Mark schreef:Ik heb vandaag iemand op internet moeten helpen en er is iets fout gelopen met de configuratie van de adsl modem.
Na de installatie van het WLAN apparaat waren we al snel op het internet via
http://192.168.1.1/
Hier heb ik de gegevens ingevuld die werden gevraagd. (username, password)
Bij het deeltje waar de WEP code wordt gevraagd is het fout gelopen: toen ik die code in gaf en op de bevestigingsknop klikte viel de verbinding uit.
Niet meer aan de praat gekregen en dan maar het 0900 nr gebeld waar men mij alleen kon vertellen dat ze geen support geven voor die modem...dat ik de handleiding moet gebruiken maar die is zooooo sumier......
Kan iemand vertellen wat ik fout heb gedaan?
Verbinding werkt nog van de computer naar de modem maar raakt niet meer buiten.
Besturingssysteem = Windows XP Home
Bedankt voor enige opheldering of een goede link naar uitgebreide uitleg.
groeten
ik heb dus gelijkaardige problemen gehad als jij hierboven beschrijft.
als je enkel je gebruikersnaam en pssword invult, zal je wel kunnen surfen en zo. Maar van het moment dat ik mijn WEP - code invulde liept het bij mij ook fout en moest ik modem resetten (door met naald achterin het kleine gaat je van de modem te duwen tot alle lampjes beginnen te branden)
en dan ging het opnieuw om naar de 198-site te gaan;
Blijkbaar moet je dus die wep-code ook ingeven bij je siemens adapter,
maar bij mij krijg ik niet alle tabbladen te zien wanneer ik dubbelklik op die adapter, en dus kan ik wep hier niet instellen.
voorlopig moet ik het dus doen zonder WEP-beveiliging.
Misschien dat ik maar eens op zoek ga op het net naar nieuwe drivers...
voor de rest marcheert dat ding picobello! (ik zit wel maar op 10 meter van modem) altijd 100% signaal en bij de snelheidstest van adslbox kwam ik uit op 2800 kbps
jojo