Bluetoothoverdracht tussen PC en GSM

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
hayabuusa
Starter
Starter

Ik heb van de kerstman een GSM (Samsung X680) met bluetooth gekregen, op mijn PC draait windows XP. Er zit ook een mp3-speler op het GSM-toestel.

Als ik het goed begrepen heb, volstaat het om een bluetooth adapter (USB) te kopen voor de overdracht van muziek- en/of foto-/video-bestanden van mijn PC naar mijn GSM. Klopt dit of heb ik nog iets over het hoofd gezien ?

PS: tips voor goede adapters (Conceptronic ?) zijn natuurlijk ook meer dan welkom (het bereik hoeft trouwens echt niet > 10 m te zijn ;-))

Fijne eindejaarsperiode en alvast bedankt voor eventuele reacties !
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Amai, gij zijt een pak braver geweest dan ik. Bij mij is de Kerstman nog niet langsgeweest :wink:

Zo'n bluetooth adapter is inderdaad alles wat je nodig hebt. Windows herkent normaal gezien de adapter en meestal zit er nog software bij op een CD'tje.

Zelf heb ik een Belkin F8T013 (http://catalog.belkin.com/IWCatProductP ... _Id=255307).
Daarvoor heb ik zo'n stick besteld uit Hongkong voor nog geen 6 euro inclusief verzending. Dat ding werkte, maar wel niet met de standaard Window-drivers. Er zat een versie bij van Bluesoleil. Omdat ik met die verouderde versie van Bleusoleil niet veel kon aanvangen (sommige bestandstypes kreeg ik niet doorgestuurd) heb ik een update gedaan van die software. Toen kreeg ik de melding dat het adres van de stick 'illegal' was. Het MAC-adres was idd 11:11:11:11:11:11. Dan maar naar de PC-boer om de hoek geweest om een nieuwe bluetooth stick ge gaan halen. Thuis steek ik die in mijn PC en tada, weer dezelfde melding (en hetzelfde MAC-adres), maar dit keer voor 23 euro!
Ik heb die toen teruggebracht en voor net hetzelfde geld die Belkin besteld, en die heeft wel een uniek adres.
Let dus op dat je een "merk" koopt, deze hoeven niet duurder te zijn, maar staan wel garant voor een goede werking...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Ik heb zowel een een belkin-stick als eentje van conceptronic. De standaard windows xp-drivers zijn op z'n minst gezegd brak (= weinig functionaliteit), dus altijd de drivers installeren die er bij zitten :)
En bluetooth-overdracht is naar mijn ervaring altijd traaaag. Maar op de conceptronic-stick na heb ik geen bt 2.0-apparaten, dus dat zal daar wel aan liggen :)
hayabuusa
Starter
Starter

Bedankt voor jullie reactie, laatste vraag: hoe zit het met de compatibiliteit tussen de verschillende bluetooth-versies ?

Ik geloof dat mijn GSM bluetooth versie 1.2 is, betekent dit dat ik dan ook een adapter van versie 1.2 moet hebben, of werkt het met 1.1 of 2.0 ook wel ?
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Ik heb lange tijd een MSI bluetooth stick gebruikt die tot 100m ging. Maar omdat het een joekel van een dongle was, heb ik voor men MSI notebook een kleinder stickje gekocht, voor 10€ bij de Carrefour. Werkt perfect, software is Bluesoleil en het is echt handig klein.

Nu gebruik ik het niet veel, aangezien mijn Motorola V360 ook een USB poort heeft. Sneller en makkelijker ;-)

En mijn toekomstige gsm (in februari), de Samsung D900 heeft USB2.0 en Bluetooth2.0 :-)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

USB 2.0 is compatibel met 1.2, dus je dongle kan 2.0 zijn, zonder problemen. Voorzie wel ook in een goeie pot koffie als je muziek op je GSM gaat zetten over BT.
Die Bluesoleil drivers, zijn die ergens goed in? Ik gebruik Broadcom-drivers (branded door Belkin).
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Bij Bluesoleil hebben ze een mooie en eenvoudige GUI gemaakt (en maar voor 5,99 dollar)... maar ik gebruik nu ook de standaard Broadcom drivers. Die Bluesoleil zat gewoon bij die vorige stick.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”