UDMA kabel met 40 gaten

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Peterken
Premium Member
Premium Member

Ik heb een nieuwe schijf gekocht voor mijn oude pc - server - maar nu heb ik een probleem met het aansluiten.
Blijkbaar hebben UDMA kabels maar 39 gaten terwijl er op het moederbord wel 40 pins staan. :?
Met een 'gewone' 40-dradige kabel herkent de bios de schijf niet en blokkeert zelfs.

Bestaan er ook UDMA kabels met 40 gaten of kan ik die pin uit de connector v/h moederbord trekken - blijkbaar dient die voor niks volgens die info die ik heb gevonden.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Da's gewoon een andere kabel die jij nodig hebt. Je moet maar eens vergelijken, vaak is de kabel die naar de CD-Rom loopt wél een 40-pins. De kabel zelf bestaat daar uit minder draden, die elk ook dikker zijn.
Peterken
Premium Member
Premium Member

Hey Meon,

Ik heb hier beide liggen: 40 en 80 aderig, naar de cd-rom loopt idd een 'dikkere' met 40 draden - zo stak er ook ene op de vorige schijf - maar die andere (80 draads) past gewoon niet op de connector v/h moederbord.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Simpel toch, dan hebt ge nog een 40-draads-kabel nodig? Ik ben er ook voor naar de winkel moeten gaan toen ik merkte dat m'n PII/400 een 39-pins-kabel niet pastte ...
Peterken
Premium Member
Premium Member

Aaah gij dacht dat ik nog een 40-draads kabel nodig had!!!
Neenee, de harde schijf hing al aan een aparte kabel dus die nieuwe schijf zit alleen op die 40-draads kabel op de primaire en de cd-rom op de secundaire ide poort.
Fwiew, ik hoop dat het hiermee nu wel duidelijk is. :wink:
Peterken
Premium Member
Premium Member

Pffff, heb dan zelf maar dat extra gat gemaakt in een 80-draads kabel maar nog steeds kan de bios die schijf niet zien :x
Normaal moet een UDMA schijf toch compatible zijn met de oude standaard, niet?
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”