nachtsurfen traag?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

De laatste tijd geraak ik bij het nachtsurfen amper boven de 200kByte/s uit, soms haal ik zelfs maar 20-50kByte/s.(van meerdere bronnen) Zijn er nog met dit probleem, of is dit algemeen misschien? Dat het 's nachts wat trager gaat kan ik begrijpen, maar in het verleden haalde ik makkelijk mijn max. (+-600kByte/s) Heb ondertussen een ticket geopend maar wou eens horen of er nog met dit probleem zijn.
Radix
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hier in Antwerpen geen problemen. Khad wel een gemiddelde download van 400/500kbs tijdens de nacht.
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 475 keer
Bedankt: 28 keer
Te Koop forum

Indien ik van meerdere bronnen download kan ik nog steeds 600KB/s halen...
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member

DaNi0 schreef:Indien ik van meerdere bronnen download kan ik nog steeds 600KB/s halen...
Ik helaas niet, de snelheid varieert ook erg vaak.. zakt dikwijls tot onder de 100kByte/s om dan weer naar 150-200 te springen.. maar soms haal ik zelfs maar 50kByte/s.(bij een ftp transfer bv. lijkt het wel alsof de download eventjes een seconde stilstaat en dan weer verder gaat). De éne nacht gaat het al wat beter dan de andere.

Het rare is dat het wel enkel 's nachts voorvalt, overdag haal ik zonder problemen 600kByte/s.. verbinding is ook stabiel verder, ik heb geen disconnects of zo en zit op minder dan een kilomter v/d centrale.
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 475 keer
Bedankt: 28 keer
Te Koop forum

sailormars2k schreef:
DaNi0 schreef:Indien ik van meerdere bronnen download kan ik nog steeds 600KB/s halen...
Ik helaas niet, de snelheid varieert ook erg vaak.. zakt dikwijls tot onder de 100kByte/s om dan weer naar 150-200 te springen.. maar soms haal ik zelfs maar 50kByte/s.(bij een ftp transfer bv. lijkt het wel alsof de download eventjes een seconde stilstaat en dan weer verder gaat). De éne nacht gaat het al wat beter dan de andere.

Het rare is dat het wel enkel 's nachts voorvalt, overdag haal ik zonder problemen 600kByte/s.. verbinding is ook stabiel verder, ik heb geen disconnects of zo en zit op minder dan een kilomter v/d centrale.
Ja dat heb ik ook maar mijn schommelingen gaan niet zo diep als die van u.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

waarschijnlijk zitte er in jouw regio een aantal zware downloaders die snachts voor een serieuze belasting zorgen :)
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member

FlashBlue schreef:waarschijnlijk zitte er in jouw regio een aantal zware downloaders die snachts voor een serieuze belasting zorgen :)
Edpnet ging bij Belgacom informeren of mijn lokale wijkcentrale nog genoeg capaciteit had.. donderdagmiddag wisten ze daar meer over, ben toch blij dat ze actie ondernemen, want ook al ben ik geen grote leecher ik zou toch graag aan een min of meer acceptabele snelheid willen downloaden 's nachts ;)
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 35 keer
Recent bedankt: 1 keer

was hier in de beginperiode ook het geval maar nu al lang niet meer
ticket openen zodat edpnet op de hoogte gesteld wordt en dan doen ze er iets aan ;)
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member

Net berichtje gekregen van Edpnet: de upgrade v/d capaciteit van mijn wijkcentrale was al lopende, maar deze heeft bij Belgacom blijkbaar vertraging opgelopen.. nu dus even afwachten en hopen dat dit niet te lang duurt.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”