een kennis van me woont in duitsland en heeft 2 connecties, 1 via adsl en de 2de via de kabel
is het technisch mogelijk om die 2 verbindingen tegelijk te gebruiken op z'n pc?
via adsl heeft ie 64k download en 2mbit upload en via de kabel 6mbit download en 64k upload
is het dan mogelijk om een connectie te bekomen van 6mbit download en 2mbit upload, het beste van de 2 verbindingen maw?
2 verbindingen
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Simpel antwoord: neen, omdat het antwoord op een request altijd via min of meer dezelfde route moet terugkomen, en zeker geen ander endpoint kan hebben.
Concreet: ik doe een request voor "www.google.be", welke wordt verzonden door provider A, met IP 1.1.1.123 . Het antwoord (de pagina) zou in uw voorbeeld moeten terugkomen over provider B, met IP 255.255.255.32 .
Kan niet eh?
Concreet: ik doe een request voor "www.google.be", welke wordt verzonden door provider A, met IP 1.1.1.123 . Het antwoord (de pagina) zou in uw voorbeeld moeten terugkomen over provider B, met IP 255.255.255.32 .
Kan niet eh?

- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
ergens kan het wel door middel van pasv ftp ! als de server 2 ips ingesteld heeft en als je het, als een round robin gebruikt dat de ene van 1 ip download de andere van het andere .. maar niet in 1 tcp connectie nee ! alleen wanneer er meerdere connecties zijn! van een zelfde daemon, ..meon schreef:Simpel antwoord: neen, omdat het antwoord op een request altijd via min of meer dezelfde route moet terugkomen, en zeker geen ander endpoint kan hebben.
Kan niet eh?
EDIT:
Daarom dat m'n van die download tools gebruikt, m'n verbind meerdere ip's met een host (round robin, dus ook meerdere servers). Normaal als iemand dan een site bezoekt zal de dns eerst 10 maal eerste ip, dan 10 2de ip, enz weergeven.. met zo'n download tool download je een stukje van iedere site, wat uiteindlijk sneller gaat, maar dit gaat ook maar zo snel als jouw connectie. In principe kan m'n hetzelfde doen.