Er zijn verschillende overhead, hun manier van tellen is altijd tussen mijn Linux teller (incl. IP en PPP overhead) en mijn modem (IP + PPP + ATM).
Ongeacht nacht tarief, dwz zelfs met 50% korting telt mijn Linux voor de upload < EDP teller < mijn modem.
Ik moest gewoon een duidelijk antwoord hebben, helaas dat heb ik nog niet gekregen. Eerst kreeg ik een (niet al te vriendelijke) antwoord van "we gebruiken Cisco 10000, u (als een klein gebruiker) denkt toch niet dat daar fouten zijn. Tot dat ik heb wees dat er meer fouten in de IOS en zeker bij Cisco 10000 (met verwijzing naar de Cisco site) specifiek met de accouting (ok alleen in cimbinatie met L2TP, dus niet voor ons).
Laaste antwoord is dat ze accouting doen op cisco (die as bas functioneert) en redback, maar daar kan men nog altijd radius accouting doen op PPP of op ATM.
Ik heb hier heel veel gelezen dat EDP goed was enz, daarom was ik overgeschakeld, maar momenteel heb ik met momenten heel trage snelheid heb, helpdesk zegt gewoon dat ik met een andere modem moest proberen terzijl de ticket werd afgesloten met de melding "info expected 4/07 - vp cap". Dan nog 2 uur down geweest, en nu nog heel onduidelijke antwoord of zo'n simpele vraag.
Ik ben ondertussen 2 maanden bij EDP, ik kan niet zeggen dat ik ontevreden ben, maar toch niet so "happy" zoals sommigen hier. Er is iets te veel fanboyism hier op UB.
--
http://wojia.be/