als backup oplossing heb ik een kopie van belangrijke bestanden op een hosting server staan
ik kopiëer de bestanden via netdrive zodat ik ook toegang heb tot de bestanden op kantoor of bij een klant
ik ken oplossingen die automatisch backups maken over ftp maar dan staan de bestanden in een backupfile en zijn ze niet rechtstreeeks toegankelijk via ftp of netdrive
bestaat er een oplossing om dit proces te automatiseren zodat nieuwe/gewijzigde bestanden automatisch (real time of 1x per dag) synchroniseren tussen mijn lokale pc en de ftp server?
kan dit via cronjobs? waar vind ik een goede tutorial voor cronjobs?
mirror/kopie over ftp automatiseren
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Als je zelf beschikt over een hostingserver... waarom dan bijvoorbeeld geen Subversion server draaien ?
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 108 keer
Werkt perfect. Thanks. Heb nog enkele dagen “try it” en dan zal ik “buy it”.Astralon schreef:Kijk hier eens:
http://www.webdrive.com/solutions/backup.html
Heb de site eens bekeken maar aangezien webdrive perfect werkt ...meon schreef:In Windows kan je via WinSCP over scp of sftp een remote en een lokale directory van een *nix-machine in sync houden.
Ik beschik (nog) niet over een hostingserver. Heb momenteel 250 Gb webspace bij Servage.net.r2504 schreef:Als je zelf beschikt over een hostingserver... waarom dan bijvoorbeeld geen Subversion server draaien ?