Iemand handige links (googlen kan ik zelf ook wel

Ik gebruik VMWare ESX 3 dus da's geen prob. Thx voor de warning van die 2 clients aan 1 target! Wordt je data dan volledig corrupt?? En geeft de client geen warnings ofzo dat er al een andere client die target in gebruik heeft?X-2datop schreef:Zelf gebruik ik verschillende iSCSI servers in productie. Onze gebruikers vinden het allemaal snel genoeg (sneller dan voorheen toen het op de Windows servers stond) en zij zitten op 100Mbit, de iSCSI op 2Gbit (teaming).
Wat betreft het booten, dat is niet mogelijk zonder extra hardware, daarvoor heb je (net zoals bij Fibrechannel) een HBA voor nodig die dit ondersteunt.
Voor de rest vind ik het een schitterende techniek, en die is echt wel een pak sneller dan een SMB share ofzo.
Onze 2 laatste iSCSI servers zijn 16-bay S-ATA bakken met Windows Storage Server R2 én MS iSCSI target support (stringbean software). BEide zijn retesnel.
PS: Als je VMWARE gebruikt en je wil iSCSI support heb je minimaal de Virtual Infrastructure Standard of Enterprise nodig !
Nadeel: Koppel NOOIT of te NIMMER 2 servers/clients aan 1 iSCSI target, of je krijgt corruptie !
Ivm het booten: ik begrijp dat het zonder HBA niet mogelijk is om fysische servers te booten en OS te installen op een iSCSI drive. Maar in VMWare is dit toch wel mogelijk? Aangezien uw virtual machine de iSCSI drive als gewone drive ziet? Of zie ik het te simpel![]()