Hallo
Ik heb jullie hulp nodig mijn comp heeft sinds beging deze week een raar probleem. als ik de comp uitschakel en nadien weer inschakel (direct of later) start deze soms niet meer op. bij het inschakelen van de power knop maakt de computer (intern) 3x een pieptoon. en verder gebeurt er niks. ik laat de comp vervolgens een lange tijd 'aan staan' maar er gebeurt niks. als ik opnieuw op de powerknop duw schakeld hij zich onmiddellijk uit (ipv enkele seconden op de powerknop te moeten drukken)ook bij het opstarten met win xp cdrom gebeurd er niks. gisteren was het vor het eerst dat de comp schijnbaar vastgelopen was terwijl deze nog aan stond. alle andere keren was het na het pas na het afsluiten van de comp dat hij nadien niet meer opstarte.
'toevallig' na 5 soms 10 x opnieuw op te starten lukt het weer probleemloos ( zonder foutmeldingen of opstarten in veilige modus)
dit is zeer vervelend en beangstigend (voor verliezen van gegevens) ik maak uiteraard een backup maar dit lost het probleem nog niet op. daarom hoop ik dat jullie me kunnen helpen in het nagaan wat er fout kan gaan.
het betrefd hier een xps van Dell deze heeft in het frontpaneel ledjes die je in de bios kan 'veranderen' van kleur. dit heb ik eens tussen 2 'vastlopers' door gedaan. als de computer daarna weer aan de praat ging was het kleur van het ledje in het frontpaneel weer de oorspronkelijk blauwe kleur ipv mijn gekozen kleur. wil dit zeggen dat er iets in de bios gebeurd???
even enkele gegevens:
deze week heb ik enkele veranderingen in men comp gedaan misschien heeft het daar iets mee te maken:
*de nieuwste internet explorer geinstalleerd (via autoupdate)
* een MX revolution muis geinstalleerd
* syncback autobackup agenda aangepast (naar dagelijkse update)
ik heb nu ondertussen een schijfdefragementatie gestart en nu scan ik de harde schijf van de comp. nadien zal ik hitmanpro ook nog eens activeren.
maar ik vraag me af of hier het probleem kan liggen want deze computer gaat nawelijks online.
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen om dit groot probleem op te lossen
Windows Opstart problemen
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Lees dit alvast eens... http://www.computerhope.com/beep.htm
Beeps tijdens het opstarten hebben normaal niets met de software te maken maar duiden op een hardware probleem.
Beeps tijdens het opstarten hebben normaal niets met de software te maken maar duiden op een hardware probleem.
3 beepjes duiden meestal op een VGA kaart probleem. Check even of ze nog goed vastzit. Als het een onboard videokaart betreft heb je een groter probleem want dat is het je moederbord. In ieder geval zou ik contact opnemen met Dell. Het is zowiezo een hardware probleem zoals r2504 al aangeeft.
Grtz,
X
Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
YUP. Zoals x-2datup zegt.X-2datop schreef:3 beepjes duiden meestal op een VGA kaart probleem. Check even of ze nog goed vastzit. Als het een onboard videokaart betreft heb je een groter probleem want dat is het je moederbord. In ieder geval zou ik contact opnemen met Dell. Het is zowiezo een hardware probleem zoals r2504 al aangeeft.
Grtz,
X