router SMC7404BRA om te verbinden met ADSL via PPPoE. Ik krijg hem maar niet ingesteld. Wie heeft hier trouwens een SMC?
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

wat lukt er niet?

meestal wijken de vpi/vci waardes af van hetgeen in de handleiding staan, in belgie zijn deze 8 en 35; meestal staat er 8 en 48 in de manual
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Heatryn
Pro Member
Pro Member

Deze waarden stonden op 0/34, maar deze zijn al aangepast hoor. Kijk, ik kan op PPPoA wel op het internet maar dan valt m'n internet om de paar minuten uit. Als ik dan op PPPoE geraak kan ik wel 36u online blijven en zelfs soms een aantal minuutjes langer.

Maar ik krijg m'n router niet ingesteld op PPPoE. Ik heb dus de SMC7404BRA. Ik heb al alles aangepast in instellingen, maar ik krijg geen connectie met ADSL. Met PPPoA is dit echter geen probleem.
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

PPPoA is het protocol dat meestal voor de usb modems wordt gebruikt, sluit jij mss een usb modem aan op die router?

of is het een ethernet modem?

ben je zeker dat de modem PPPoE aankan?

met PPPoA zou je normaal ook 36 uur moeten online kunnen blijven
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Weetgraag
Erelid
Erelid

Misschien kunnen deze topics je helpen
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... mc+7404bra
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=672
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... mc+7404bra

Ik bezit zelf de SMC 7004 BRA en dat ding werkt met
PPPoE heel goed, maar zoals geschreven, kan de modem dit wel aan, ideaal is een Speed touch Home van Alcatel.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Heatryn
Pro Member
Pro Member

Ik heb wel al eens een firmware upgrade gedaan. Maar in de andere topic lees ik dat dit niet echt goed is. :x

Kan ik nergens een configuratiebestand van iemand krijgen en dat daarvoor gebruiken, dan heb ik juist dezelfde instellingen.
Weetgraag
Erelid
Erelid

Heb het nu begrepen, is die router met ingebouwde adslmodem,
ik bekijk de handleiding even.

Greetz
Weetgraag :oops:
"Carpe Diem"
Weetgraag
Erelid
Erelid

Ik heb die handleiding eens doorgelezen en zou in feite niks kunnen vinden dat mis kan gaan. Alleen zie ik wel staan dat je bij PPPoE,
Enablle/Disabble moet instellen en zeker je instellingen moet bevestigen.
Dat word wel eens over het hoofd gezien, maar ik veronderstel dat je dit wel doet.
De handleiding is heel duidelijk en als je die volgt zou ik het echt niet weten wat er mis is, of storingen op de lijn.

Hope it works

Greetz
Weetgraag :roll:
"Carpe Diem"
Heatryn
Pro Member
Pro Member

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb het hier juist gevonden en het werkt dus wel degelijk met PPPoE nu. De snelheid is zeer optimaal en nu nog hopen dat de verbinding in stand blijft. :-D

Het lag waarschijnlijk wel aan de firmware. Ik heb nu de laatste firmware erop gezet de router op standaardinstellingen gezet en dan gereset. Dan heb ik pas alles ingesteld en het werkt. Nu heb ik een backup van de configuratie. :-D

Als er dan iets misgaat heb ik geen problemen meer. 8-)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”