Heb een adsl router topcom xplorer870x.
Dan switch van D-link.
Beide pc's op xp prof.
Router ip ingesteld 192.168.1.1 beide ps's één nummer hoger
subnet 255.255.255.0
dns 195.238.2.21
sec dns 195.238.2.22
als ik nu verbinding heb met 1 pc en wil de tweede aanmelding kreeg ik
bezig met openen poort fout 676
telefoonlijn bezet.
Verbinding gaat via Wan-minipoort (pppoe...
Wat gaat er fout?
router en adsl delen.
- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
voor alle duidelijkheid, ip van pc 1 moet eindigen op 2 en andere pc 3, niet beiden 2 eh.. is nogal verwarrend geschreven, maar wil dat toch duidelijk stellen.
Nu als je op je pc een dergelijke fout krijgt dan wil dat zeggen dat die pc niet goedgeconfigged staat.. meestal krijg je zo een fout als verbinding maakt via een usb modem of pppoA driver. Ik denk dat je best je lokale internet settings eens bekijkt en daar alles instelt op LAN.
Nu als je op je pc een dergelijke fout krijgt dan wil dat zeggen dat die pc niet goedgeconfigged staat.. meestal krijg je zo een fout als verbinding maakt via een usb modem of pppoA driver. Ik denk dat je best je lokale internet settings eens bekijkt en daar alles instelt op LAN.
I love it when a plan comes together!
Ja de 2 pc hebben ender ip nr.
Adsl is toch een inbelverbinding?
ik heb eerst bij wizzerd verbinding maken met het internet genomen dan,ik wil handmatig een verbinding instellen dan een breedband verbinding geselecteerd.
een lan verbinding gaat niet want je moet toch eerst aanmelden bij adsl.
Er zijn maar 3 opties voor internet verbinding inbel,breedband of lan.
????????????
heb nog niks gevonden.

Adsl is toch een inbelverbinding?
ik heb eerst bij wizzerd verbinding maken met het internet genomen dan,ik wil handmatig een verbinding instellen dan een breedband verbinding geselecteerd.
een lan verbinding gaat niet want je moet toch eerst aanmelden bij adsl.
Er zijn maar 3 opties voor internet verbinding inbel,breedband of lan.
????????????
heb nog niks gevonden.

- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
effe beetje verduidelijken:
je router zit daar een built in adsl modem in?
indien ja, dan is het de router die 'inbelt' op adsl. De andere pc's aangesloten op de switch, die zelf aan de router hangt, dienen geconfigureerd te worden in een netwerk. Zij moeten de router vinden en zullen zo op het net geraken. Zij dienen dus zeker niet als dial-up geconfigged te zijn, want zo zal het zeker niet werken.
Indien je geen built-in adsl modem hebt, dan hangt er nog een externe modem aan je router, en blijft alles hetzelfde als hierboven. Enkel dat de modem inbelt voor de router...en die shared de connectie over het lan dat achter de router hangt maw: de 2 pc's.
Indien built-in adsl, dan zal je je router moeten configgen met login en pwd en dns-servers etc etc.. zodat hij een connectie kan maken. Kijk hiervoor eens naar de topic over een aantal andere routers, in dit zelfde forum. Voor info ivm networks, kijk links in navigatie menu op de portal bij Tutorials en dan bij Basis netwerken.
Je moet dus voor LAN kiezen. Je pc's maken gebruik van de lan verbinding om connectie te hebben met de router en het is de router die de breedband verbinding heeft/maakt.
Je zal je router handleiding moeten raadplegen voor het juiste ip, meestal is dat een ander, waarnaar je moet surfen à la: http://192.168.1.1 om de router te configureren...
je router zit daar een built in adsl modem in?
indien ja, dan is het de router die 'inbelt' op adsl. De andere pc's aangesloten op de switch, die zelf aan de router hangt, dienen geconfigureerd te worden in een netwerk. Zij moeten de router vinden en zullen zo op het net geraken. Zij dienen dus zeker niet als dial-up geconfigged te zijn, want zo zal het zeker niet werken.
Indien je geen built-in adsl modem hebt, dan hangt er nog een externe modem aan je router, en blijft alles hetzelfde als hierboven. Enkel dat de modem inbelt voor de router...en die shared de connectie over het lan dat achter de router hangt maw: de 2 pc's.
Indien built-in adsl, dan zal je je router moeten configgen met login en pwd en dns-servers etc etc.. zodat hij een connectie kan maken. Kijk hiervoor eens naar de topic over een aantal andere routers, in dit zelfde forum. Voor info ivm networks, kijk links in navigatie menu op de portal bij Tutorials en dan bij Basis netwerken.
Je moet dus voor LAN kiezen. Je pc's maken gebruik van de lan verbinding om connectie te hebben met de router en het is de router die de breedband verbinding heeft/maakt.
Je zal je router handleiding moeten raadplegen voor het juiste ip, meestal is dat een ander, waarnaar je moet surfen à la: http://192.168.1.1 om de router te configureren...
- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
Geen enkel probleem. Laat ons weten hoe het afloopt en aarzel niet om hier vraagjes te stellen eh
Bevindingen omtrent een router zijn steeds welkom voor ons en de andere gebruikers 
Veel suc6

Veel suc6
pfffff amaai die router instellen is ook geen klein bier.
xplorer 870+
heb drie grote mogelijkheden
bridged, routed of pppoE??wie van de drie best selecteren???
Bridged staat standaard.
xplorer 870+
heb drie grote mogelijkheden
bridged, routed of pppoE??wie van de drie best selecteren???
Bridged staat standaard.
- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
Normaal zou dat pppoe moeten zijn.
gsx300, kijk eens een in dit forum er staan al héél wat topics over routers...meestal zijn die opties gelijkaardig, in sommige topics worden alle settings overlopen.
Bij topcom zit daar normaal een handleiding bij, even doornemen?
gsx300, kijk eens een in dit forum er staan al héél wat topics over routers...meestal zijn die opties gelijkaardig, in sommige topics worden alle settings overlopen.
Bij topcom zit daar normaal een handleiding bij, even doornemen?
ok, maar die handleiding is wel zeer sumier.
Is meer voor de doorwinterde pc netwerk gasten.
Is meer voor de doorwinterde pc netwerk gasten.
-
- Pro Member
- Bedankt: 2 keer
Hallo,
Voor zover ik weet moet je bij de netwerkinstellingen (van je beide PC's) onder standaardgateway (kijk juist onder subnet) ook het IP-nummer van de router ingeven anders kan die router niet gevonden worden.
Voor zover ik weet moet je bij de netwerkinstellingen (van je beide PC's) onder standaardgateway (kijk juist onder subnet) ook het IP-nummer van de router ingeven anders kan die router niet gevonden worden.
Met vriendelijke groeten,
Polleke
Polleke
He he ik ben erin geslaagd met de hulp van hier en een mail aan topcom om eindelijk de 2 pc's op het internet te krijgen.
Bedankt aan iedereen.
mvg Xavier.
Bedankt aan iedereen.

mvg Xavier.
- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
En wat was de oplossing nu? Dat is zeer interessant voor ons eh.. zo leren wij iets bij over dat toestel en kunnen andere gebruikers van dat toestel ook hier hulp zoeken.
Was het idd de gateway, die niet just stond? En de eerder verkeerde IE settings?
Via mail? Support bij topcom is dan nog zo slecht ni zou ik zeggen
Was het idd de gateway, die niet just stond? En de eerder verkeerde IE settings?
Via mail? Support bij topcom is dan nog zo slecht ni zou ik zeggen

Mijn eerste probleem met die router waren gewoon de instellingen van de modem. gebruikersnaam passwoord ingeven maar dan had ge daar allemaal instellingen waar ik niks van ken of begreep.
Daarom mailtje aan topcom.Ze hebben mij deze instellingen gegeven.
Geachte,
De Xplorer 870+ bevat inderdaad een geïntegreerde ADSL modem.
Om deze router werkzaam te maken moet je in de configuratie van de router gaan adhv zijn vaste IP adres 192.168.1.1
Open dus internet explorer en typ daar in de adresbalk het bovenstaande IP adres in.
Eénmaal in de configuratie is vooral het onderdeel 'ATM/PVC configuration' belangrijk.
Hier moeten de volgende zaken zeker correct ingevuld en geselecteerd worden :
- VPI = 8
- VCI = 35
- LLC enabled
- NAPT enabled
- PPOe selecteren
- Correcte user name en password ingeven
Druk op apply en nadien op OK
Selecteer in het menu 'save configuration' en nadien 'reboot'.
Normaal staat de router nu gereed om op internet te gaan.
Na dit te hebben gedaan werkte mijn internet al.
Maar kreeg de laserprinter niet aan de praat.
Probleem was dat het ip van de printer niet in de range van de router viel.
Ip aangepast van de printer en probleem was opgelost.
Dus zeer onnozel dingen waar ni echt veel uit te leren is denk ik.
Komt vooral omdat ik niks van dit alles af ken en vooral hoe alles samen werkt.
Bedankt voor alle goede raad.
mvg Xavier.
Daarom mailtje aan topcom.Ze hebben mij deze instellingen gegeven.
Geachte,
De Xplorer 870+ bevat inderdaad een geïntegreerde ADSL modem.
Om deze router werkzaam te maken moet je in de configuratie van de router gaan adhv zijn vaste IP adres 192.168.1.1
Open dus internet explorer en typ daar in de adresbalk het bovenstaande IP adres in.
Eénmaal in de configuratie is vooral het onderdeel 'ATM/PVC configuration' belangrijk.
Hier moeten de volgende zaken zeker correct ingevuld en geselecteerd worden :
- VPI = 8
- VCI = 35
- LLC enabled
- NAPT enabled
- PPOe selecteren
- Correcte user name en password ingeven
Druk op apply en nadien op OK
Selecteer in het menu 'save configuration' en nadien 'reboot'.
Normaal staat de router nu gereed om op internet te gaan.
Na dit te hebben gedaan werkte mijn internet al.
Maar kreeg de laserprinter niet aan de praat.
Probleem was dat het ip van de printer niet in de range van de router viel.
Ip aangepast van de printer en probleem was opgelost.
Dus zeer onnozel dingen waar ni echt veel uit te leren is denk ik.
Komt vooral omdat ik niks van dit alles af ken en vooral hoe alles samen werkt.
Bedankt voor alle goede raad.
mvg Xavier.