Alcatel Speedtouch (de groene kwal) maakt me gek ....

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Ddepuydt

Na een herinstallatie van een computer hebben wij een probleem met een Alcatel Speedtouch USB (geen ISDN) modem (de groene kwal). Om de 20 minuten valt de verbinding weg, rebooten is dan de enige optie. Als we de modem echter “bezig houden”, door een groot bestand te downloaden of aanhoudend een ander host te pingen, dan valt de verbinding niet weg.

Daarom vermoed ik dat het een Energie probleem is. Ik heb daarom (a) alle mogelijke energie verbruikende apparaten van de computer verwijderd (b) alle energie besparende opties uitgeschakeld.

Gebruikt besturingssysteem is Windows ME. Voor de reinstall werkte alles op deze computer prima. Ik heb zelfde versie van OS gebruikt, zelfde versie van de drivers …

Ik sta op het punt een premie uit te loven voor de persoon die mij kan verder helpen.
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

hmm voor die premie doen wij veel ;)

ik zou zeggen probeer eens met de neiuwste drivers voor je modem.
probeer ook eens de nieuwste drivers voor je chipset te downloaden (meestal via drivers)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ddepuydt,

je zou beter eens kijken in ons forum er staan al héél wat oplossingen voor die problemen. Doch ieder geval is niet hetzelfde. Kijk dus eerst alles eens na wat je in gelijkaardige topics vindt en post dan of het al gaat of niet.
I love it when a plan comes together!
TheSurvivor
Starter Plus
Starter Plus

windows me hmmm. kijk eens in de eigenschappen van de verbinding, tabblad 'kiezen' staat ook nog een optie om na (je raadt het) 20 minuten de verbinding te verbreken indien niet actief :)
Paranoia is just reality on a finer scale - Strange Days
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hallo,

hier om een beetje duidelijker te maken wat de TheSurvivor bedoelt een screenshotje.

Afbeelding

u krijgt dit vensterke door in internet explorer te kiezen voor tools => internet options => tabblad "connections" (selecteer uw connectie in de lijst ) en kilik op settings.In het nieuw vensterke da geopend wordt klikt u op geavenceerd. dan krijgt u hetzelfde vensterke as in het screenshot.Als die timer ingeschakeld is moet u hem uiteraard uitschakelen.

als de eerste optie ingeschakeld is "verbinding verbreken indien deze 20 minuten niet actief is " (moet dat zijn) dan zal uw verbinding verbroken worden als u 20 minuten niks doet ...

greetz

Erik
Registered Linux user #286313
Gast

In mijnen Windows XP heb ik dat idd, maar onder Windows ME is die knop "geavanceerd" niet te vinden op dat niveau :'(
TheSurvivor
Starter Plus
Starter Plus

ga in winMe naar deze computer -> configuratiescherm -> inbelnetwerk -> eigenschappen van de speedtouch verbinding -> kiezen

:D
Paranoia is just reality on a finer scale - Strange Days
Gast

Maar ik heb zonet een gelijkaardig venstertje gevonden

http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnemen ... nme-25.gif

En dat hebben we nu effe allemaal uitgezet ... We kruisen de vingers !!!

In elk geval al hartelijk bedankt !
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”