Hallo,
Ik heb in een bedrifsnetwerk een router van Cisco uit de 800 series die ik wil configureren.
Ik weet het adres van de router niet en kan hem ook niet vinden.
Weet iemand hoe ik de router kan benaderen en hoe ik hem eventueel zou kunnen resetten.
Indien resetten mogelijk is zou ik graag weten hoe en welke instellingen ik danheb zodat ik met de fabrieksinstellingen zelf naar wens kan instellen.
Ik hoop snel een reachtie te mogen verwachten.
Cisco router inloggen. HOE???
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
Is de router op het ogenblik in gebruik ergens in het netwerk?
Zo ja, doe dan eens een traceroute van een pc op de router naar een pc die moet 'geroute' worden, dan staat hier het IP in.
Je kan ook de hele IP range van je huidige of vorige netwerk afscannen met maar 1 pc aan de router, dan vind je het IP uiteindelijk ook, kan wel lang duren
.
Zo ja, doe dan eens een traceroute van een pc op de router naar een pc die moet 'geroute' worden, dan staat hier het IP in.
Je kan ook de hele IP range van je huidige of vorige netwerk afscannen met maar 1 pc aan de router, dan vind je het IP uiteindelijk ook, kan wel lang duren

Zoek een console kabel en sluit hem aan op je seriele poort.
Dan met Hyperterminal maak je een connectie en zou je er zo op moeten kunnen inloggen.
Als je het wachtwoord niet meer kent, moet je maar eens op de cisco website zoeken. Manier om deze te resetten staat daar uitgelegd.
Dan met Hyperterminal maak je een connectie en zou je er zo op moeten kunnen inloggen.
Als je het wachtwoord niet meer kent, moet je maar eens op de cisco website zoeken. Manier om deze te resetten staat daar uitgelegd.