zeer vervelend probleem met dvd writer

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Hallo,
ik heb een zeer vervelend probleem en weet niet goed waar het aan ligt,als ik via mijn dvd writer een dvdtje wil installeren met software erop of ik converteer een dvdtje met dvd shrink of een ander programma wordt mijn pc zeer traag,de cursor van mijn muis begint dan te bibberen over het scherm en gaat er niet meer vlot over,als mijn windows media player dan aanstaat of mijn itunes en de dvd writer doe een taak dan valt er niet meer te luisteren naar mijn muziek en vertraagt enorm,ik bezit een nieuwe pc,heb de jumpers al eens nagekeken op de writer en deze stan goed,de dvd writer en cdwriter zijn aan elkaar vastgemaakt met een ide kabel (dubbele stekker),en deze gaat dan naar de ide aansluiting op mijn moederbord,ik bezit ook 2 harde schijven maar die zijn aangesloten via serail ata ,allebei apart,aan de pc kan het volgens mij niet liggen want ik heb de nieuwst intel dual core processor,2 gb ddr2 geheugen en een geforce 7600gt grafische kaart,kan iemand mij hier soms mee helpen waar het probleem ligt want ik weet het echt niet,heb ook al zitten googelen maar niets gevonden,het is een zeer vervelend probleem. :roll:
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb daarnet eens een dvdtje proberen af te spelen terwijl mijn itunes muziek stond te spelen,dit was niet meer mogelijk,de muziek vertraagde enorm en er zat ruis op,het is precies dat die dvd writer echt mijn pc vertraagt .
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

kijk eens op internet op de site van de fabrikant van uw dvd-writer of dit probleem gekend is, mss dat er een firmware update voor uitgebracht is.
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Het is een bekend probleem met Windows.
Je DVD drive draait normaal gezien met uDMA (direct memory access) hiermee moeten de gegevens de processor niet meer passeren, als er een fout optreed, dan zet Windows de instelling een stukje lager (DMA), als er nog een fout is, gaat Windows naar PIO, waar alle gegevens door de processor moeten.
De PIO modus is dus heel traag!

De enige oplossing die ik er voor gevenden heb is:

rechts klikken op deze computer, properties, hardware, device manager.
Hier ga je naar "IDE ATA/ATAPI Controller", dubbelklik op "Secondary IDE Channel", klik dan op "Uninstall" en herstart de computer.
De computer gaat nu zeggen dat er nieuwe hardware is en installeer die dan.
Hierna best nog eens rebooten en je probleem zal opgelost zijn.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt voor de informatie ,
ga het eens uitproberen. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”