Ik heb een draadloze router Belkin High Speed 802.11g 2,4 Ghz.
Tot voor kort was er op de WAN-poort enkel activiteit als ik een
actieve verbindig had met internet.
Nu is er continu activiteit op de WAN-poort, ook als al mijn computers
op de LAN-poorten uitgeschakeld zijn. Op de WLAN-poort is er dan ook
geen activiteit, en ik denk dat deze voldoende beveiligd is:
Broadcast SSID uitgeschakeld
WPA-PSK ingeschakeld
Enable MAC Address Filtering: Uitsluitend eigen Mac-adressen
Block ICMP Ping ingeschakeld
Wat is er hier aan de hand?
Hoge activiteit op WAN-poort
Call 911, someone is trying to ping you into space! :-)
nee, voor echt dat is zeeeeeer moeilijk te zeggen op deze manier, kan je daar ergens een logging voor opzetten in dat machientje? Trouwens, het is niet abnormaal dat daar verkeer op is hoor, zelfs wanneer jij dat niet genereert. Tenzij je gebruikte hoeveelheid data plots de lucht in schiet (ping into space ;) ) zou ik me niet teveel zorgen maken, heck, ik maak me nooit echt zorgen :-)
nee, voor echt dat is zeeeeeer moeilijk te zeggen op deze manier, kan je daar ergens een logging voor opzetten in dat machientje? Trouwens, het is niet abnormaal dat daar verkeer op is hoor, zelfs wanneer jij dat niet genereert. Tenzij je gebruikte hoeveelheid data plots de lucht in schiet (ping into space ;) ) zou ik me niet teveel zorgen maken, heck, ik maak me nooit echt zorgen :-)
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 7 keer
Mijn telemeter stijgt niet abnormaal.airzimmy schreef:Call 911, someone is trying to ping you into space!
nee, voor echt dat is zeeeeeer moeilijk te zeggen op deze manier, kan je daar ergens een logging voor opzetten in dat machientje? Trouwens, het is niet abnormaal dat daar verkeer op is hoor, zelfs wanneer jij dat niet genereert. Tenzij je gebruikte hoeveelheid data plots de lucht in schiet (ping into space) zou ik me niet teveel zorgen maken, heck, ik maak me nooit echt zorgen
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 7 keer
Waarom Darknet tussen de PC's? Het verkeer komt door de modem tot aan de Wan-poort van de router, maar verder niet. Mijn telemeter stijgt niet abnormaal, maar ik vind het vreemd dat het Wan-lampje nu plots continu pinkt.witte! schreef:Darknet opzetten tussen jou pc's.
Dan kijken waar het verkeer zich bevindt.
Zo zou ik het doen.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Pinkt hier ook continue (normaal zie ik het niet omdat die in een kast zit), en als ik snif zie ik massa's ARP requests. Nu als ik een dag niet thuis ben staat de Telemeter op 0... geen probleem dus.pevepe schreef:Mijn telemeter stijgt niet abnormaal, maar ik vind het vreemd dat het Wan-lampje nu plots continu pinkt.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
TN modem... m'n router pinkt nietpwr schreef:spreek je dan van het lampje op de modem van Telenet of het lampje op uwe router ???

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Tot een jaar of 3 geleden had ik ook telenet, heb destijds eens gekeken wat er zich allemaal op afspeelt op de uitgang van m'n modem.r2504 schreef:TN modem... m'n router pinkt niet(bedoel maar dat hij enkel connectie aangeeft, niet dat er iets fout mee zou zijn).
Aan de ingang staat natuurlijk alle downstreamdata voor jouw kabelsegment, alle surfdata van je buren. Deze zie je niet aan de uitgang.
Je ziet wel o.a. alle nieuwe leases verlengd worden (niet de requests), maar de meeste data geeft de (gratis) multicast streams.
Wanneer er op jouw kabelsegment iemand naar zo'n station luistert krijgen alle gebruikers op dat segment dat station op de uitgang.
Dus wanneer er 3 luisteraars zijn op verschillende streams, krijgt ieder 3 streams binnen

Tenminste, dit was zo met die zwarte Toshiba modems.