Verbinding valt elke 8 minuten weg.

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Dennahz
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Hoi,

Wij hebben al een tijdje problemen met de verbinding van Belgacom en de laatste paar dagen werkte de verbinding zelfs helemaal niet! Tot ik het oude modem (Die blauwe.. Asus?) aansloot en er verder geen probleem meer was.

We hebben de router bij Belgacom ingeruild, want hier konden we natuurlijk niks meer mee.. nieuwe router aangesloten en voilla het internet deed het weer normaal.. dachten we.

Nu is het zo dat de verbinding precies voor de 8 minuten verbroken wordt.. dit lijkt mij geen lijn storing aangezien een lijn niet ineens elke 8 minuten storing geeft. Als er verbinding is zijn er geen problemen.. internet is gewoon snel etc.

Iemand enig idee? We hebben de Philips WiFi router van Belgacom.

Alvast bedankt :) (Zie ook bijlage).

Afbeelding
Bijlagen
belgacom.JPG
(73.07 KiB) 89 keer gedownload
hobbit
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb ook geen idee, maar hetzelfde komt bij mij ook voor (tevens ook philips modem - toevallig?)
Het is een paar dagen gelden begonnen, maar daar er werken in de straat bezig waren dacht ik dat dit de oorzaak kon zijn - dus niet
Zo nodg bel ik einde van de week eens naar de hulplijn
Dennahz
Plus Member
Plus Member

hobbit schreef:Ik heb ook geen idee, maar hetzelfde komt bij mij ook voor (tevens ook philips modem - toevallig?)
Het is een paar dagen gelden begonnen, maar daar er werken in de straat bezig waren dacht ik dat dit de oorzaak kon zijn - dus niet
Zo nodg bel ik einde van de week eens naar de hulplijn
Jep, ook Philips. Vind het erg raar iig.. die helpdesk wordt je ook niks wijzer van. Ze zeiden dat het hier aan de splitter lag?? Dat terwijl internet met dat oude modem het prima doet.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

hobbit schreef:Zo nodg bel ik einde van de week eens naar de hulplijn
Wachten tot in het weekend? ... waarom niet direct melden.
In het weekend moet je niet veel hulp verwachten, tenzij er is een kabelbreuk/beschadiging is waar meerdere klanten last van hebben.

Greetz
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

stuur je telefoonnummer eens per pm, zal ik het eens bekijken.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Dennahz
Plus Member
Plus Member

hollebollegijs schreef:stuur je telefoonnummer eens per pm, zal ik het eens bekijken.
Done :)
killer
Pro Member
Pro Member

ik gok dat jullie op een gewone ADSL lijn een 40a8 firmware hebben staan, en dat dat momenteel ff wat problemen geeft.
Siglo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Ofwel staat dial on demand aan met een idle time die niet op 0 staat? Is maar een gokje.
Dennahz
Plus Member
Plus Member

killer schreef:ik gok dat jullie op een gewone ADSL lijn een 40a8 firmware hebben staan, en dat dat momenteel ff wat problemen geeft.
Runtime Code Version:
0.40a8 (Jun 15 2006 10:56:02)
We hebben idd die firmware, maar waarom geeft dat problemen?? Het is een router die door Belgacom zelf geleverd wordt.

De router staat ingesteld op "always connected" en dus geen "dial on demand".
killer
Pro Member
Pro Member

In het begin van die firmware was er een probleem waarbij op gewone ADSL-lijnen om de 7 minuten een disconnect was. Dus daarom kwam mij dit zo bekend voor. voor zover ik wist zou dit probleem opgelost geweest zijn.

Maar goed voor verdere info -> klantendienst, of wachten op wat HolleBolleGijs meldt :)
Dennahz
Plus Member
Plus Member

Zou ik best eens een firmware update proberen? Of is dat niet aan te raden.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Zou ik niet aanraden, je verliest dan waarschijnlijk de garantie.

De juiste werkwijze is volgens mijn mening, de helpdesk bellen en technieker van Belgacom bij je thuis vragen.
Heb ik ook eens moeten doen.
Ik had toen ook regelmatig sync-uitval, echter te wijten aan een defecte Eicon-usb modem.
De technieker bracht toen de Thomson SpeedTouch 530 ter plaatse en installeerde deze.

Sindsdien geen uitval meer. :wink:
killer
Pro Member
Pro Member

Na de 40a8 is er geen andere firmware beschikbaar.

Ik zou gewoon even de storingsdienst bellen.
eno
Starter
Starter

Ik heb idd hetzelfde probleem met de door jullie vermelde router en firmware-versie. Wanneer ik echter niet draadloos surf maar mijn laptop rechtstreeks via de LAN-interface met de router verbindt werkt alles perfect (ik heb dit ook met een 2de laptop getest).
Volgens mij is er dus een probleem met de draadloze communicatie van de router naar de laptop.

Ik heb hierop geprobeerd nieuwe firmware te installeren maar dat lukt helaas niet. (zie ook : http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 43843a34dd)

Dan maar wachten tot er een nieuwe upgrade op de Belgcom-site wordt neergekwakt zeker ?

[/url]
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

er is maar 1 firmware versie nog te vinden op de belgacom site en dat is de 0.36 die heel goed werkt (ook met laptop), ik gebruik ook de 0.36 op mijn Philips SNA 6600 met blauwe kap (kheb die al een maand of drie) ervoor had ik de SNA6500 al 1 jaar ...maar die werd getroffen door bliksem, heb dan meteen een nieuwe gekocht -> nu de SNA6600
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
killer
Pro Member
Pro Member

patje schreef:er is maar 1 firmware versie nog te vinden op de belgacom site en dat is de 0.36 die heel goed werkt (ook met laptop), ik gebruik ook de 0.36 op mijn Philips SNA 6600 met blauwe kap (kheb die al een maand of drie) ervoor had ik de SNA6500 al 1 jaar ...maar die werd getroffen door bliksem, heb dan meteen een nieuwe gekocht -> nu de SNA6600
op de belgacom site kan de 40a8 ook gevonden worden, alleen die staat ergens anders. Probleem is dat je wanneer je de 40a8 hebt, je geen andere firmware kan installeren. (Zie ook een topic over de SNA6600 - technisch van Siglo)

Ik weet niet of er direct na de release van de 40a8, en het ontdekken van dat probleempje nog een snelle fix in de firmware is gemaakt. Dus je zou ook altijd even kunnen proberen om de 40a8 even opnieuw op je router te zetten.

(kan ergens gevonden worden bij BGC-tv met 2 decoders)
Dennahz
Plus Member
Plus Member

Het zijn officiele firmware updates, dus waarom zou de garantie dan vervallen? Ze bieden het zelf aan op de website.

(Mocht het fout gaan, is er dan nog een backup middel? Of boot je hele router dan niet meer net als bij een moederbord die je verkeerd flasht.)

Kan die versie van de website natuurlijk wel even proberen...
killer
Pro Member
Pro Member

gewoon zorgen dat je met een kabel de firmware upgrade doet ;)
Dennahz
Plus Member
Plus Member

Uiteraard, via wireless zou ik sowieso niet doen. Zal het vanmiddag wel eens proberen, maar eerst even de storingsdienst bellen.
Dennahz
Plus Member
Plus Member

Vanmiddag komt er een monteur, ben benieuwd :)
Dennahz
Plus Member
Plus Member

We hebben een andere router met de oudere software.
Runtime Code Version:
0.34c (Apr 6 2005 17:58:29)
En hij werkt weer perfect ! Bedankt voor de hulp :)
killer
Pro Member
Pro Member

Dennahz schreef:Vanmiddag komt er een monteur, ben benieuwd :)
En problem solved, of nog niet ?

Zoja, enig idee wat ze juist gedaan hebben ?

mvg
Dennahz
Plus Member
Plus Member

Zie mijn post hierboven :) De router is vervangen door 1 met de oude(re) firmware en het werkt weer als vanouds.

Is volgens mij puur toeval dat hij 1 had met deze firmware, maar hij doet het iig weer dus ik kan niet klagen :D
killer
Pro Member
Pro Member

Ik zou de firmware wel upgraden naar de 36a als je wireless gebruikt. Af en toe al last gehad met die 34c. Phillips levert overigens nog elke PSTN modem met de 34c firmware ;)
xjs678qr
Starter Plus
Starter Plus

Hallo,

Ik heb hier thuis ook een met Firmware 0.40a8 staan. Deze firmware heeft wel erg bizarre neveneffecten. Sommige pcs geraken perfect naar internet, en andere dan weer compleet niet. De laatste keer stonden er een 200-tal connecties open, niet overdreven denk ik? Het zijn trouwens niet enkel de TCP connecties die geweigerd worden, maar ook DNS queries en ICMP mislukken...

Daarvoor had ik een Liksys WAG54G staan, die hier allemaal geen problemen mee had (had wel andere nukken).
-----
Founder of Couillon Inc.
http://www.couillon.be
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”