Ik zit sinds enkele dagen met het volgende rare probleem :
als ik XP SP2 opstart krijg ik de melding dat Norton anti worm is uitgeschakeld en ik een beveiligingsrisico loop.
Boodschap verdwijnt redelijk snel. Als ik toch op de ballon kan klikken zie ik in het windows beveiligingscentrum dat de firewall is uitgeschakeld.
Als ik die wil inschakelen gaat dat niet (om een "onbekende" reden)
Als ik rechtstreeks via configuratiescharm naar de firewall ga krijg ik : wegens onbekend probleem kunnen de instellingen niet weergegeven worden.
Als mijn PC enkele minuten later volledig opgestart is, dan is alles weer in orde en is de firewall ingeschakeld en kan ik de instellingen opvragen.
Het is echter zo dat ik destijds een trial versie van Norton had, maar sinds bijna een jaar ben overgeschakeld op Avast. Alles van Norton had ik toen van mijn PC gehaald. Als ik bij software ga kijken zie ik echter dat Norton 2005 er nog steeds opstaat. Als ik op verwijderen klik gebeurt er niets.
Als ik in de folder "program files" ga kijken vind ik ook niets terug van Norton.
Zelf met windows zoeken vind ik niets terug met de naam Norton.
Weet er iemand raad met deze eigenaardige melding ?
P.S. buiten avast heb ik ook nog spyware doctor draaien en wekelijks Spybot + Adaware. Ook heb ik net een volledige avast-scan uitgevoerd : geen probleem gevonden.
Alvast bedankt voor de hulp.
Windows XP en (fake ?) norton
- dietervanb
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
symNRT downloaden en gebruiken om de laatste restjes van norton te verwijderen