Een klant van mij heeft thuis Telenet. Hij heeft momenteel 2 computers aangesloten op het internet via wifi. Nu wil hij een lokaal netwerk opzetten en dat lijkt niet te lukken.
Ik heb weinig zin om zelf te gaan kijken (wegens te ver) maar ik verwacht dat hij gewoon 2 publieke IP-adressen krijgt en dan is het nogal moeilijk om een lokaal netwerk op te zetten.
Weet iemand wat Telenet standaard aanbiedt: publieke adressen of NAT? Kan je (mag je) NAT instellen indien mogelijk?
Alé, alle informatie die kan helpen is welkom (gebruikte hardware, standaard instelling beveiliging (wep, wpa, etc...).
'k Heb die man zelf al gevraagd om wat netwerk informatie te verzamelen maar bij een leek gaat dat toch allemaal moeizaam.
Wireless
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Als hij een Access Point heeft dan krijgt hij gewoon twee publieke adressen, maw. hij heeft geen NAT. Indien hij beschikt over een wireless router dan heb je normaal NAT aanstaan en kan hij in theorie zoveel PC's aansluiten als hij wil, en heeft hij eveneens een lokaal netwerk.
Het heeft dus niets met TN te maken... maar gewoon met welke apparatuur je zelf gebruikt (TN geeft dus altijd het aantal publieke adressen volgens je abonnement)
Het heeft dus niets met TN te maken... maar gewoon met welke apparatuur je zelf gebruikt (TN geeft dus altijd het aantal publieke adressen volgens je abonnement)