lijst met weetjes

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Is er ergens een lijst met zaken die je mag hosten, bv een NZB file site is die illegaal of niet.. wat kan in BE en wat niet ..

Of is er een site waar je al die zaken kan nalezen..
wem
Premium Member
Premium Member

Ik vermoed dat je het hebt over een website die dergelijke dingen wil aanbieden aan haar bezoekers?

Ik denk dat je vooral moet proberen naar de geest van de wet te handelen. Als je dus enkel links naar illegale zaken aanbied (bv. enkel NZB files die naar illegale content verwijzen) dan moet je niet verschieten een officiële klacht in je brievenbus te vinden. Indien je NZB files die naar legale content, of rechtenvrije mp3's host, sta je natuurlijk volledig in je recht.

Misschien kan je iets concreter zijn over wat je wil doen?
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

hmm, je kan alles hosten zolang je geen copyright schendt maar dat wist je waarschijnlijk wel al. Of gaat het om het linken naar copyright schendende bestanden? Dat zal de hosting provider waarschijnlijk niet apprecieren en of dat illegaal is in belgie is misschien een goede vraag voor de forumadvocaat.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

@ wem : Voor nbzs, torrents kunt ge daar geen onderscheid in maken, want een naam faken is zo gebeurd en hoe weet ge dan of de content illegaal of legaal zou zijn ?
en.wikipedia.org schreef:Legal issues

BitTorrent, like any other file transfer protocol, can be used to distribute files without the permission of the copyright holder. Just as photocopiers can be used to duplicate books, BitTorrent allows the same for digital content. At the same time, it makes the process much faster and cheaper. As a significant portion of files distributed through BitTorrent are distributed without proper permission, BitTorrent has received some criticism. However, many think it unfair to blame a protocol for the actions of its users.
@ ofloo : Heb is zitten rondkijken, en blijkbaar is er toch ni direct een mooie lijst van te vinden. Wel vage verwijzingen naar "illegal goods, use, materials, content, tems ".

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Robbe schreef:Wel vage verwijzingen naar "illegal goods, use, materials, content, tems ".
Bij twijfel aan een site qua veiligheid kan dit nuttig zijn, lees daar vooral de vette tekst in quote.

:wink:
wem
Premium Member
Premium Member

Robbe schreef:@ wem : Voor nbzs, torrents kunt ge daar geen onderscheid in maken, want een naam faken is zo gebeurd en hoe weet ge dan of de content illegaal of legaal zou zijn ?
Volgens mij verwijzen deze toch naar (een) bepaalde file(s), welke wel als legaal/illegaal kunnen geclassificeerd worden.
Het grootste probleem met linken is dat het een grijze zone is, en niemand echt weet wat er kan en niet. (de wet is er volgens mij niet duidelijk in, dus is het afwachten tot iemand tegen de lamp loopt en een rechter een uitspraak doet)
Mij lijkt het zoieso spelen met vuur, en als je iets opstart dat dergelijke links aanbiedt, weet je waaraan je begint, en moet je ook maar de consequenties dragen indien je een proces aan je been krijgt.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

ik wil niet direct nzb files gaan hosten maar ik wil gewoon wat informatie, het is niet omdat iets er naar illegale content wordt verwezen dat het dan illegaal is toch niet in mijn ogen, hoe en wie ben ik op uit te maken of iets illegaal is dan moet ik het al downloaden om het werk te bekijken, of komen er tegenwoordig al licenties in nzb files en links naar sites of files

in mijn ogen toch niet, maar de wet steekt raar ineen dus.. wou ik het zeker weten 'k kan zulke zaken aan auteurs verenigingen vragen, maar voor hun is alles illegaal dus..

'k herinner me in het verleden dat ze in NL vaak napster op de radio promoten.. dat is dan in principe ook illegaal je kan der ook illegale content mee afhalen.

als dit zo voort gaat is straks het internet illegaal.

'k zou graag iets vinden dat vrij specifiek is.. voor webhosting.. wat nu eigenlijk mag in BE en wat niet.

bv weet je dat je https encryptie een bepaald aantal encryptie bits niet mag overschrijden. ik geloof dat het 384 was.. dus als je 512bits served via http dan ben je illegaal bezig of je moet je algoritme sharen met de Belgische staat, .. een vriend van me had ooit zijn eigen algo geschreven en ze stonden aan zijn deur.. beweerde hij toch en .. kan me niet voorstellen dat die der zou over liegen.
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ofloo schreef:'k herinner me in het verleden dat ze in NL vaak napster op de radio promoten.. dat is dan in principe ook illegaal je kan der ook illegale content mee afhalen.
Geen idee wanneer je dat hebt gehoord, maar Napster is al een tijdje legaal (online muziekwinkel). Daarbovenop is het downloaden van muziek en films in Nederland wél legaal!
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

destijds niet, ik geloof op 3FM, die waren constant bezig, dan gaan we ff kijken op napster..

in mijn ogen zeggen dat een product goed is en zeggen dat je het constant gebruikt is promoten..
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”