Allersnelste draadloze (A)DSL internetoplossing...

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
elrocco
Plus Member
Plus Member

De toekomst wordt heel snel het nu...een fabricant van wi-fi apparatuur heeft de allersnelste (A)DSL internetoplossing (van het moment 8) )uitgebracht, met een draadloze overdracht van 108Mbps (een snellere gegevenstransfer dan in een bedraad netwerkje...).Ter vergelijking met de standaard nu van IEEE802.11b die 11Mbps ondersteund, spreken ze daar van de 802.11 super G .
Den adsl-snelheid mag dus gerust nog een beke omhoog :roll:

Elrocco
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 267 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik had dacht ik ergens gelezen dat die 108 eigenlijk maar marketingpraat was, het zou hier eigenlijk gewoon gaan om full duplex 54Mbit/s... trouwens, deze 108 zou nog geen officiële standaard zijn, maar ja ik heb het ook maar gelezen hé, die mensen die dat geschreven hebben kunnen ook fout zijn :)
Het is in ieder geval mooi dat we die richting op gaan. Persoonlijk zou ik wel liever en wat groter ontvangstberijk hebben dan en hogere snelheid, maar kom ;)
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mja, ik treed nukem wel bij zenne.. wat ben je met 108Mbps als je adsl maximaal 8Mbps is.... zelfs met 22MBps... nog te veel. De huidige standaard 11, mja.. maar in principe nog te veel eh... rendeert niet voldoende :)

Ze voeren de snelheid op, maar idd niet de onvangst/zendkwaliteit.
Wat ben je dan met je 108Mbps als je niet verder dan 10m mag zitten zonder muren tussen ofzo zonder storing, speedrops etc te hebben... dan leg ik liever effe een 100Mbps utp kabel en ik heb gegarandeerd 100Mbps :) en tis trouwens véél goedkoper.

Trouwens, zoveel investeren in adsl-randapparatuur, als BGC in de toekomst met VDSL gaat werken. Dit laatste lijkt me toch een pak interessanter op alle gebieden.
I love it when a plan comes together!
elrocco
Plus Member
Plus Member

The Oddity schreef: Trouwens, zoveel investeren in adsl-randapparatuur, als BGC in de toekomst met VDSL gaat werken. Dit laatste lijkt me toch een pak interessanter op alle gebieden.

Maar als ze met diene VDSL beginnen, met naar ik verstaan heb snelheden tussen de 30 en 50 Mbps, dan ben je toch beter af je nu al te voorzien van degelijke (=genoeg snel) netwerkkaartjes....Of heb ik het mis???Dan zijn die nu misschien een beetje overgrepen, maar naar de toekomst toe misschien een goeie, langdurige investering...

Elrocco 8-)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mja, het is zware investering zou ik zeggen. In een technologie waar ik persoonlijk geen voorstander van ben.

100MBps ethernetcard kan ook met vdsl overweg en als je het groots wil aanpakken:
1Gbps ethernetcard, vermoedelijk nog goedkoper dan die wifi :)

Nu al voorzien? Mja, kan nog 5j duren eer vdsl particulier op de markt komt en wie weet wat kaarten of technologien er dan zijn :)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

een 1000/100/10 base-t netwerkkaartje zit tegenwoordig al standaard in de powerbook (laptop) van apple en o.a. ook in de compaq evo n620c . Het feit dat laptops er al standaard mee beginnen uitgerust te zijn doet me vermoeden dat huis-, tuin- en keukengebruik van gigabitethernet niet zo veraf meer ligt...
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

En dan nog... Ik wil wel eens een gewone thuiscomputer zien die tegen 100Mbps gegevens zal versturen. De harde schijf is altijd de bottleneck. Ik weet dar er hier uitzonderingen tussen zitten, maar de gewone gebruiker heeft genoeg aan 100Mbit verbindingen. Wat die draadloze dingen betreft, ik ben er geen voorstander van. De afstand is omgekeerd evenredig met de snelheid. Dus als je geluk hebt hou je van die 108Mbit er nog 54 over houdt, dan mag je al in je twee handen wrijven. En dan nog... Ik weet niet hoor. Ik zou er nu nog niet in investeren. Wie weet heeft je apparatuur de geest gegeven nog voor dat jij over VDSL kan beschikken. En dan sta je daar ook. Je moet een beetje vooruit kijken, maar ook niet te ver he.

Cheers
Afbeelding
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

The Oddity schreef:Nu al voorzien? Mja, kan nog 5j duren eer vdsl particulier op de markt komt en wie weet wat kaarten of technologien er dan zijn :)
Zou VDSL zelf binnen 5 jaar nog niet achterhaald zijn? Kijkt naar de ganse evolutie van't internet, het is nog maar een jaar of 4 dat internet werkelijk ingeburgerd is bij de meerderheid van de bevolking (met gratis inbelverbindingen)...
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm, ik denk dat niet. ADSL is ook al een ganse tijd op de markt zenne. Ik denk ook al vijf jaar en tis nu pas de grote bloei. Dus.. ik denk niet dat ze achterhaald gaat zijn zenne...ik zeg wel binnen 5j, beginnende bloei voor particulieren eh... testen is al bezig... :)

Wat betreft die 1000Mbps voor laptops, das er toch wel over, ik wil de eertse compaq zien die effectief die volle snelheid aankan.

Ik haal hier met een 7200rpm schijf nog maar 80Mbps. 100Mbps is voldoende. Waarom onnodig investeren in iets die je toch niet maximaal kan benutten.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”