overstap

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
kheno
Starter
Starter

Momenteel heb ik telenet expressnet turbo.

Mijn toekomstig verbruikspatroon:
Veel verkeer van naar belnet (ma3D, distro, sourceforge)
Veel rdp - vpn - ssl - ultravnc verkeer.
Nu en dan ftp up (beschikbaarheid van mijn software en tools op locatie)
Verder veel stream ontvangst van audio en video (zowel ontspanning en webcasts)
Toegang tot een newsserver (bin news server hoeft niet).
Dus:
- graag zo min poorten gesloten
- vast ip is niet vereist, maar wel redelijk "statisch - dynamisch" ip
- 60 GB dag en nacht surfen
- Min 450kB
- Min 512kbps
- te faktureren naar het werk

Mijn bureau is op het werk en thuis, deze zijn dus volledig met elkaar verbonden. Een stabiele lijn met minimale bandbreedte is vereist om niet teveel hinder te ondervinden.
Ik haal voor ontspanning ook wel eens wat anders binnen, maar heb weinig tijd en weinig interesse om mij echt bezig te houden met leechen en dergelijke.

Ik dacht aan EDPnet Max6 Dyn. 60GB, zelfs zonder nachtsurfen is zeker voldoende. prijs ligt me echt wel en de upload is 640kbps wat voor mij toch redelijk belangrijk is.
Enkel ben ik bang voor isp's waar er teveel overboeking is waardoor een onstabiele lijn en extreem lage snelheden voorkomen.

Graag geen flame war, enkel voorstellen of degelijke meningen

Dank bij voorbaat
kheno
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ge had mischien wel best in "Overige ISP's" kunnen posten.
Maar omdat het uw eerste post is, zal er wel een mantel overgesmeten worden :wink:

60 Gig verbruik, 4500 down 512 up
Volgens het provider overzicht kunde ook nog altijd Belcenter, Coditel en Telenet (mits nachtsurfen) nemen

Of ge kunt khsw zijn provider wizard is proberen :
http://forum.khsw-be.net/providerwizard/

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
kheno
Starter
Starter

Mijn excuses hiervoor. Iemand die deze kan verplaatsen?

Kan er iemand mij wat meer vertellen over de stabiliteit van het dynamisch ip, stabiliteit van de snelheid en de lijn. Ik kan wel overal wel specificaties vinden maar over deze punten lopen de ervaringen nogal uiteen.

Ook kan ik niet alle vijf minuten wijzigen van abo, zullen ze bij de boekhouding niet mee tevreden zijn. Een totaal nieuwe provider is hier uit den boze, daar deze over enkele maanden een totaal andere "service" zou kunnen leveren. Ook wijzigen wanneer de service mij niet bevalt zal niet altijd zo gemakkelijk zijn.

Daarom wil ik nu graag zoveel mogelijk ervaring van andere horen.

Waarvoor dank
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

kheno schreef:Ik dacht aan
Eerste vraag is... hoe ver zit je van je centrale ? Controleer eventueel eens met een nummer van je geburen als je zelf geen BGC lijn hebt.
kheno
Starter
Starter

Distance from local telephone exchange :
755 metre

had ik eigenlijk nog niet aan gedacht. Bij deze positief resultaat.
kheno
Starter
Starter

net overgestapt.
Nog geen internet, maar wel al tevreden van de degelijke en profesionele behandeling. Zo zijn alle nodige info zonder veel bloemetjes te berereiken. Het gemakkelijk nazien van fakturen, afrdukken, ... om deze naar het werk te sturen.
simpele configuratie van mail en web. Alles werkt vlot.
Nu internet nog...

Tot nu toe een aanrader!
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 1 keer

Robbe schreef:Ge had mischien wel best in "Overige ISP's" kunnen posten.
Maar omdat het uw eerste post is, zal er wel een mantel overgesmeten worden :wink:

60 Gig verbruik, 4500 down 512 up
Volgens het provider overzicht kunde ook nog altijd Belcenter, Coditel en Telenet (mits nachtsurfen) nemen

Of ge kunt khsw zijn provider wizard is proberen :
http://forum.khsw-be.net/providerwizard/
Telenet kan dus niet, teveel gesloten poorten, te weinig upstream, en te lage upstreamlimiet.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Op dit moment zou ik idd voor EDPnet gaan in uw geval. Maar hoe dringend is het?
Want wanneer ADSL2+ er komt zou het wel is serieus kunnen shuiven in het ISP-landschap.
EDPnet heefd als een van zijn grootste troeven tov Dommel de hogere uploadsnelheid, bij Dommel is deze lager maar dan wel weer gratis (niet meegerekend in je volume).
EDPnet: nachttarief, maar wel 60gig volume op een maand, waar Dommel 50gig puur down heeft zowel overdag als snachts.

ADSL2+ beloofd higere snelheden, wat Dommel nog aantrekkelijker kan maken (net twee dagen overgeschakeld zelf).
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”