Inperking gerbuikersmogelijkheden op windows

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Generic Human
Plus Member
Plus Member

Het feit dat ik blijkbaar enkel via Internet Explorer aan Axa online bankieren kan doen, houdt me wat terug voor Linux te installeren. Er zijn dan 2 opties :

a) in een soort van vmware windows draaien en zo bankieren

of

b) een miniversie van windows booten en dan bankieren.

Als ik voor b) zou kiezen is het mogelijk om eigenlijk alles zodanig in te perken met een gebruikersaccount, dat ik enkel nog IE zou kunnen draaien en dan nog enkel maar surfen naar AXA en slechts in een bepaalde folder alles op te slaan? Eigenlijk alles eraf gooien wat ik niet gebruik, en niet nodig is om slechts die ene taak te doen, eventueel booten vanaf een usb stick, maar dan mag er uiteraard niets geschreven worden naar de c-schijf waar dan linux van boot.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Als je een VMware-achtige oplossing neemt : secpol.msc en gpedit.msc helpen u op weg, en zoek eens op hoe dat je de shell van je windows van explorer.exe naar iexplore.exe zet ...
Laatst gewijzigd door selder 13 okt 2006, 08:14, in totaal 1 gewijzigd.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

wat is er zo speciaal aan axa bankieren dat het alleen maar op windows gaat? Maakt het gebruik van activeX, dan kan je daar een add-on voor firefox downloaden. Is het gewoon een check op de browser, dan kan je firefox/opera instellen om zich als IE kenbaar te maken.
Please help, looking for a way to get rich and fast
wem
Premium Member
Premium Member

Best ook eens een melding maken bij Axa dat het echt niet gebruiksvriendelijk is om klanten te verplichten een specifiek besturingssysteem en browser te gebruiken.

Verder lijkt het systeem op Java te draaien (dat moet toch geïnstalleerd zijn, dus het zou raar zijn moesten ze dan ook nog eens op ActiveX beroep doen, maar je weet nooit natuurlijk).
Generic Human
Plus Member
Plus Member

BungaMan schreef:Is het gewoon een check op de browser, dan kan je firefox/opera instellen om zich als IE kenbaar te maken.
Na wat zoekwerk gevonden hoe die user-agent aan te passen in Firefox, en nu werkt ie wel, bedankt BungaMan voor de tip, niets staat nog in de weg om op linux over te stappen.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

np, af en toe komt er eens iets nuttig uit mijne mond :)
Please help, looking for a way to get rich and fast
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”