ADSL modem/router

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
seppevs
Member
Member

Hey iedereen,

Binnenkort ga ik eindelijk samenwonen met mijn vriendin en na wat onderzoek lijkt Dommel mij de meest geschikte ISP voor mijn downloadgedrag.

Nu moet ik natuurlijk ook nog een ADSL modem/router kopen. Daarom wou ik jullie vragen welke jullie goed lijkt.

Hij MOET aan de volgende eisen voldoen:
- ADSL (Dommel) compatible
- Beveiling dmv WPA maar ook WEP (WPA werkt blijkbaar niet altijd even goed onder Linux)
- Wifi
- Stabiel (dus niet dat de verbinding en/of het wifi signaal om de 5 botten wegvalt), erg belangrijk!!

Het volgende zou leuk zijn als hij dat aan boord heeft maar moet niet per se:
- SIP compatible (voor VOIP)
- Klaar voor ADSL2

Ik ben ook een Linux gebruiker, nu veronderstel ik dat het niet veel uitmaakt welke modem/router ik hiervoor heb omdat deze toch met DHCP werkt, maar zo niet .. let me know.

Sorry voor de misschien wat n00b vragen, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

seppevs schreef:Daarom wou ik jullie vragen welke jullie goed lijkt.
Het Philips ding dat men bij BGC verkoopt (kan je trouwens aan 69 euro vinden in de Carrefour ipv. 99 bij BGC zelf).
seppevs schreef:Beveiling dmv WPA maar ook WEP
Je kan toch maar één van beide configureren.
seppevs
Member
Member

r2504 schreef: Het Philips ding dat men bij BGC verkoopt (kan je trouwens aan 69 euro vinden in de Carrefour ipv. 99 bij BGC zelf).
Toevallig hebben ze dat ding bij mijn vriendin thuis, en die hun Wifi signaal valt heel dikwijls weg. Ze zitten wel heel ver van de centrale met hun ADSL verbinding, maar volgens mij is dat toch niet de reden waarom hun wifi signaal wegvalt.
r2504 schreef:
seppevs schreef:Beveiling dmv WPA maar ook WEP
Je kan toch maar één van beide configureren.
Ja maar als WPA niet goed werkt onder Linux stel ik WEP in.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

seppevs schreef:Toevallig hebben ze dat ding bij mijn vriendin thuis, en die hun Wifi signaal valt heel dikwijls weg.
Hoeveel meter van de router, hoeveel muren, hoeveel gewapend beton, ... kortom het is enorm moeilijk te voorspellen of het stabiel zal zijn of niet.
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Heeft dommel goede routing naar .SE ?
Bij Edpnet trekt de routing naar .SE momenteel op niets (zo'n 5k/sec als je gelluk hebt) en vermits ik veel op scandinavische servers zit voor mn werk is dat wel ambetant.

't ergste vanal is dat ze er niets aan (willen) doen.
ruben
Pro Member
Pro Member

seppevs schreef:Hey iedereen,

Binnenkort ga ik eindelijk samenwonen met mijn vriendin en na wat onderzoek lijkt Dommel mij de meest geschikte ISP voor mijn downloadgedrag.

Nu moet ik natuurlijk ook nog een ADSL modem/router kopen. Daarom wou ik jullie vragen welke jullie goed lijkt.

Hij MOET aan de volgende eisen voldoen:
- ADSL (Dommel) compatible
- Beveiling dmv WPA maar ook WEP (WPA werkt blijkbaar niet altijd even goed onder Linux)
- Wifi
- Stabiel (dus niet dat de verbinding en/of het wifi signaal om de 5 botten wegvalt), erg belangrijk!!

Het volgende zou leuk zijn als hij dat aan boord heeft maar moet niet per se:

- Klaar voor ADSL2

Ik ben ook een Linux gebruiker, nu veronderstel ik dat het niet veel uitmaakt welke modem/router ik hiervoor heb omdat deze toch met DHCP werkt, maar zo niet .. let me know.

Sorry voor de misschien wat n00b vragen, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere :)
afgaande op je eisen lijkt dit me wel een ideale router voor je !
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

ruben schreef:afgaande op je eisen lijkt dit me wel een ideale router voor je !
Wat specificaties betreft komt die overeen met de Philips denk ik, wil je dus echt weten welke de beste is zal je verder moeten gaan grasduinen op forums.
seppevs
Member
Member

Ja maar die heeft geen VOIP ondersteuning. Ik weet het, ik zei dat dat niet per se noodzakelijk is maar ondertussen ben ik al wel verkocht. De Fritz!Box 7050 lijkt me momenteel het interessantste, maar deze is wel vrij kostelijk (meer dan 150 EUR)

Daar heb ik trouwens ook een vraag over: wat is het verschil tussen annex A en annex B? En is het veel werk op een duitse versie om te zetten naar een internationale? Of koop ik beter de internationale? Kent er trouwens iemand een winkel waar ik deze Fritz!Box 7050 (of het nieuwere type) goedkoop kan kopen?
dupondje
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 53 keer

sailormars2k schreef:Heeft dommel goede routing naar .SE ?
Bij Edpnet trekt de routing naar .SE momenteel op niets (zo'n 5k/sec als je gelluk hebt) en vermits ik veel op scandinavische servers zit voor mn werk is dat wel ambetant.

't ergste vanal is dat ze er niets aan (willen) doen.
ik haal toch 200kb/sec van .se servers ! (met edpnet)
Nomi
Starter
Starter

een linksys router is een goed ondersteund en werkend product.
in diverse soorten :-)
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”