Cisco router inloggen. HOE???

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
vsano
Starter
Starter

Hallo,

Ik heb in een bedrifsnetwerk een router van Cisco uit de 800 series die ik wil configureren.

Ik weet het adres van de router niet en kan hem ook niet vinden.

Weet iemand hoe ik de router kan benaderen en hoe ik hem eventueel zou kunnen resetten.

Indien resetten mogelijk is zou ik graag weten hoe en welke instellingen ik danheb zodat ik met de fabrieksinstellingen zelf naar wens kan instellen.

Ik hoop snel een reachtie te mogen verwachten.
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Is de router op het ogenblik in gebruik ergens in het netwerk?
Zo ja, doe dan eens een traceroute van een pc op de router naar een pc die moet 'geroute' worden, dan staat hier het IP in.

Je kan ook de hele IP range van je huidige of vorige netwerk afscannen met maar 1 pc aan de router, dan vind je het IP uiteindelijk ook, kan wel lang duren :) .
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer

Zoek een console kabel en sluit hem aan op je seriele poort.
Dan met Hyperterminal maak je een connectie en zou je er zo op moeten kunnen inloggen.
Als je het wachtwoord niet meer kent, moet je maar eens op de cisco website zoeken. Manier om deze te resetten staat daar uitgelegd.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Waarschijnlijk bij het starten ctrl+break en dan je confreg aanpassen. Ik dacht dat je het naar 2100 moest zetten om bij het starten de startup-config te negeren. 'k Ben al even uit de cisco sh*t :)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”