Geforce 7950gx2 bliss (gainward)
Hallo alemaal , wil iest te weten komen , maar kom er nog niet achter
Namelijk als volg heb ik deze systeem momenteel
- Moederbord = ASUS P5WDG2-WS
- GFX kaart = Geforce 7950gx2 bliss (Gainward)
- CPU = Intel 4 3.4Ghz ( gewoone de droge versie, niet dual core of dergelijke)
- Ram Geheugen = Corsair ddr2 XMS 2 ( 2GByte Twin 2x 1024 stick )
-harde schijven = 1xSamsung 80gig , 1xsamsung 120 G , 1x Samsung 250G , 1x maxtor 250 G <-- extern . )
Nu de vraag
Ik heb al verschillende benchmark gedaan bv
- 3DMARK06 score 5260 ---< rampzalig
- sm 2324
- 2815
- cpu 1038
- AquaMark score 36.258 <---standaard instelingen
IK vindt dat het een heeeeeel slechte score is voor zo een kaart
als je al die cijfers ziet wat zij behalen is het om deprie van te worden
Is er iemand die 1 ) dezelfde moederbord heeft met dezelfde kaart
2 ) Weet als de CPU veel te traag is voor zo een kaart
3 ) een toolke heeft om te zien als mijn kaart beschadigd is
even trg op punt 2 . heb al verschillende mensen gehoord die probleem haden met deze kaart door dat hun cpu niet goed of sterk genoeg was. kan dat ?
dat was het dan , zouw graag willen weten , wat de oorzaak kan zijn van een slechte resultaten .
Gr Elldiablo
[/b]
Namelijk als volg heb ik deze systeem momenteel
- Moederbord = ASUS P5WDG2-WS
- GFX kaart = Geforce 7950gx2 bliss (Gainward)
- CPU = Intel 4 3.4Ghz ( gewoone de droge versie, niet dual core of dergelijke)
- Ram Geheugen = Corsair ddr2 XMS 2 ( 2GByte Twin 2x 1024 stick )
-harde schijven = 1xSamsung 80gig , 1xsamsung 120 G , 1x Samsung 250G , 1x maxtor 250 G <-- extern . )
Nu de vraag
Ik heb al verschillende benchmark gedaan bv
- 3DMARK06 score 5260 ---< rampzalig
- sm 2324
- 2815
- cpu 1038
- AquaMark score 36.258 <---standaard instelingen
IK vindt dat het een heeeeeel slechte score is voor zo een kaart
als je al die cijfers ziet wat zij behalen is het om deprie van te worden
Is er iemand die 1 ) dezelfde moederbord heeft met dezelfde kaart
2 ) Weet als de CPU veel te traag is voor zo een kaart
3 ) een toolke heeft om te zien als mijn kaart beschadigd is
even trg op punt 2 . heb al verschillende mensen gehoord die probleem haden met deze kaart door dat hun cpu niet goed of sterk genoeg was. kan dat ?
dat was het dan , zouw graag willen weten , wat de oorzaak kan zijn van een slechte resultaten .
Gr Elldiablo
[/b]
Ik denk dat er weinig mensen zo een graca's kopen in combinatie met een Intel PIV (core2duo is ander verhaal1 ) dezelfde moederbord heeft met dezelfde kaart

Cpu's vormen praktisch nooit een bottleneck, but then again, bijzonder slechte keuze.2 ) Weet als de CPU veel te traag is voor zo een kaart
Je kan je pipelines misschien eens checken met rivatuner. Maar ik betwijfel dat je daar een oorzaak moet zoeken.3 ) een toolke heeft om te zien als mijn kaart beschadigd is
1/ Op welke disk staan je OS en je games? Is dit een 7200rpm disk?
2/ Heb je al verschillende drivers geprobeerd?
3/ Het belangrijkste punt: heb je last van effectieve vetragingen? Benchmarks zeggen betekenen niet altijd iets.
4/ Hoe warm wordt je kaart?
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
- svenska
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 74 keer
Groot gelijk, je zou een beter resultaat halen met een AMD Athlon64 X2.The_Borg schreef:Ik denk dat er weinig mensen zo een graca's kopen in combinatie met een Intel PIV (core2duo is ander verhaal1 ) dezelfde moederbord heeft met dezelfde kaart).
Cpu's vormen praktisch nooit een bottleneck, but then again, bijzonder slechte keuze.2 ) Weet als de CPU veel te traag is voor zo een kaart
De X2 3800+ is momenteel qua prijs/kwaliteit aan te raden
Je kan je pipelines misschien eens checken met rivatuner. Maar ik betwijfel dat je daar een oorzaak moet zoeken.
ja het is een 7200rpm
yup heb ze alemaal uitgetest
3/ Het belangrijkste punt: heb je last van effectieve vetragingen?
ik heb een stress test gedaan van halflife -css en kreeg 63.5 Fps wat normaal gezien tegen de 190 moet zijn
4/ Hoe warm wordt je kaart?[/quote]
+- 56 idle en in game is mijn GPU tussen de 65 , 70 ) Unreal 2004 test
aja voor ik vergeet hehe de cpu is niet nieuw gekocht had hem liggen
maar ben wel van plan een dual core te fixen (conroe ?)
grt elldiablo
ja het is een 7200rpm
yup heb ze alemaal uitgetest
3/ Het belangrijkste punt: heb je last van effectieve vetragingen?
ik heb een stress test gedaan van halflife -css en kreeg 63.5 Fps wat normaal gezien tegen de 190 moet zijn
4/ Hoe warm wordt je kaart?[/quote]
+- 56 idle en in game is mijn GPU tussen de 65 , 70 ) Unreal 2004 test
aja voor ik vergeet hehe de cpu is niet nieuw gekocht had hem liggen
maar ben wel van plan een dual core te fixen (conroe ?)
grt elldiablo
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 771 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Net wel met zo'n grafische überkracht! Futuremark's benchprogramma's zijn ervoor gekend dat ze nog steeds héél hard CPU afhankelijk zijn.The_Borg schreef:Cpu's vormen praktisch nooit een bottleneck, but then again, bijzonder slechte keuze.
Ja, dat vind ik er ook van, stel dat hij je raad wil opvolgen, dan kan ie dus al een nieuwe CPU gaan kopen, een nieuw moederbord, en dan nog nieuw RAM ook (of het moet een 3800 AM2 zijn als dat al bestaat). ???Svekke schreef:Groot gelijk, je zou een beter resultaat halen met een AMD Athlon64 X2. De X2 3800+ is momenteel qua prijs/kwaliteit aan te raden
Niet dus eh!
Topicstarter koop je een Core 2 Duo naar wat je budget je toelaat (een E6300 ofzo - is maar een fractie duurder dan die 3800+ van hierboven, én presteert ongelooflijk veel beter! )
Want het is wel degelijk die Netburst processor die je scores naar beneden haalt ...
Ter vergelijking, ik haal nu met m'n Core 2 Duo met 1 single 7900GT op stocksnelheden een hogere score dan toen ik een P4 650 had met 7900GTs in SLi, vér overclocked!
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 136 keer
Op veel pc's zie je toch zware vertragingen als er een extra interne HD bijkomt (alhoewel dit mobo daar niet van mag weten). sluit de rest van de HD's eens af...
Met die config moet je normaal monsterscores neerzetten, alhoewel je je niet moet laten misleiden door 3dmark resultaten.
Met die config moet je normaal monsterscores neerzetten, alhoewel je je niet moet laten misleiden door 3dmark resultaten.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
- selder
- Moderator
Ik had je scores van 3Dmark nog niet eens gezien, maar welke scores verwacht je dan?
Dit is mijn score: http://service.futuremark.com/compare?3dm06=428021
Valt wel nog véél meer te rapen uit die Conroe, tegen de 4ghz moet mogelijk zijn met aircooling - alleen weinig tijd om het eens te testen
Valt wel nog véél meer te rapen uit die Conroe, tegen de 4ghz moet mogelijk zijn met aircooling - alleen weinig tijd om het eens te testen

Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Ik zouw niet weten waar de oorzaak ligt maar al ik de video stress test doe van Halflife 2 haal ik alles open 63.5 +- Fps terwijl ik normaal gezien een score moet halen van rond de 180 FpsBlock schreef:Op veel pc's zie je toch zware vertragingen als er een extra interne HD bijkomt (alhoewel dit mobo daar niet van mag weten). sluit de rest van de HD's eens af...
Een collega van mij haalt met zijn x850 radeon +-100 Fps

Maar zal is proberen door mijn satas HD uit te zetten
selder schreef:Ik had je scores van 3Dmark nog niet eens gezien, maar welke scores verwacht je dan?
Denk dat ik me een Conroe ga halen maar voor ik het doe ga ik eerts mijn kaart testen bij een collega van mij die heeft ongeveer zelfde systeem aleen beter CPU is kijken wat hij haalt op de Halflife 2 video stress test
Haalt hij een score van +- 150 Fps dan weet ik genoeg , maar als die eerder tegen de 63 Fps haalt dan scheelt er toch iest met die kaart
Kan heel goed zijn dat er 1 van de 2 kaarten defect is. maarja we zullen zien
seeya soon
- selder
- Moderator
HL2 stresstest was hier 145 FPS op 1600x1200 AA en AF maximum, en alle andere details op high.
selder schreef:HL2 stresstest was hier 145 FPS op 1600x1200 AA en AF maximum, en alle andere details op high.
Damn moet dringend een dikke cpu halen lol

dat deze kaart inderdaad veel kracht nodig heeft ,kaart defect denk het niet want heb geen last van artifacts , aleen soms als ik mijn game sluit en dan op bureablad kom dan blijft die hangne mijn pc , kan heel goed zijn 1) windows slecht geinstaleerd , 2 ) drivers van gfx kaart niet goed instaleerd 3 ) Cpu beschadigd ( is twee keer 113 ° geweest omdat de koeler er niet goed op stond :s )
Ben al blij dat iemand mij wat wijzer heeft gemaakt bedankt al vast

zal u iets laten weten zodra ik die heb uit kunne testen
- selder
- Moderator
Dan denk ik dat je ook een nieuw moederbord mag gaan halen ... die P5WDG2-WS ondersteund geen Core 2 Duo CPUs, enkel de Netburst modellen! (dat mobo heeft VRM10 en niet VRM11 dat de Core 2 Duo's nodig hebben)
Zie : http://indigo.intel.com/mbsg/details.aspx?compID=2626
Bummer! Ik had hetzelfde voor met m'n P5WD2-E, heb me dan maar een P5W DH Deluxe gehaald
Bummer! Ik had hetzelfde voor met m'n P5WD2-E, heb me dan maar een P5W DH Deluxe gehaald

Schade schade , maar deze ondersteunt wel de Pentium D dualselder schreef:Dan denk ik dat je ook een nieuw moederbord mag gaan halen ... die P5WDG2-WS ondersteund geen Core 2 Duo CPUs, enkel de Netburst modellen! (dat mobo heeft VRM10 en niet VRM11 dat de Core 2 Duo's nodig hebben)
Welke zouw dan wel goed genoeg zijn ?
- selder
- Moderator
Vergeet Netburst (Pentium 4 6xx of 5xx, Pentium D 8xx of 9xx)... enkel die Extreme Editions zijn nog iets of wat de moeite, maar wie betaalt er nu 1000€ voor een CPU...
Core is het beste wat ge tegenwoordig kunt kopen ... een midclass Core 2 Duo maakt gehakt van alle Highend AMDs en alle vorige Netbursts van intel ...
Core is het beste wat ge tegenwoordig kunt kopen ... een midclass Core 2 Duo maakt gehakt van alle Highend AMDs en alle vorige Netbursts van intel ...
Lol enige oplossing is dus weer een nieuwe moederbord ! en uiteraard een nieuwe cpu BTW ken je iemand mishien die instresse heeft voor die MOBO lol 200€ mag die meeselder schreef:Vergeet Netburst (Pentium 4 6xx of 5xx, Pentium D 8xx of 9xx)... enkel die Extreme Editions zijn nog iets of wat de moeite, maar wie betaalt er nu 1000€ voor een CPU...

MJ schreef:Heb je de nieuwste drivers van nvidia geïnstalleerd? Kan ook helpen.
De nieuwste is van 1 september : http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_91.47.html
Ja heb ze instaleerd aleen zouw ik die driver cleaner tool willen hebben maar vindt ze nergens

- selder
- Moderator
Het ligt niet aan de GPU, vergelijk zijn SM2 en SM3 score van 3Dmark maar eens met die van mij ... en kijk dan eens naar de CPU score.
Hoeveel haal je trouwens op SuperPi_mod XS 1MB? Ik zit met m'n conroe daar ergens rond de 14secs, en met m'n snelste Netburst die ik ooit gehad heb aan 29seconden ... en dat was dan nog aan 4,5Ghz!
Hoeveel haal je trouwens op SuperPi_mod XS 1MB? Ik zit met m'n conroe daar ergens rond de 14secs, en met m'n snelste Netburst die ik ooit gehad heb aan 29seconden ... en dat was dan nog aan 4,5Ghz!
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 16 keer
Als je ooit nog een 7950GX2 zoekt bij te kopen voor een quad sli opstelling => http://www.asus.com/products4.aspx?l1=3 ... odelmenu=1elldiablo schreef:Lol enige oplossing is dus weer een nieuwe moederbord ! en uiteraard een nieuwe cpu BTW ken je iemand mishien die instresse heeft voor die MOBO lol 200€ mag die meeselder schreef:Vergeet Netburst (Pentium 4 6xx of 5xx, Pentium D 8xx of 9xx)... enkel die Extreme Editions zijn nog iets of wat de moeite, maar wie betaalt er nu 1000€ voor een CPU...
wat zouw die komen ? die p5 van op fotoMJ schreef:Als je ooit nog een 7950GX2 zoekt bij te kopen voor een quad sli opstelling => http://www.asus.com/products4.aspx?l1=3 ... odelmenu=1elldiablo schreef:Lol enige oplossing is dus weer een nieuwe moederbord ! en uiteraard een nieuwe cpu BTW ken je iemand mishien die instresse heeft voor die MOBO lol 200€ mag die meeselder schreef:Vergeet Netburst (Pentium 4 6xx of 5xx, Pentium D 8xx of 9xx)... enkel die Extreme Editions zijn nog iets of wat de moeite, maar wie betaalt er nu 1000€ voor een CPU...
-
- Pro Member
+- 120€elldiablo schreef:wat zouw die komen ? die p5 van op fotoMJ schreef:Als je ooit nog een 7950GX2 zoekt bij te kopen voor een quad sli opstelling => http://www.asus.com/products4.aspx?l1=3 ... odelmenu=1elldiablo schreef:Lol enige oplossing is dus weer een nieuwe moederbord ! en uiteraard een nieuwe cpu BTW ken je iemand mishien die instresse heeft voor die MOBO lol 200€ mag die meeselder schreef:Vergeet Netburst (Pentium 4 6xx of 5xx, Pentium D 8xx of 9xx)... enkel die Extreme Editions zijn nog iets of wat de moeite, maar wie betaalt er nu 1000€ voor een CPU...
- selder
- Moderator
Bah nVidia chipsets ... Intel CPU is nog altijd het beste met een Intel Chipset (duh!)
Trouwens, SLI is ook mogelijk op Intel chipsets...
Trouwens, SLI is ook mogelijk op Intel chipsets...
-
- Pro Member
Ja met getweakte drivers of zo, maar dat zal waarschijnlijk nooit zo goed werken als met een 'echte' nforce chipset.selder schreef:Trouwens, SLI is ook mogelijk op Intel chipsets...
Intel chipset is inderdaad beter voor intel processor.
Dat SLI moederbord raad ik ook alleen maar aan als je dus ECHT plannen hebt voor een quad sli opstelling.
oki als ik dan de mijn e type pak maar dan de *PRO* versie is toch goed
die ondersteunt wel all die cpu , die goed werken
Maar eerst wat geld bij een rapen
vooraleer ik weer verder ga
Dus plan voor volgende opstelling is De p5wdg2-ws_PRO en een core 2 duo E6600 of de E6700 moet nog zien
Zouw dat genoeg zijn ?
want ben niet van plan half te freaken met zo een kaart muhahahahah

die ondersteunt wel all die cpu , die goed werken
Maar eerst wat geld bij een rapen

Dus plan voor volgende opstelling is De p5wdg2-ws_PRO en een core 2 duo E6600 of de E6700 moet nog zien
Zouw dat genoeg zijn ?

- selder
- Moderator
De Nvidia marketingmachine heeft u goed geindroctineerd zie ik. SLi heeft NIKS te maken met de chipset, wél alles met de Forceware drivers. Zelfs een SLi setup op 2 PEG sloten aan 8x heeft voldoende bandbreedte om monsterscores neer te zetten.MJ schreef:Ja met getweakte drivers of zo, maar dat zal waarschijnlijk nooit zo goed werken als met een 'echte' nforce chipset.selder schreef:Trouwens, SLI is ook mogelijk op Intel chipsets...
Wacht totdat ik m'n 2de 7900GT terug heb, dan zal ik eens rond uw oren slagen met monsterscores op m'n P5W DH Deluxe, Conroe aan ongeveer 3,9Ghz en 2 7900GTs in SLi!
De Nvidia marketingmachine heeft u goed geindroctineerd zie ik. SLi heeft NIKS te maken met de chipset, wél alles met de Forceware drivers. Zelfs een SLi setup op 2 PEG sloten aan 8x heeft voldoende bandbreedte om monsterscores neer te zetten.
Wacht totdat ik m'n 2de 7900GT terug heb, dan zal ik eens rond uw oren slagen met monsterscores op m'n P5W DH Deluxe, Conroe aan ongeveer 3,9Ghz en 2 7900GTs in SLi![/quote]
Hey selder die conroe van u heb je hem overclocked of is die standaard zo want ben van plan , mij nieuw moederbord te halen en CPU lol dan is kijken als mijn GFX kaart wel werkt zoleg het moet
Wacht totdat ik m'n 2de 7900GT terug heb, dan zal ik eens rond uw oren slagen met monsterscores op m'n P5W DH Deluxe, Conroe aan ongeveer 3,9Ghz en 2 7900GTs in SLi![/quote]
Hey selder die conroe van u heb je hem overclocked of is die standaard zo want ben van plan , mij nieuw moederbord te halen en CPU lol dan is kijken als mijn GFX kaart wel werkt zoleg het moet
- selder
- Moderator
Yup, nu draait hij aan 333Mhz FSB ipv de standaard 266Mhz, dus aan zo'n 3Ghz.
Van mij moogt ge zelfs langskomen met uw GFX, we steken die in mijn PC, installeren rap een XP en draaien wat benchmarks
Van mij moogt ge zelfs langskomen met uw GFX, we steken die in mijn PC, installeren rap een XP en draaien wat benchmarks

selder schreef:Yup, nu draait hij aan 333Mhz FSB ipv de standaard 266Mhz, dus aan zo'n 3Ghz.

Greets Elldiablo
Heb dus een stress test gedaan met deze instelling alles opene aleen Vsync disable en score is dan toch tegen de 120+- fps , maar zodra die enable is (V-sync) dan drop die trg naar 63 .5 Fps
Dus denk niet dat mijn kaart stuk is is gewoon Mijn cpu die de berekeningen niet kan waar maken voor de GFX kaart want die kan gewoon niet volgen lol
Klopt dat ?
Dus denk niet dat mijn kaart stuk is is gewoon Mijn cpu die de berekeningen niet kan waar maken voor de GFX kaart want die kan gewoon niet volgen lol

- selder
- Moderator
Neen, Vsync is bedoelt om de tearing van uw scherm tegen te gaan.
Op welk soort scherm hangt uw PC? CRT of TFT?
Op welk soort scherm hangt uw PC? CRT of TFT?
TFT Sync master 913n maar ik denk dat die scherm niet zo schitterend is T O V de kaart lol alee alsof die mekaar niet moeten hebben , 
Plus soms heb ik tijdens de game een raar geluid die door mijn boxen komt zo een RRRRR geluid , op dat moment heb ik ook een lag snap je
dus beeld blijft beetje hangen op moment dat die rrrr geluid er is
ik ga me zowieso een Nieuwe moederbord halen en cpu en een Geluidskaart lol want die onboard zijn ook niet echt zo schitterend
maar heb wel geen last van Atrifacts en tralalie die je in game ziet alles ziet er goed uit , aleen die punten die ik heb vermeld

Plus soms heb ik tijdens de game een raar geluid die door mijn boxen komt zo een RRRRR geluid , op dat moment heb ik ook een lag snap je
dus beeld blijft beetje hangen op moment dat die rrrr geluid er is
ik ga me zowieso een Nieuwe moederbord halen en cpu en een Geluidskaart lol want die onboard zijn ook niet echt zo schitterend
maar heb wel geen last van Atrifacts en tralalie die je in game ziet alles ziet er goed uit , aleen die punten die ik heb vermeld

- selder
- Moderator
Vsync limiteerd de output van je videokaart zodat die gelijk loopt met de refresh rate van uw scherm. Als uw scherm aan 60Hz draait (wat bij de meeste TFTs is) dan zal je videokaart ook maar ongeveer 60 frames per seconde geven. Zodat dus de videokaart 1 beeld aan de monitor geeft, en de monitor dit beeld op zijn scherm kan toveren.
Als je Vsync afzet, dan geeft je videokaart het maximaal aantal frames per seconde dat je systeem eruit geperst krijgt - maar dat maakt dan visueel niets uit, omdat je scherm er toch maar 60 per seconde laat zien. Meer frames betekent dan wel dat je een vlottere gameplay krijgt, omdat er voor elke beweging die je in het spel maakt, méér frames zijn om die vloeiend te laten zien - zij het wel maar aan max 60 frames per seconde dus.
Als je Vsync afzet, dan geeft je videokaart het maximaal aantal frames per seconde dat je systeem eruit geperst krijgt - maar dat maakt dan visueel niets uit, omdat je scherm er toch maar 60 per seconde laat zien. Meer frames betekent dan wel dat je een vlottere gameplay krijgt, omdat er voor elke beweging die je in het spel maakt, méér frames zijn om die vloeiend te laten zien - zij het wel maar aan max 60 frames per seconde dus.