vpn?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
gsx300

Ik zou graag toegang krijgen naar een pc vanuit mijn thuis pc.
De opstelling is een adsl router (TOPCOM Xplorer 870+) daar een switch achter met 2 pc's.
Als ik nu een nieuwe verbinding wil maken vragen ze een ip adres.
Is het dan zo dat ik het ip adres moet ingeven van die pc of een bepaald adres van die router.
Daarna vragen ze om de verbinding te maken een gebruikersnaam en wachtwoord.
Welke gebruikersnaam en passwoord moet dit zijn??
Van mijn internet account van telenet thuis of dat van het adsl daar?
Bedankt.

mvg Xavier.
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 13 keer

hallo,

ik ben geen expert in vpn, maar volgens mij gaat dat niet lukken omdat telenet alle porten onder een bepaalde range blokkeerd dacht van 1 tot 2047 of iet en de poort die vpn gebruikt ligt daar ergens tussen. dus met telenet gaat ge geen vpn kunnen maken of toch niet op de gewone manier. ge zult een ander abbo moeten nemen of zo

btw, een vpn is client server, dus is da al 'illigaal' bij telenet en adsl

mvg
Gimic
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Telenet blokkeert alle poorten onder de 1024. Wat betreft die VPN zou ik echt niet kunnen helpen. Ik ken er niks van. Nog nooit geprobeerd.

Cheers
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

gsx300,

zou je ten eerste eens je configuratie wat precier willen uitleggen. Maak duidelijk onderscheid tussen plaats 1 en plaats 2. Zeg wat waar allemaal staat per plaats qua toestellen. Laat weten hoe ze zijn aangesloten (telenet - adsl) en leg dan je specifieke bedoeling uit. Want deze post, met een andere post over je router in het achterhoofd maakt het zeer ingewikkeld.

Wat betreft die poorten, ja Telenet blokt de poorten onder 1024 en Skynet blokkeert ook een aantal belangrijke. Doch kun ja afhankelijk van de vpn software en zaken die je wenst de poort aanpassen naar 4400 bvb.

Nu wat Telenet betreft is het vermoedelijk niet toegelaten dat je servers draait daar ga ik me niet over uit spreken en dat gaan we hier ook niet uitvechten. Wat Skynet betreft, staat dit niet meer expliciet in de voorwaarden dat je met een GO of Plus abo geen servers meer mag draaien enkel 1 lijn over open-relay server. Maw kan het niet bepaald worden of dit nog steeds illegaal is of niet. Dus zolang het niet in de voorwaarden staat kan Skynet niks beginnen. Zij hebben het er immers uitgelaten.

Zie eveneens andere topics in dit forum omtrent het opzetten van een VPN. Deej heeft hier duchtige uitleg omgegeven. Zoek eens op VPN!
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”