hallo
ik heb een netwerk van 3 comp geinstalleerd
de netwerkkaarten blijken in orde te zijn maar
als ik 'zoeken naar computers in mijn werkgroepen'
ga vind hij er geen terug. ik had dit al eens geinstalleerd
onder windows ME en dan kreeg ik mijn verbonden
comps te zien. ik heb mijn 'thuisnetwerk of klein bedrijfs
netwerk instellen' genomen, en alle maal onder dezelfde
werkgroepnaam bv. MSHOME ... ik heb ook ingesteld dat
deze comp inbel verbinding maakt met internet en dat de
andere comp via deze comp ook internet gebruik maken
maar toch krijg ik geen comps in netwerk te zien
(alhoewel bij de comps beneden te zien is dat de netwerk
modem actief is)
ps: ik werk met een hub
kan iemand me verder helpen
ik hoop het
alvast bedankt
vele groeten
netwerk...??? hoe kan ik mijn andere comp zien?
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
ik denk dat je win xp hebt,
heb je de firewall van windows uitgeschakeld? probeer dit anders een, ik heb nog geen problemen gehad met netwerken onder win xp,
anders kan je best elke pc een vast ip nummer geven zoals: pc1: 192.168.0.1; pc2: 192.168.0.2; pc3: 192.168.0.3; ...
heb je de firewall van windows uitgeschakeld? probeer dit anders een, ik heb nog geen problemen gehad met netwerken onder win xp,
anders kan je best elke pc een vast ip nummer geven zoals: pc1: 192.168.0.1; pc2: 192.168.0.2; pc3: 192.168.0.3; ...
- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik zou die ip instellingen niet te veel wijzigen, gewoon netwerk kaart correct installeren en afblijven want onder windows hebben die soms kuren.
Als je beneden de pc's wel kan zien, en van boven die van beneden niet, dan zit je boven waarschijnlijk met een firewall (zonealarm, of de ingebakken versie van WinXp) die van Xp zou ik persoonlijk afzetten trekt op nix, en die van ZoneAlarm, dan moet je bij ZoneAlarm > Security > en danbij je netwerkadapter een vinkje plaatsten. Alles van gekende netwerkkaarten aanvinken. Dan ga je geen problemen meer hebben.
Als je beneden de pc's wel kan zien, en van boven die van beneden niet, dan zit je boven waarschijnlijk met een firewall (zonealarm, of de ingebakken versie van WinXp) die van Xp zou ik persoonlijk afzetten trekt op nix, en die van ZoneAlarm, dan moet je bij ZoneAlarm > Security > en danbij je netwerkadapter een vinkje plaatsten. Alles van gekende netwerkkaarten aanvinken. Dan ga je geen problemen meer hebben.
I love it when a plan comes together!