Beste lezers,
Ik moet even mijn frustratie kwijt, en dacht dat dit de gepaste plaats was.
Kortweg komt het erop neer dat ik, na zovele malen in het verleden, opnieuw geconfronteerd ben met een zeer verdachte manier van handelen van Belgacom.
Geval 1 : proefabonnement digitale TV. Sinds begin vorige week installeerde ik digitale TV, het gratis abonnement van 3 maanden.
Voordien had ik automatische preselectie over Tele2 voor mijn uitgaande oproepen, maar Belgacom heeft die ongedaan gemaakt en factureert mij weer mijn telefoongesprekken (veel duurder en nooit om gevraagd).
Voordien had ik nummerherkenning, maar die doet het niet meer. Hoewel ik er nog steeds voor betaal.
Beide problemen heb ik 19/9 gemeld aan de klantendienst, zonder enig gevolg.
Geval 2 : mijn schoonvader besliste zijn ADSL- en voice-abonnement over te dragen aan een andere operator dan Belgacom. Alles verliep vlot, tot hij gisteren zijn gehuurd Belgacom-toestel terugbracht in een shop. Hij werd er verteld dat hij in april jl. telefonisch toestemming gaf om zijn ADSL-abonnement voor een jaar te verlengen, waarvoor hij een gratis maand zou krijgen. Hij viel uit de lucht - niemand in zijn gezin had iets toegezegd aan de telefoon, niemand had ook maar enige bevestiging gekregen. Maar bijgevolg zit hij bij een andere operator, en zou tegelijk nog maanden 40 euro/maand aan Belgacom verschuldigd zijn.
Ik bel de klantendienst en bots -uiteraard- tegen een muur. Als mijn schoonouders daadwerkelijk een maand gratis ADSL kregen, willen zij die vergoeden. Maar nog maanden betalen voor een contract waarom ze nooit vroegen, dat is sterk.
Gezien deze twee situaties en al mijn voorgaande problemen met Belgacom, vraag ik me af hoeveel mensen bewust of onbewust maandelijks onze Nationale Trots sponsoren...
Heel jammer... Een zuiver privébedrijf zou zich zo'n wantoestanden niet kunnen permitteren.
Carl
Gent
Belgacom : zeer vreemde handelspraktijken...
-
- Elite Poster
stuur me de gegevens van beiden eens door per pm.
zal kijken wat ik kan voor u.
groeten.
zal kijken wat ik kan voor u.
groeten.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Dat ze dit maar eens bewijzen.Carl schreef:Hij werd er verteld dat hij in april jl. telefonisch toestemming gaf om zijn ADSL-abonnement voor een jaar te verlengen, waarvoor hij een gratis maand zou krijgen. Hij viel uit de lucht - niemand in zijn gezin had iets toegezegd aan de telefoon, niemand had ook maar enige bevestiging gekregen.
Geen handtekening, geen verlenging.
Tenzij hij niet aangetekend zijn verbinding heeft opgezegd, dan blijft deze doorlopen natuurlijk.
Tja, dat is Belgacom ten voeten uit. Duur voor alles en een lege doos. Hopelijk kom ik nooit nog in contact met Belgacom als bedrijf voor diensten.
Ik wens je alvast heel veel moed en kracht om die hele situatie terug recht te trekken.
Belgacom 100% privatiseren, maar dat kan niet doordat tal van personeelsleden als contractuelen zijn ingeschreven en die zouden dan hun voordelen verliezen.
Misschien overschakelen naar een goedkoper alternatief - de kabel??
Ik wens je alvast heel veel moed en kracht om die hele situatie terug recht te trekken.
Belgacom 100% privatiseren, maar dat kan niet doordat tal van personeelsleden als contractuelen zijn ingeschreven en die zouden dan hun voordelen verliezen.
Misschien overschakelen naar een goedkoper alternatief - de kabel??
-
- Elite Poster
waaom zouden die hun voordelen verliezen?
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Nieuwe giller van jewelste meegemaakt (zie het einde) :
Ik bel naar Storingen, om mijn nummerherkenning te laten controleren. Daar zegt men dat het niet meer actief is onder mijn account (??) en ik de klantendienst ga moeten bellen (waar ik al lang een ticket heb openstaan voor dat probleem !?). Okee, ik word doorverbonden naar de helpdesk.
Ik doe mijn verhaal en de dame begint wild te typen. 10 minuten stilte, 20 minuten stilte. "het zal opnieuw geactiveerd worden". Laat ons hopen en bidden.
Toen ik haar toch aan de lijn had, besloot ik dan ook te vragen hoe het zat met het contract dat mijn schoonvader zogezegd zou hebben afgesloten. "Ik zoek het even op" (handig weetje : ik had zijn telefoonnummer nog NIET doorgegeven - ze wist nog NIET over wie ik het had). 10 minuten wild getyp, 20 minuten wild getyp. "Okee, mijnheer, dat is in orde". Waarop ik, een beetje verbaasd, vraag of ze zijn telefoonnummer niet nodig heeft. "Oh ja". Ik geef het nummer op en twee toetsaanslagen en vijf seconden later zegt ze me dat "ook dat in orde is".
Ik ben er niet verder op ingegaan want ik heb vandaag ook nog wat zinnigs te doen...
Vreemd hoe zo'n telefoontje 35 minuten kan duren (niet overdreven ! er stond 35:xx op mijn scherm) en hoe men daarover pagina's en pagina's kan typen. Volgens mij was de dame lekker aan het msn'en of iets anders aan het uittypen, en hield ze mij gewoon aan de lijn om het toestel bezet te houden. Mijn twee vragen waren op een dikke minuut uitgelegd; de overige 34 minuten werd er een boek getypt.
Nu afwachten wat hier effectief zal van komen, maar ik heb er om het zacht uit te drukken geen goede hoop in.
De laatste maanden kan ik rustig stellen dat Belgacom nog geen enkel probleem van bij het begin heeft aangepakt voor mij. En dat zijn er al heelwat geweest...
Carl
Ik bel naar Storingen, om mijn nummerherkenning te laten controleren. Daar zegt men dat het niet meer actief is onder mijn account (??) en ik de klantendienst ga moeten bellen (waar ik al lang een ticket heb openstaan voor dat probleem !?). Okee, ik word doorverbonden naar de helpdesk.
Ik doe mijn verhaal en de dame begint wild te typen. 10 minuten stilte, 20 minuten stilte. "het zal opnieuw geactiveerd worden". Laat ons hopen en bidden.
Toen ik haar toch aan de lijn had, besloot ik dan ook te vragen hoe het zat met het contract dat mijn schoonvader zogezegd zou hebben afgesloten. "Ik zoek het even op" (handig weetje : ik had zijn telefoonnummer nog NIET doorgegeven - ze wist nog NIET over wie ik het had). 10 minuten wild getyp, 20 minuten wild getyp. "Okee, mijnheer, dat is in orde". Waarop ik, een beetje verbaasd, vraag of ze zijn telefoonnummer niet nodig heeft. "Oh ja". Ik geef het nummer op en twee toetsaanslagen en vijf seconden later zegt ze me dat "ook dat in orde is".
Ik ben er niet verder op ingegaan want ik heb vandaag ook nog wat zinnigs te doen...
Vreemd hoe zo'n telefoontje 35 minuten kan duren (niet overdreven ! er stond 35:xx op mijn scherm) en hoe men daarover pagina's en pagina's kan typen. Volgens mij was de dame lekker aan het msn'en of iets anders aan het uittypen, en hield ze mij gewoon aan de lijn om het toestel bezet te houden. Mijn twee vragen waren op een dikke minuut uitgelegd; de overige 34 minuten werd er een boek getypt.
Nu afwachten wat hier effectief zal van komen, maar ik heb er om het zacht uit te drukken geen goede hoop in.
De laatste maanden kan ik rustig stellen dat Belgacom nog geen enkel probleem van bij het begin heeft aangepakt voor mij. En dat zijn er al heelwat geweest...
Carl
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 10 keer
En ik die dacht nu eens te kunnen lachen... niks, niente, zippesCarl schreef:Nieuwe giller van jewelste meegemaakt (zie het einde) :
<heel verhaal>

of hoe humor ("giller") verschilt van persoon tot persoon.
If you can't beat them, confuse them.
Dat is toch de reden waarom er enkele jaren terug een deal met een buitenlandse telecom reus is afgesprongen. Is nu ook terug in het nieuws gekomen omtrent de geruchten over een samenwerking - overname - smelting met het Nederlandse KPN. De voordelen die de regering heeft toegekend aan een deel van het personeelsbestand staan een overname of een fusie in de weg.hollebollegijs schreef:waaom zouden die hun voordelen verliezen?
-
- Elite Poster
het gaat dan over de statutaire, de ambtenaren, niet de contractuelen.Zambo schreef:Dat is toch de reden waarom er enkele jaren terug een deal met een buitenlandse telecom reus is afgesprongen. Is nu ook terug in het nieuws gekomen omtrent de geruchten over een samenwerking - overname - smelting met het Nederlandse KPN. De voordelen die de regering heeft toegekend aan een deel van het personeelsbestand staan een overname of een fusie in de weg.hollebollegijs schreef:waaom zouden die hun voordelen verliezen?
Deze eersten kan men niet ontslaan, de contractuelen wel.
Die lieve medemensen bedoelde ik.hollebollegijs schreef:het gaat dan over de statutaire, de ambtenaren, niet de contractuelen.Zambo schreef:Dat is toch de reden waarom er enkele jaren terug een deal met een buitenlandse telecom reus is afgesprongen. Is nu ook terug in het nieuws gekomen omtrent de geruchten over een samenwerking - overname - smelting met het Nederlandse KPN. De voordelen die de regering heeft toegekend aan een deel van het personeelsbestand staan een overname of een fusie in de weg.hollebollegijs schreef:waaom zouden die hun voordelen verliezen?
Deze eersten kan men niet ontslaan, de contractuelen wel.

Dat maakt een overname of samenwerking van/met Belgacom voor een buitenlands bedrijf onaantrekkelijk.
Misschien is dat ook wel de reden dat Belgacom niet innoverend werkt (geen aanbod ADSL2+ voor internet, dure telefoon en internet abbonementen, ...). Niets moet of hoeft men kan toch niet ontslaan worden.
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Nee da's alleen omdat de markt hier niet vrijgemaakt is en het dus aan concurrentie ontbreekt.Zambo schreef:Misschien is dat ook wel de reden dat Belgacom niet innoverend werkt (geen aanbod ADSL2+ voor internet, dure telefoon en internet abbonementen, ...). Niets moet of hoeft men kan toch niet ontslaan worden.