Draadloos netwerk

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
mesty

HEY

een vraagje ik ga het goed proberen uitleggen:

we hebben 3 comp. 2 comps staan naast elkaar en zijn met elkaar in netwerk verbonden (via een hub waar 6 comps op kunnen aangesloten worden) maar de 3de comp staat een heel eind verder. en het is niet mogelijk deze met een netwerkkabel te verbinden met de hub (de afstand is +- 30meter.

mijn vraag is nu...,? is het mogelijk voor de ene comp een draadloze netwerkkaart of zo te kopen om de 3 comps toch met elkaar te verbinden??

kan ik dat ene draadloos netwerk kaartje dan op een of andere manier verbinden met de hub?

hoeveelkost dit ongeveer???

bedankt allemaa
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

mesty,

30m is niet onoverkomelijk voor een LAN hoor. Je mag tot 100m gaan zonder snelheids of kwaliteitsverlies. Vanaf 100m dien je een repeater te gebruiken om het signaal te versterken. Dus met een gewone utp kabel van +- 35m kan je die perfect aansluiten.

wireless over 30m met muren tussen, dat kan lastig worden...10m geeft soms al problemen heb ik ondervonden op het werk :) (ibm rf kaarten.. bij 10m+ treed er storing op. Je kan dit vergelijken met iemand die vooraan een truck zit en iemand die tegen de cargo deur zit, qua afstand)

Of het mogelijk is wireless en cabled door elkaar te gebruiken, denk ik wel, maar zou niet direct weten hoe. Je zal waarschijnlijk die hub moeten aansluiten via uplink met een wireless accesspoint. En die wireless card in pc op 30 m, ook wireless card naar die AP. (ben ni zeker, niet zoveel ervaring met wireless)
I love it when a plan comes together!
mesty

hey de kabel is echt niet mogelijk hoor want anders moet hij hier gewoon overal langs de grond liggen en we hebben al geprobeert hem samen met de distributie kabel door te trekken maar er is geen plaats meer voor die kabel !!! dus de enige mogelijkheid is echt wel draadloos!!! wel ik schat de afstand 15 meter maar ik zei 30 meter om zeker te zijn...? ;-)

thx

bye bye
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 268 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dit is zeker mogelijk.

Een voorbeeld met enkele D-link produkten:

http://www.dlink.com/products/?pid=10
The DWL-2000AP can be configured to perform in any one of four modes — as a wireless access point, as a point-to-point bridge with another access point, as a point-to-multi-point wireless bridge, or as a wireless client.
Het vetgedrukte is wat je nodig kan hebben. Twee van deze bakjes in die modus en ze zullen werken net alsof er een kabel tussen hangt.
Maar deze bakjes zijn nogal duur, zeker als je er 2 wil kopen.
Daarom zijn er ook goedkopere specifieke oplossingen en weerom een voorbeeld bij D-Link, dit bakje kan wel 'maar' 10Mbit/s aan:

http://www.dlink.com/products/?pid=45

Eigenlijk maken we met bovenstaande situatieschets wel een omweg.
Een normale access point en bvb USB client (ik raad PCI kaartjes voor wireless ten STERKSTE af) zouden de klus ook moeten kunnen klaren, goedkoper en nog ruimte kunnen bieden voor de toekomst.

Nu die afstand nog. Ik heb mijzelf al heel wat haren uitgetrokken door de combinatie wireless en afstand... 30meter is erg veel als er muren tussen zitten!!
Als de afstand echt te groot is kan een repeater een oplosing bieden. Deze zet je tussen de 2 en zal het signaal herhalen en verder sturen. Het nadeel is wel dat dit weeral een extra kost is en je bandbreedte vanzelfsprekend halveerd.
In sommige Access point zit zo'n repeater ingebouwd, bij D-Link kan je bvb een repeatertje vinden hier: http://www.dlink.com/products/?pid=18

Ziezo, met deze informatie zou je toch al op weg moeten kunnen ;)
Voor de duidelijkheid, ik heb geen ervaring met D-Link wireless produkten, ik haal ze hier alleen maar aan omdat de site erg netjes is en informatief + ze hebben ongeveer alles :)

Add: Ook 15 meter kan je heel wat haren kosten ;)
NuKeM
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Als het echt draadloos moet, dan moet je een access point kopen en dit aan je hub hangen. Maar dan spreek je al snel over 200€. Ben je echt zeker dat je geen UTP-kabel wil voor 10€?

Ik heb niet erg veel ervaring met draadloze dingen. Enkel theoretisch, ik heb nog nooit zo een ding in mijn handen gehad. Maar je moet wel met een AP werken en dan een draadloos PCI-adaptertje of USB-adaptertje aan je 3e PC.

Cheers
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm,

ja je ziet dus maar wat je zelf wil, maar ik zou het weten als ik zou moeten kiezen: utp 40m of 50m zelf.

Als je schat 15m, dan volstaat 50m zeker om hem mooi langs de plinten weg te mofelen, schoon langs de deuromlijsting enzo...
Met een electricititeitskabel of andere leg je hem best niet té dicht samen > interferentie, storingen.

Maar volgens mij moet het in jouw geval perfect mogelijk zijn met kabel te werken. Waar een wil is, is een weg eh.

Maar ik zeg het, daar waar ik een vakantiejob doe, moeten de medische assistenten en dokters in een car met portables een wireless connectie hebben. Dit is iets meer dan 10 met 1dunne valse wand tussen. En geloof mij 1/2 keren bellen ze naar ons (helpdesk) voor hun data te redden die verloren is gegaan bij onderbroken transferoverdracht :-( 30 is zeer ver, zeker met deftige wanden enzo..
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”