Radeon® X1800 Series

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
gammo688
Plus Member
Plus Member

hoi ik wil gewoon vragen dat dit een goede videokaart is voor nextgeneration games

Specificaties - Videokaarten
Interface: PCI Express Kloksnelheid grafische processor (MHz): 500 MHz
Memorycard: 256 MB Kloksnelheid intern geheugen (MHz): 1.000 MHz
Fabrikant grafische processor: ATI Staat: Nieuw
Type grafische processor: Radeon X1800 Verbindingen: DVI, Dual-DVI, ViVo

als deze niet goed is welke raad je me dan aan voor next generation games
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Heel persoonlijke meningen bij dit soort vragen. Alles valt en staat met je persoonlijke preferences, het type games dat je wil spelen, je budget .....
Dus, mijn totaal subjectieve, ervarings-gekleurde mening :

Je zegt niet welke X1800 precies. Ik ga ervan uit dat het wel eens de GTO versie kan wezen : deze is vrij populair en betaalbaar; een midrange kaart die je moet positioneren tegen een nVidia 7600GT. Desnoods de 1800XT, prijsverschil is niet zo enorm, en de gedachtengang blijft ok.

Next-gen games ? Tja, hangt van je eisen af. In dingen als Oblivion krijg je de meeste kaarten onder de G80 series vrij makkelijk op de knietjes, hetzelfde is waar voor FlightSim X. Wat dingen als Crysis of Alan Wake of Bioshock gaan doen op zo'n kaart, weet niemand, maar echt geweldige prestaties zal je bij geen van beide kaarten hoeven te verwachten.

De X1800GTO is (wat) sneller als een nVidia 7600GT, maar na een hele rits defect ATI kaartjes die bij mij allemaal lang voor een normale tijd stuk gingen (8500, 9500pro, 9700pro, X1600pro) tegenover mijn quasi onverwoestbare nVidia's (4200, 5900XT, een zwaar overclockte en unlockte 6800Le@16pipes&full shaders) ga ik *puur vanuit mijn persoonlijke ervaring* geen enkele ATI core meer aanraden. Gewoon te veel ellende mee gehad : snel en vrij goedkoop, maar o-zo-fragiel.

Als je op tweakers gaat kijken naar de prijzen van een 1800Xt of een 1800GTO, zie je dat een nVidia 7900GS in dezelfde prijscategorie wordt aangeboden als een 1800XT. In zo'n geval laat je de ATI best links liggen, de nVidia is sneller als beide ATI's voor ongeveer dezelfde prijs, en draagt op basis van mijn eigen niet geheel gelukkige ervaringen met ATI de voorkeur weg.

Maar voor *echte* nextgens : wachten. Niemand weet officieel hoe de G80 core zich gaat gedragen in Vista. Niemand weet hoe goed de R600 core echt zal blijken te zijn. Maar de X1800 zal waarschijnlijk voor de *echte* nextgens niet snel genoeg blijken als je niet tevreden bent met "medium settings" in de nieuwe engines.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”