heeft er iemand suggesties prijs/kwaliteit of eventueel koopjes
Hij moet zeker HD aankunnen, en hij mag ook geen 5000 euro kosten

Plasma vreet trouwens méér stroom dan een klassieke CRT-tv!
Dµmaar verbruikt meer stroom
1) Er bestaan weldegelijk 42" LCDs en groter. Bvb deze...doeternietoe schreef:plasma uiteraard.
Ik heb zelf een panasonic plasma van begin van het jaar.
Wist toen ook niet wat te kiezen.
Lang op moeten wachten = tv van het jaar.
plasma is veel mooier dan lcd, zeker bij donkere kleuren.
Reden waarom plasma meer verbruikt is omdat de kleinste plasma 42" is. En de grootste LCD is 32" (37").
Hoe groter de LCD hoe meer je het LICHT achtig effect van de lcd lamp je ziet.
Fabeltje ? Niet echt. Er is een technische reden voor dat zogezegde fabeltje. Meer als 1 zelfs. Je hebt gelijk als je zegt dat beide systemen hun nadelen en voordelen hebben, maar ...Astralon schreef:1) Er bestaan weldegelijk 42" LCDs en groter. Bvb deze...doeternietoe schreef:plasma uiteraard.
Ik heb zelf een panasonic plasma van begin van het jaar.
Wist toen ook niet wat te kiezen.
Lang op moeten wachten = tv van het jaar.
plasma is veel mooier dan lcd, zeker bij donkere kleuren.
Reden waarom plasma meer verbruikt is omdat de kleinste plasma 42" is. En de grootste LCD is 32" (37").
Hoe groter de LCD hoe meer je het LICHT achtig effect van de lcd lamp je ziet.
2) Is trouwens één van de weinige echte HD televisies. Let op HD-ready betekent iets anders hé.
3) Dat plasma mooier zou zijn dan LCD is ook een fabeltje. Beide technologieën hebben voor- en nadelen.
Astralon
.... da's dus een urban legend (herstellen van dode pixels in een plasma matrix). Een dooie plasma pixel kan NIET hersteld "opnieuw opgeladen of gevuld" worden. Mij niet geloven, bel gewoon Philips maar eens op. Dit is een van de oudste misconcepties van plasma, maar je hoort dit dus nog steeds regelmatig als verkoopspraat van mensen die waarschijnlijk zelfs niet eens weten dat dit NOOIT zo is geweest.Blue-Sky schreef:Zie eens in deze thread
Persoonlijk denk ik dat LCD zijn voordeel heeft, bij een plasmascherm kan men defecte pixels vervangen bij defecte, maar verbruikt meer stroom als een LCD scherm (zie ook in quote wat meon schreef)Plasma vreet trouwens méér stroom dan een klassieke CRT-tv!
Het hele gamma van Philips vind je hier (Plasma en LCD)brooklyn schreef:Ik wil binnenkort een plasmaTV aanschaffen, Na wat googlen heb ik gezien dat een plasma net iets beter is dan LCD.
heeft er iemand suggesties prijs/kwaliteit of eventueel koopjes
Hij moet zeker HD aankunnen, en hij mag ook geen 5000 euro kosten
Dit is een puur theoretische uitleg. Want wat is kleur? Kleur is weerkaatsing. Er van uitgaande dat je niet in een gecondioneerde ruimte naar uw scherm kijkt is het weerkaatsing van zonlicht. De "colourspace" van dit zonlicht is per definitie elke dag anders. Tenzij je dus in een geconditioneerde ruimte zit en je een gecalibreerd scherm en een gecalibreerde bron hebt dan is al dat gedoe over colourspace puur theoretisch.kaween schreef:Even technisch : TFT's hebben een typische colorspace van 256x256x256, zijnde 24bits. CRT's hebben een theoretisch onbeperkte colourspace, maar goede CRT's worden gezien als 30 of zelfs 36bits-capable.
...
Je kan daarover discussieren of iemand in staat is om verder als 24 bits te onderscheiden, en de meningen hierover lopen ook sterk uiteen, maar IK zie het wel degelijk : ik heb nog geen enkele TFT gezien die een GOEDE plasma kan bedreigen op dit gebied, laat staan een CRT evenaren.
Ik heb meerdere projecten gedaan met betrekking tot kleurentechnolgie o.a. in samenwerking met de Univeristeit van Leedsdus ik denk wel dat ik weet wat kleur is en hoe je al die getallen waarmee getoverd moet interpreteren. Trouwens ik heb de Philips LCD waar ik hierboven naar verwees en de kwaliteit van het beeld (inclusief kleur) was weldegelijk een doorslaggevende factor bij de aankoop, om niet te zeggen de enige. Trouwens ik ben niet de enige want in FWD magazine nr 5 scoort dit toestel wat beeldkwaliteit even goed of beter dan sommige plasma toestellen.Opletten dus als je zegt "het is een fabeltje". Want dat is het echt NIET hoor. Wacht maar een jaartje tot die nieuwe TFT's op de markt komen, en dan zal je zien hoe matig de huidige TFT's op dat gebied wel niet zijn.