powerlan/-net

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Peterken
Premium Member
Premium Member

Yo de mannen!

Heeft er hier iemand ervaring met 'netwerk over het lichtnet adapters'?
Ik zou zo een Netgear XE104 kit willen bestellen en die lijken interessanter dan Devolo - die toch veel te vinden zijn - en zelfs iets goedkoper.

Wireless is niet nodig + gaat hier problemen geven door het aantal muren en omdat ik daar nogal schuin doormoet.

Tnx!
P. :wink:
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer

Ik ben er persoonlijk geen fan van...

Voor het laatst had een vriend van mij ook zo van die kastjes gekocht en hij had maar 10Kb/s internet... De keuze voor draadloos was toen snel gemaakt...

Greetz Wouter
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Styno
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb er een paar testjes mee gedaan maar het bleek niet snel genoeg voor video streaming.
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Als je kan, ook al is het met wat moeite... trek dan een kabel !
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Mee eens. Powerlan is een noodoplossing die soms meer problemen oplevert dan ze oplost.

Ik heb er persoonlijk thuis geen problemen mee, video streaming lukt ook perfect, maar enkel op de 85 mbps versies, met de goedkopere 14 mpbs is alles hoger als een Xvid een probleem (en dan mag het geen capture zijn van een Hidef source, anders heb je dan *ook* problemen).

Nothing beats UTP .... so far.
Peterken
Premium Member
Premium Member

Tja, ben ook voorstander van nen goeie ouderwetse kabel, maar dat is hier geen optie.
Nu zag ik dat ik ze na 7 dagen kan terugbrengen dus ik ga de 85Mbit versie eens proberen om te zien wat ik aan snelheid overhou.

Bedankt guys!
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Nothing beats UTP .... so far.
Pff wie heeft er nu geen fibre in zijn huis liggen :wink:.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Peterken
Premium Member
Premium Member

bwa... da's mij te snel :lol:
verdickt
Premium Member
Premium Member

Ik gebruik thuis ook die 100mb/s van devolo. Internetten is geen probleem maar een dvd bekijken over het netwerk is zeker uitgesloten en een xvid hapert soms wat.

Ik gebruik zowel kabel als het stroomnet maar als je veek data moet overzetten van de ene naar de andere pc dan werkt die devolo wel op je zenuwen. ( lees veel veel minder dan 100/mb, zou het eens moeten meten )

Het werkt hier alvast beter dan draadloos, dat is ook de reden waarom ik het heb aangeschaft ( maar zoals reeds vermeld is er niets beter dan kabel ).

En die nieuwe wireless n apparatuur is ook voorlopig nog brol.
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik gebruik het al ongeveer 1,5 jaar, en heb er nog geen problemen mee gehad. Behalve dan die ééne keer dat één van de zenders het begeven had, maar die heb ik probleemloos kunnen ruilen. Ik gebruik de Sweex powerline ethernet adapters.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

verdickt schreef:Ik gebruik thuis ook die 100mb/s van devolo. Internetten is geen probleem maar een dvd bekijken over het netwerk is zeker uitgesloten en een xvid hapert soms wat.

Ik gebruik zowel kabel als het stroomnet maar als je veek data moet overzetten van de ene naar de andere pc dan werkt die devolo wel op je zenuwen. ( lees veel veel minder dan 100/mb, zou het eens moeten meten )

Het werkt hier alvast beter dan draadloos, dat is ook de reden waarom ik het heb aangeschaft ( maar zoals reeds vermeld is er niets beter dan kabel ).

En die nieuwe wireless n apparatuur is ook voorlopig nog brol.
Je snelheden van je Devolo kit zijn niet normaal. Met een oudere 14mbps kit kan ik perfect Xvid's streamen naar mijn Xbox, enkel hi-def Xvids geven dan soms problemen die toch nog opgevangen worden door de Xbox/Xbmc playbuffer functies. Met de 85 mbps versies gaat alles normaal, inclusief DVD playback.

Bij die Devolo's zit zoals alle Intellon-based powerplugs een signaal/snelheidstest. Toch eens uitvoeren, want een 85mbps setup mag principieel geen enkel probleem vertonen met iets eenvoudigs als een DVD stream.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”